Toon posts:

Laptop op TV, Geen geluid!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een probleem met het geluid van mijn laptop/TV. Mijn TV voert het geluid dat van mijn laptop komt niet uit namelijk, wel uit de laptop speakers, maar niet uit die van de TV...
Ik heb een DVI-D kabel die het beeld verzorgt. Voor de audio heb ik deze gekocht: http://www.allekabels.nl/...74/Jack---Tulp-Kabel.html
Op aanraden van de verkoper.

IK heb deze aansluitingen aan de zijkant, achter heb ik ook nog van die rood witte maar die werkte ook niet. Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/t0rgwy.jpg
Als ik hem verbindt met de computer krijg ik geen geluid, maar zodra ik hem erweer uit trek gaat het geluid van de laptop weer gewoon door met spelen, maar hij weet iig wel dat de kabel verbonden is.

Gr. Jordy 8)7

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:58

SeatRider

Hips don't lie

Ik denk dat die rood-witte aansluitingen die je hebt geprobeerd bij een andere input horen. Meestal gaat een DVI aansluiting op een tv samen met een 3,5" jack. Kijk eens of die in de buurt zit van de DVI aansluiting?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:41

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zet eens de TV op sidepanel als je muziek afspeelt ;) Dan werkt het wel :D

Je hebt hem gewoon in de verkeerde tulpplek aangesloten :) Als het goed is zit er naast je DVI-D poort op je TV ook 2 tulpjes :) Daar moet je hem inpluggen voor DVI-D en Audio tenminste hier wel

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

En als je een andere input selecteert (de input die bij die tulp stekkers hoort) heb je geen beeld maar wel geluid?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Mocht het nog niet gelukt zijn. Maak even een duidelijke foto van waar jij je dvi kabel instopt. Overzichtfoto van de achterkant van tv. Dan kunnen we ff kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik post morgen wel even een foto, alvast bedankt!

Wat houdt sidepanel precies in? als ik de koptelefoon in de PC doe, werkt die iig wel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:59:
En als je een andere input selecteert (de input die bij die tulp stekkers hoort) heb je geen beeld maar wel geluid?
Tot nu toe heb ik bij elke HDMI aansluiting gewoon beeld gehad, geluid niet.

------------------
Als ik hem insteek in de subwoofer, (AUX aansluiting) de rood witte, dan heb ik wel geluid

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 21:46 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
heb je goed gelezen wat mensen tegen je gezegd hebben?
Het zit duidelijk bij je tv, het geluid doet het immers wel gewoon.
Het zou zo maar kunnen dat de poorten die je gebruikt op je TV gekoppeld zijn aan een bepaalde input van je tv. Als het goed is kun je met je tv door de verschillende inputs heen bladeren (tv, aux, scart, hdmi et cetera). De rood witte poorten die je gebruikt zullen waarschijnlijk horen bij één specifieke input, de poort die je gebruikt voor je beeld waarschijnlijk bij een ander. Blader eens door de verschillende inputs van je tv terwijl je op je pc geluid afspeelt en kijk of je toevallig ergens je geluid tegen komt zonder beeld, ik denk het wel namelijk.

Normaal gesproken kun je het geluid vanuit de pc het eenvoudigst aansluiten via een normale 3,5mm minijack kabel, zie je toevallig zo'n poort op je tv zitten?

Wat voor tv heb je eigenlijk? Dan kunnen wij eens kijken wat er in de handleiding staat.

Desktop | Server | Laptop

• duifi
Het sidepanel houd dat ding aan de zijkant in. Daar waar je al een foto van heb gemaakt.
Ik wacht nog ff de foto af.

Verwijderd

Topicstarter
@Rupie

Deze audiokabel heb ik ja, http://www.allekabels.nl/...80/Jack---Tulp-Kabel.html
ALs ik het goed heb heb ik alles aangsloten op kanaal HDMI 2, maargoed. Mijn pa haalt hem dadelijk even van de muur zodat ik fatsoendelijk een foto kan maken.

Alvast bedankt voor de hulp.

EDIT: de pic's Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/jl07i8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/11j0vw2.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 20:14 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:19:
@Rupie

Deze audiokabel heb ik ja, http://www.allekabels.nl/...80/Jack---Tulp-Kabel.html
ALs ik het goed heb heb ik alles aangsloten op kanaal HDMI 2, maargoed.
je beeld gaat via DVI zei je toch? op je foto lijkt het alsof je enkel 2x HDMI en 1x scart aangesloten hebt of mis ik iets? Op welke input staat je TV op het moment dat je beeld hebt? Heb je er toevallig een DVI naar HDMI verloop tussen zitten ofzo?

wat is het merk en type van je tv? dan ga ik wel ff de handleiding zoeken om te zien wat voor soorten poorten je zoal tot je beschikking hebt.

Wat voor apparaten heb je verder op welke manier aangesloten op je tv?

[ Voor 4% gewijzigd door Rupie op 09-04-2010 22:11 ]

Desktop | Server | Laptop

• duifi
oke, dan ga ik ervan uit dat je dvi->Hdmi heb, die aansluiting verwacht ook audio over het signaal heen, en met zo'n dvi naar hdmi krijgt die dat niet,

nou zie ik ook een vga poort zitten, met daarnaast 2 tulpjes, je zou ook je laptop met vga kunnen aansluiten, en die 2 tulpjes voor geluid.

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
De 3,5mm jack links van de vga hoort bij de VGA, die andere twee zijn ergens anders voor.
(althans bij mijn tv, en die ziet er van achteren precies hetzelfde uit...)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:10:
[...]

je beeld gaat via DVI zei je toch? op je foto lijkt het alsof je enkel 2x HDMI en 1x scart aangesloten hebt of mis ik iets? Op welke input staat je TV op het moment dat je beeld hebt? Heb je er toevallig een DVI naar HDMI verloop tussen zitten ofzo?

wat is het merk en type van je tv? dan ga ik wel ff de handleiding zoeken om te zien wat voor soorten poorten je zoal tot je beschikking hebt.

Wat voor apparaten heb je verder op welke manier aangesloten op je tv?
DVI naar HDMI inderdaad. Input is HDMI 2. Type weet ik niet helaas, ik heb een Samsung, handleiding moet ik maar eens gaan zoeken hier :P. Hoe bedoel je verloop tussen DVI en HDMI?

Ik heb een PS3 erop aangesloten, Logitech surround, digitenne en dat was het zo'n beetje.

@ Duifi

Kan, maar dan is de kwaliteit ook minder... Toch bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 18:29 ]

Pagina: 1