naam onderdeel voor laptop (draaimechanisme bij scherm)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 11:01
Misschien een vreemde vraag, maar het draai mechanisme onder het scherm van mijn laptop is kapot. Hierdoor draaid de veer mee, waardoor het geheel vringt en het beshermingsplastic erom heen steeds los springt. Nu probeer ik hier een vervangend onderdeel voor te vinden, maar ik kan het nergens vinden. Kan iemand mij misschien vertellen hoe dit genoemd wordt?

Het gaat dus echt om het metalen draai deel waardoor je je scherm van je laptop kan kantelen. Verder gaat het om de inspiron 8600. Dus als iemand een advies heeft bij welke winkel ik dit het beste kan halen dan zou dat ook prettig zijn. (Ik heb dell al gemaild maar ik krijg geen reactie).

Alvast bedankt.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat dacht je van een scharnier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

in het engels: Hinge (enkelvoud) of Hinges (meervoud)

**edit**

Van mijn oude Dell Latitude D900 brak 1 scharnier. Ik kon ze alleen per 2 nieuw bestellen en ze waren best prijzig. Meteen nieuwe laptop :)

[ Voor 59% gewijzigd door w4rguy op 08-04-2010 14:53 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

w4rguy schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:06:
in het engels: Hinge (enkelvoud) of Hinges (meervoud)

**edit**

Van mijn oude Dell Latitude D900 brak 1 scharnier. Ik kon ze alleen per 2 nieuw bestellen en ze waren best priojzig. Meteen nieuwe laptop :)
heb eens een acer notebook binnengehad, die scharnieren waren gewoon vastgelopen. gevolg beugel waarmee het scherm bevestigd was gebroken, en die dingen zijn altijd weer het moeilijkste en duurste

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

w4rguy schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:06:

Van mijn oude Dell Latitude D900 brak 1 scharnier. Ik kon ze alleen per 2 nieuw bestellen en ze waren best prijzig. Meteen nieuwe laptop :)
Bij Dell zelf zeker? Op Ebay kosten Dell onderdelen geen moer, zowel nieuw als gebruikt. Voor minder dan 20 euro moet je wel een stel scharnieren kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Anoniem: 83328 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:05:
[...]

Bij Dell zelf zeker? Op Ebay kosten Dell onderdelen geen moer, zowel nieuw als gebruikt. Voor minder dan 20 euro moet je wel een stel scharnieren kunnen vinden.
via een dell retailer, die laptop was sowiweso al half gebakken. Als ik hem wilde starten moest ik op de start knop drukken en binnen 3 seconde druk op het midden van het toetsenbord uitoefenen, anders startte de harde schijf niet. Daarnaast werkte de internet lan poort niet meer en had hij geen onboard wifi.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Online wifi hebben Dells (en andere laptops?) sowieso niet, dat is altijd een los kaartje onderin de laptop.
Makkelijk achteraf aan te brengen dus.

De vraag van TS lijkt me voldoende beantwoord, maar ik zou inderdaad ook op eBay o.i.d. even naar scharnieren (hinges) zoeken, tenzij je nog garantie hebt.
Pagina: 1