acer Extensa 5230e start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2024
Beste mede tweakers,

IK heb een laptop een acer Extensa 5230e ik heb een jaar na tevredenheid met de laptop kunnen werken maar sinds een paar weken start hij soms niet meer op ik heb gebed met mijn leverancier die heeft geadviseerd om een bios update te doen dit heeft niet mogen baten. probleem is als volgt ik start na veel ijn en moeite de laptop op als ik klaar ben sluit ik af middels start afsluiten ect. en dan een half uur later bijv. wil ik hem weer aan doen dan lukt het niet maar na veel proberen soms wel. dit is verschrikkelijk hinderlijk op de google konik niets vinden en acer is ook niet bekend met het probleem. misschien weet iemand van jullie iets .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
dat kan van alles zijn lijkt mij. slechte voeding, probleem met je geheugen, defect aan mobo.

wat is exact je probleem? je drukt op de knop en dan? gaan er lampjes branden? hoor je de HDD of de fans?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
Als ik hem uit zet en ik druk hem weer aan middels de power button gaat het powerlampje uit en start hij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
gebeurd dit op zowel externe voeding als op de accu? Wellicht dat het zinvol is om even wat tools los te laten om het geheugen en je hdd te testen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:13

Theo

moederbord

Bedoel jij met 'de laptop start niet op' dat er echt helemaal _niets_ gebeurt? Geen lampje dat aangaat, geen geluidje dat de laptop maakt, echt helemaal niets? (met de laptop gebeurt dus net zoveel als er gebeurt als je op de deurbel buiten drukt :P ) Heb je hier ook last van als de laptop op de lader aangesloten is?
En misschien een simpele gedachten, maar is het knopje misschien stuk; maakt het knopje geen goed contact meer?? Dit kun je testen door de laptop, mits deze aanstaat, uit te zetten door op de powerknop te drukken. Als dit keer op keer goed gaat (de laptop reageert) dan is de knop in orde. Als de laptop vaak niet reageert als je de knop indrukt dan heb je je probleem gevonden.

Als de laptop, mits opgestart, verder geen fouten geeft en er normaal op gewerkt kan worden dan is er niets mis met je geheugen, HD of cpu. het probleem lijkt mij eerder in de bios te zitten of in de voeding van het ding.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
Als hij aan het stroom hangt brand het lampje met het bliksem simbooltje. Als ik dan de power knop indruk dan gaat dit lampje uit. Laat ik het knopje los dan gaat dit lampje weer branden. ik heb het geprobeerd met de voeding er uit(alleen accu) en op stroom (zonder accu). Beide geven het zelfde resultaat. Als ik de laptop een tijd (paar uur ) weg leg (uit) start hij wel weer op. ik heb op aanraden van de leverancier de allerlaaste bios erop gezet maar, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354041

Een optie is om te kijken of het lampje op de adapter het wel doet. Een tweede optie is om in het bios te kijken of alle instellingen standaard zijn. Een derde optie is om het geheugen te testen met memtest86+. Een volgende optie is om te kijken of opstarten in de veilige modus verschil maakt. Ook de energieinstellingen kunnen veranderd worden. De harde schijf kan getest worden. Er kan een andere adapter geprobeerd worden. Er kan gekeken worden of de accu opgeladen is. Het besturingsprogramma kan na een update opnieuw geinstalleerd worden. Er kunnen reservedvd's gemaakt worden van het besturingsprogramma. De laptop kan schoon gemaakt worden en de ventilatieopeningen kunnen uitgezogen worden.

Een andere optie is om te kijken hoe lang de garantie van de leverancier en van Acer geldt.

Er kan ook contact met de leverancier opgenomen worden om te zeggen, dat de biosupdate niet hielp.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 354041 op 08-04-2010 11:49 ]

Pagina: 1