[WIN7] Beamer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:35
Ok, nieuwe puter gekocht en in mekaar geknutseld, met win7 erop. Sindsdien werkt mn beamer niet meer. De boel zit als volgt aan mekaar:

ATI 5970 -> Marantz receiver -> beamer.

Ik gebruik dus een van de dvi poorten van mn videokaart. Voor de duidelijkheid: Voorheen (met mn vorige inmiddels defecte pc) werkte deze opstelling prima, dus qua instellingen tussen receiver en beamer zou alles in orde moeten zijn.

Complicerende factor is dat ik voor mn videokaart alleen de drivers heb geinstalleerd, niet het hele controlcenter. Ik wil het proberen daarmee voor mekaar te krijgen, tenzij het niet anders kan.

Als ik in win7 in mn display settings kijk dan ziet ie idd twee monitors, die ook correct worden herkend (Marantz 7001 staat erbij). Maar mn beamer geeft een blauw scherm (=geen signaal). Als ik iets in de instellingen wijzig en toepas, dan wordt de beamer ook even zwart net als het beeld, dus de verbinding zou ook ok moeten zijn. Maar vervolgens floept de beamer, welke instelling ik ook kies) weer terug op blauw.

Het liefst wil ik mn beeld extenden, zodat ik films naar mn beamer kan 'slepen'.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Kan het zijn dat je "2e scherm" (de beamer dus) een resolutie toegestuurd krijgt waar die niet mee om kan gaan? Eventueel kun je via win+p de goede settings kiezen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Misschien hdcp problemen oid? Werkt het wel met de beamer rechtstreeks op de videokaart? En waarom wil je het control center niet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
Die Win-P kende ik niet, ziet er fleppend uit! Maar de resolutie die ik naar monitor 2 stuur is correct (1280x720, beamer is HD720).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
Nielson schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:28:
Misschien hdcp problemen oid? Werkt het wel met de beamer rechtstreeks op de videokaart? En waarom wil je het control center niet installeren?
beamer rechtstreeks kan ik helaas niet testen: Zowel pc als beamer zijn niet mobiel en de afstand is te groot. Evt zou ik morgen een langer snoer kunnen kopen, maar gezien de grote afstand tussen de 2 is dat een vrij prijzige operatie.

En wat betreft dat control center: ben ik gewoon niet zo'n fan van. Meer het type 'travel light' zegmaar. Nogmaals: Als het niet anders kan dan wil ik het wel installeren, maar ik wil eerst graag zonder proberen.

[ Voor 0% gewijzigd door xilent_xage op 07-04-2010 20:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wat basic maar ik zie het je nergens schrijven dus...
heb je in je display properties je beamerscherm aangevklikt en dan "extend the desktop to this screen" aangevinkt? Of verwacht je op de beamer hetzelfde beeld als op je normale scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:14:
Het is wat basic maar ik zie het je nergens schrijven dus...
heb je in je display properties je beamerscherm aangevklikt en dan "extend the desktop to this screen" aangevinkt? Of verwacht je op de beamer hetzelfde beeld als op je normale scherm?
jazeker, maar geen resultaat.
Pagina: 1