Xbox360 ineens problemen met ICMP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Sinds een aantal weken doet mijn Xboxlive het niet meer. Ongeveer 3 maanden geleden 12 maanden Gold aangeschaft, en alles werkte lekker. Een paar weken terug wilde Live plotseling niet meer. De 360 geeft aan dat er problemen zijn met de ICMP en ondersteuning van de router. Dit vind ik uiterst vreemd omdat het eerst wel een tijd lang uitstekend heeft gewerkt.

Om te beginnen een kleine opsomming van de hardware en de netwerk opstelling.
-Internet signaal komt binnen via Livebox (Sagem)
- Via ethernetkabel naar Conceptronic router/accespoint (Deze om precies te zijn)
- Vervolgens zijn op die router een PC (wired), een laptop (wireless) en een Xbox360 (met van die adaptertjes die over het lichtnet werken)

Wat weet ik al en heb ik geprobeerd?
Livebox en Conceptronic zijn beide routers. Dus DHCP op de conceptronic uitschakelen en router downgraden naar Accesspoint, plus ethernet kabel NIET in de WAN maar in de gewone aansluiting.
IP livebox: 192.168.1.1 (DHCP range van 1.10 tot 1.50)
IP accesspoint: 192.168.0.1
PC, laptop en 360 aangesloten met IP's 192.168.1.10, 1.11 en 1.12 resp. Allemaal statisch.

Op deze manier heeft het lange tijd goed gewerkt. Ik heb gisteren en vandaag zowel de livebox als de Conceptronic meerdere malen gereset, zonder overtuigend resultaat. Soms verifieert de 360 de Live verbinding volledig, soms zeurt ie zelfs dat de livebox geen statisch IP wil (automatisch laten toekennen geeft heel vaag IP), maar meestal komt ie wel tot een internet verbinding, maar ketst het verhaal af op de ICMP packets.

----------------------

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand is? Is mijn netwerk zowiezo volledig verkeerd opgezet en is het een wonder dat het bijna 2 jaar als een zonnetje gedraaid heeft? Moet er iets anders? Voor wat betreft de errors.....vanwaar de instabiliteit? Zou er niet altijd dezelfde foutmelding moeten komen? Duidt dat ergens op?

Note: Voordat ik meestal zelf op een forum een vraag plaats, heb ik al uren zitten googlen. Daardoor ken ik links en rechts wat vaktermen, maar niet alles. Ik ben niet te beroerd om nog verder te zoeken, maar ik zit nu muurvast en zou het waarderen als iemand me op een simpele manier verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat er nog niemand heeft kunnen/weten te reageren.

Ondertussen heb ik nog wat meer troubleshooting gedaan. Heb geleerd dat mijn netwerk opzich goed geconfigureerd is, omdat mijn PC en laptop vlekkeloos werken, hetzij wired, hetzij wireless.

Wat is dan nu wel het probleem?
Welnu, de Xbox360 krijgt geen IP van de DHCP (Livebox). Daarom krijg ik het ip 169.254.127.141. Een beetje googlen leert dat alle IP's in de range 169.254.xxx.xxx worden gegeven wanneer er geen IP adres van de DHCP kan worden ontvangen. Ook handmatig een statisch IP geven ( IP 192.168.1.10, subnetmask 255.255.255.0 en gateway 192.168.1.1) een error geeft met 3 mogelijk oplossingen:
- zet statisch op dynamisch (dynamisch pakt ie ook niet, red)
- zet DHCP aan (STAAT AAN)
- MAC wordt geblokkeerd (Livebox kent geen MAC filter)
Het vreemdst van dit hele verhaal is dan nog dat heel soms, met de nadruk op heel soms, het zaakje wel gewoon werkt. Probeer het dan 5 minuten later weer, zonder ook maar een setting te veranderen, en het werkt niet meer.

De hamvraag: Hoe kan dit? En hoe valt het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 13:51

ODF

Ik heb mijn Xbox360 ip in een DMZ staan via mijn router. DMZ is een status dat alles naar het internet open staat en dat werkt uitstekend.

Als je een DMZ instelling niet aandurft of je router heeft geen DMZ instelling dan moet je voor het ip van je Xbox360 de volgende poorten open zetten.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om een probleem met toegang tot het internet. In eerste instantie niet in ieder geval. Ik krijg namelijk geen verbinding met mijn eigen netwerk, dus over internet hoef ik me nog niet druk te maken.

Ik heb wel DMZ op de Conceptronic router, maar die is momenteel als AccessPoint in gebruik. Bovendien kan ik geen IP invullen als mijn Xbox er geen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Probeer die lichtnet adaptertjes eens als oorzaak te elimineren door bijv. tijdelijk een kabel aan te leggen. Vaak werken die dingen erg brak.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyernr1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 08:39
Wat Erik Jan zegt. Heel slechte ervaringen met die lichtnet adapters, sowieso ben je beter zonder. Rechtstreeks aansluiten op router/modem en je bent zo goed als altijd zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijdelijk met een kabel werkt inderdaad, maar dat is niet echt de oplossing die ik wil. Vooral omdat het dus eerst 2 maanden probleemloos heeft gewerkt en toen plotseling niet meer.

Die lichtnet dingen zijn dan misschien kapot? Nou, ik had toevallig een 3e adapter liggen, en heb die op beide plaatsen uitgeprobeerd, geen verschil.

Stel nu dat ik nog een tweede Conceptronic Router op de kop kan tikken, misschien nog wel hetzelfde type. Wat als ik die dan met een kabel verbindt aan de livebox.....kan het signaal dan draadloos door naar dezelfde router/accespoint die een verdieping hoger met draad aan de livebox zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was ook een manier om een WRT54 in bridge mode te laten draaien. Dan pakt die het Wireless signaal op en kan je je X360 wired op de WRT54 aansluiten.

Mogelijk kan dit ook met een Conceptronic, maar dat weet ik niet zeker.

Even een google-tje gedaan; http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=1115 Misschien heb je er wat aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik die adaptertjes dan maar overboord gooien. Zojuist nog even zitten testen: Iedere adapter heeft 3 lampjes, namelijk de volgende.
Hiervan doet de tweede, de powerline, het niet op beide. Op de een of andere manier gaat het lampje op adapter 1 uit als die op adapter 2 aangaat en andersom. Geen idee hoe dat mogelijk is.

@ Vash_Stampede, ik denk niet dat dat op mij van toepassing is, omdat mijn Livebox de router is, en de eerste wireless router die erachter zit is al gedowngrade naar een accesspoint. Bovendien is die Conceptronic een veel goedkopere oplossing. Voor het geld van die WRT54 kan ik ook een wireless adapter van MS kopen (al heeft die crappy beveiliging).

Daarom ben ik benieuwd of ik niet gewoon twee van diezelfde dingen neer kan zetten, en dat die dan zo één geheel vormen als ik die dezelfde SSID geef.
Pagina: 1