Nummerbehoud met latere ingangsdatum

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs_
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2024
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort de iPhone 3GS te kopen. Alleen nu zit ik met een prangende vraag, waar ik niet echt veel informatie over kan vinden. Ik heb een contract bij Telfort lopen, een sim-only. Deze loopt af op 26 augustus 2010. Maar is het mogelijk dat ik bijvoorbeeld morgen al, de iPhone bestel en dan nummerbehoud kan aanvragen op de einddatum van mijn huidige contract? Of moet ik dan wachten tot 26 april (4 maanden), of is het nog steeds 3 maanden, dus dat ik pas kan bestellen vanaf 26 mei.

Stel nummerbehoud kan pas op 26 april worden aangevraagd, wat gebeurt er dan als ik morgen al de telefoon bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:52
Nummerbehoud kun je maximaal 120 dagen van te voren aanvragen, als het langer is dan accepteert het systeem dat niet of je abonnement gaat meteen in en het nummerbehoud wordt afgewezen.. Je zal dus nog even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welkom op dit forum. :)

Neem eens contact op met een van de helpdesks en laat hier aub weten wat zij je te melden hebben.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs_
Dus dat betekent dat ik pas op 26 april nummerbehoud aan kan vragen en dus pas vanaf dan de bestelling kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 18:26
Maar, je kan bij T-Mobile wel later nog het nummerbehoud aanvragen. Wat jij wil zou dus in principe wel kunnen, maar dan moet je wel een korte periode dubbele kosten betalen (van +- 5 augustus t/m 26 augustus) en zorgen dat je nieuwe T-Mobile abonnement uitgesteld wordt geactiveerd.

EDIT: Reactie op Kalua/Mathijs_

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan90 op 07-04-2010 20:36 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 22:28
Mooi, als je pas je iPhone in Augustus koopt, is er ook een hele grote kans dat je de nieuwe versie hebt (wordt standaard in juni/juli aangekondigd).

Dat is het wachten wel waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs_
Sp!tF!re schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:35:
Maar, je kan bij T-Mobile wel later nog het nummerbehoud aanvragen. Wat jij wil zou dus in principe wel kunnen, maar dan moet je wel een korte periode dubbele kosten betalen (van +- 5 augustus t/m 26 augustus) en zorgen dat je nieuwe T-Mobile abonnement uitgesteld wordt geactiveerd.

EDIT: Reactie op Kalua/Mathijs_
Dat klinkt erg aantrekkelijk eigenlijk, dus dat betekent dat mijn abonnement over 4 maanden in laat gaan, dus ongeveer 10 augustus ofzo, en dat ik vanaf 26 april nummerbehoud aan kan vragen zodat mijn nummer op 26 augustus wordt overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs_
Vanx schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:37:
Mooi, als je pas je iPhone in Augustus koopt, is er ook een hele grote kans dat je de nieuwe versie hebt (wordt standaard in juni/juli aangekondigd).

Dat is het wachten wel waard ;)
Dat klopt wel inderdaad, alleen het punt is, zo lang kan ik niet wachten :) . En daarnaast heb ik genoeg aan de iPhone 3GS, is voor mij mooi genoeg en snel genoeg. Het enige wat zou kunnen is dat de 3GS dan goedkoper wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:10
Weet niet wat voor simOnly abonnement je hebt, maar mogelijk kan je het ook afkopen waardoor je eerder kunt porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:52
mathijs_ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:45:
[...]

Dat klopt wel inderdaad, alleen het punt is, zo lang kan ik niet wachten :) . En daarnaast heb ik genoeg aan de iPhone 3GS, is voor mij mooi genoeg en snel genoeg. Het enige wat zou kunnen is dat de 3GS dan goedkoper wordt...
je vergeet alleen dat de iphone een simlock heeft van t-mobile, dus je kunt er niets mee tot t-mobile actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs_
Kalua schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:09:
[...]

je vergeet alleen dat de iphone een simlock heeft van t-mobile, dus je kunt er niets mee tot t-mobile actief is.
Ja dat klopt, dat betekent dat ik niet kan internetten/bellen/smsen zonder hoge kosten. Want er wordt toch meteen een simkaart meegeleverd.
Ik kan dan toch wel op dit tijdelijke nummer gebeld worden, en via wifi op internet gaan en zo al aan de slag gaan met apps enzo. En natuurlijk kan ik 'm gelijk gebruiken als iPod.

Of zit ik er nu helemaal naast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs_
_JGC_ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:03:
Weet niet wat voor simOnly abonnement je hebt, maar mogelijk kan je het ook afkopen waardoor je eerder kunt porteren.
Het is een sim-only van telfort met 200 minuten en 100 sms. 8.95 per maand, een habbekrats dus. Ik las inderdaad iets over afkopen, maar dat zou betekenen dat ik nu nog 4x8.95 moet betalen, en dan geen minuten er voor krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:10
Krijg je zeer waarschijnlijk niks voor terug nee.
Overigens is 4x8,95 maar net iets meer dan 1 maand T-mobile voor je iPhone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic gaat op slot. Ik stel een vraag en die wordt volkomen genegeerd, waarna het alleen maar verder offtopic gaat. Nogmaals: de helpdesk kan je vragen beantwoorden, daarnaast zijn dit soort vragen al veel vaker aan bod geweest in dit topic. Zoek wat rond, vergaar je informatie en trek je conclusie.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.