ik heb het idee om een USB moodlight te maken en die via de USB aansturen.
maar nou weet ik weinig tot niks hoe ik die USB verbinding kan laten werken.
dat het kan weet ik wel (usbtiny stealth USB capslocker)
maar hoe ik het moet aansturen is een probleem.
waar kan ik info vinden over dit onderwerp?
en zijn er nog andere dingen die ik moet weten hiervoor? (ik dacht mischien een programma op de PC?)
en het faden van de ledjes krijg ik niet echt voor elkaar (met PWM)
ik snap het principe wel, maar de voorbeeldcodes begrijp ik niet, en ik dacht hetzelfde te kunnen bereiken met een loop.
dit is wat ik heb kunnen bedenken:
hier heb ik een plaatje van het schema, ziet er een beetje rommelig uit, maar het is redelijk duidelijk.
btw, ik heb er ook een ISP (6pin) aanhangen. en het lijkt mss onduidelijk bij de attiny, maar het is weldegelijk een attiny45, ik had alleen geen attiny45 in mijn eagle library, en attiny13 heeft dezelfde lay-out.
op dit moment zijn de 2 data lijnen van de USB niet aangesloten, omdat ik daar nog geen software voor heb en ik dacht dat het mischien schadelijk kon zijn om die aan te sluiten.
led1=groen
led2=rood
led3=blouw
maar nou weet ik weinig tot niks hoe ik die USB verbinding kan laten werken.
dat het kan weet ik wel (usbtiny stealth USB capslocker)
maar hoe ik het moet aansturen is een probleem.
waar kan ik info vinden over dit onderwerp?
en zijn er nog andere dingen die ik moet weten hiervoor? (ik dacht mischien een programma op de PC?)
en het faden van de ledjes krijg ik niet echt voor elkaar (met PWM)
ik snap het principe wel, maar de voorbeeldcodes begrijp ik niet, en ik dacht hetzelfde te kunnen bereiken met een loop.
dit is wat ik heb kunnen bedenken:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| #include <avr/interrupt.h> #define F_CPU 100000UL #include <util/delay.h> int main(){ DDRB = 0xFF; // alle pins op poort B als uitgang for(int A =1 ; A != -1; A++){ //nooit eindigende loop waarbij A steeds 1 meer waard wordt. PORTB = _BV(PB0); _delay_ms(A); //pin5/blouw hoog voor een steeds langer wordende tijd (A) PORTB &= ~_BV(PB0); _delay_ms(10); //pin5/blouw laag voor 10ms } return(0); } |
hier heb ik een plaatje van het schema, ziet er een beetje rommelig uit, maar het is redelijk duidelijk.
btw, ik heb er ook een ISP (6pin) aanhangen. en het lijkt mss onduidelijk bij de attiny, maar het is weldegelijk een attiny45, ik had alleen geen attiny45 in mijn eagle library, en attiny13 heeft dezelfde lay-out.
op dit moment zijn de 2 data lijnen van de USB niet aangesloten, omdat ik daar nog geen software voor heb en ik dacht dat het mischien schadelijk kon zijn om die aan te sluiten.
led1=groen
led2=rood
led3=blouw

[ Voor 2% gewijzigd door NMe op 07-04-2010 17:39 . Reden: Table vervangen door code-tag ;) ]