Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

welk programma voor sequence of screenshots?

Pagina: 1
Acties:

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 10:09
Ik probeer van mijn eigen home movies, per filmpje een jpg te maken met screenshots van het betreffende filmpje, zodat ik snel kan zien wat de inhoud van een filmpje is.

Tot nu toe heb ik Video Thumbnails Maker (VTM) en Scenegrabber.NET getest. VTM werkt best goed eigenlijk, maar er zijn een paar filmpjes die hij hardnekkig weigert te doen. Scenegrabber.NET doet die ook niet goed. Misschien ligt het aan de filmpjes zelf, maar ik kan ze verder goed afspelen met bv windows media player, VLC en de Xtreamer.

Welke programma's kan ik nog meer gebruiken om preview screenshots te maken? Misschien dat een ander programma het wel doet...

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:18
VTM loslaten op alle filmpjes die 'ie wel wilt doen, en handmatig degenen die overblijven zou een alternatief kunnen zijn. Gaat het om 1 of meerdere screenshots per filmpje en hoeveel filmpjes?

• witteveder
Van de 600+ filmpjes doet VTM en er in eerste instantie zo'n 70 niet. Toen gaf ik opdracht om die 70 nog eens te doen, er daar bleven er 13 van over, maar die doen het dan ook echt niet.

Deze 13 handmatig doen is een optie, maar VTM weigert nu echt en Scenegrabber.NET doet het ook niet. Die laat alleen maar het eerste frame zien als screenshot, ook bij de latere tijdstippen. Het gaat om meerdere screenshots per filmpje (1x per 20 sec heb ik bij VTM ingesteld). Vandaar dat ik aan een ander programma zat te denken, maar ik kon niets meer vinden. Het helpt ook niet echt dat er geen overkoepelende term is voor dit soort programma's.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dit kan ook met ffmpeg, bijvoorbeeld zo:
code:
1
ffmpeg -i video.avi -r 0.05 /een/map/image%03d.jpg

De -r is je framerate. Met -r 1 krijg je 1 afbeelding per seconde. Met -r 0.5 krijg je een afbeelding voor elke 2 seconden en -r 0.05 is dus 20 seconden.

Getest onder Linux maar er zijn ook Windows binaries.

edit: zie nu dat je ze ook wilt samenvoegen in 1 afbeelding. Met ImageMagick kun je afbeeldingen resizen en samenvoegen in 1 afbeelding:
code:
1
montage -geometry 100x55+2+2 -shadow C:\test1\*.jpg C:\test2\output.jpg

Dit genereert een jpeg met 'tegels' van 100x55 pixels, 2 pixels tussen elke afbeelding en schaduw.

Niet de meest handige oplossing, maar het is sneller dan handmatig screenshots maken en verkleinen. Bovendien is de kans groot dat ffmpeg de video's wel slikt.

[ Voor 46% gewijzigd door user109731 op 07-04-2010 20:22 ]

• witteveder
Ik ga het proberen! Misschien kan ik het zelf op mijn synolgy DS209 draaien, dat zou helemaal leuk zijn.