NAT-probleem ps3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het volgende probleem heb ik:

ik zou graag normaal mw2 willen spelen op mijn ps3, alleen dat houdt mijn NAT-type tegen, ik heb NAT-type 3.

het rare is dat mijn broer, die een eigen ps3 heeft, gewoon NAT-type 2 heeft en normaal kan spelen. terwijl hij over dezelfde router speelt als mij.

wie-o-wie heeft raad?

ik heb geprobeerd poorten open te zetten, maar daar kan het eigenlijk niet aan liggen want mijn broer kon ook gewoon spelen zonder poorten open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 20:34
Ik weet niet hoe het met de PS3 zit (gebruiken alle ps3's dezelfde poorten?). Het zou goed kunnen dat de poorten open staan naar de PS3 van je broer. Daar kun je weinig aan doen, of je moet een extra ip adres aan gaan vragen. Waarschijnlijk moet je dan ook een nieuwe router met multinat kopen.

Hier wat meer info: http://community.eu.playstation.com/t5/PlayStation-Network/Two-PS3-behind-the-same-Router/td-p/4286362/page/2

[ Voor 77% gewijzigd door mathijs92 op 07-04-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
moet je de poorten toewijzen aan je ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 20:34
Als je de poorten toewijst aan jouw PS3, dan gaat jouw broer de problemen krijgen die jij nu hebt. Het probleem is dat jouw huisaansluiting maar 1 adres heeft, bijvoorbeeld (12.34.56.78), beide playstations willen op de volgende poorten luisteren:
80(TCP)
443(TCP)
5223 (TCP)
3478 (UDP)
3479(UDP)
3658(UDP)

Die poorten kunnen geforward worden, maar ook maar naar 1 intern adres (Poort 3478 op adres 12.34.56.78 kan niet tegelijk naar 2 interne ip's forwarden). Het komt er dus op neer dat je met 1 extern ip adres (zoals bijna iedere consumentenlijn heeft) maar 1 playstation NAT type 2 kunt geven.

[ Voor 7% gewijzigd door mathijs92 op 07-04-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar volgens mij hebben we een periode gehad dat we allebij type 2 hadden, maar dat weas al gauw over toen...
(btw, wij hebben hier een SpeedTouch 780)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Kijk even op www.portforward.com....hier kan je heel veel informatie verkrijgen hoe je op de juiste manier moet forwarden :-)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het forwarden lijkt mij het probleem niet, want er staan helemaal geen poorten meer open en mijn broer kan toch normaal spelen en ik niet...
Pagina: 1