Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

"soft" reboot blijft hangen na nieuwe voeding + videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, niet helemaal zeker of dit in dit forum moet maar "overige hardware" leek me het beste omdat ik op het moment geen idee heb waar de oorzaak zou moeten liggen.
En mijn 1e gok qua probleem is `hardware` omdat ik die net vervangen heb.

Het verhaal is heel simpel: Ik heb mijn bestaande voeding (Corsair 450w) voor de modulaire voeding van Coolermaster, de Real Power M620 vervangen. (die heb ik overigens uit het vraag & aanbod)
Ook heb ik een videokaart vervangen (8800GT voor een Radeon 4890, wederom uit de vraag en aanbod op tweakers) erin gezet en de kast weer netjes dichtgemaakt.

Voorzover ik weet heb ik alles netjes aangesloten.

Alles doet het prima, maar bij het rebooten via Windows...blijf ie in het reboot proces hangen.
Normaal als ik reboot dan spinnen de fans even op maximaal om na de reboot weer af te zwakken op de juiste snelheid. Nu spinnen de fans op maximaal en blijven dat doen. De monitor heeft geen input meer (no signal) en er gebeurd niets zo lijkt het. Als ik dan hard reset, dan stoppen de fans meteen en boot de PC normaal.

Toch is er ook iets met Windows zo lijkt het, want na de reboot krijg ik wel het gezeur van `windows is niet goed afgesloten' (start normal).
Ik weet niet in welke richting ik hier moet zoeken. stekkertje vergeten? toch iets met windows dan n.a.v. de nieuwe hardware? (en dan staat dit topic zeker weten verkeerd).... wie helpt me een beetje in de goede richting?

Thanx !

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 12:39

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Heb je netjes je videokaartdrivers grondig verwijderd met driver sweeper?

Ook zou ik even kijken of je voeding wel stabiele voltages levert, dus de 12V- en 5V-lijnen doormeten met een multimeter op een molex.
Software hiervoor is onbetrouwbaar, de BIOS iets betrouwbaarder, maar daar kan je niet meten onder load.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

Topicstarter
Ghost Dog schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:11:
Heb je netjes je videokaartdrivers grondig verwijderd met driver sweeper?

Ook zou ik even kijken of je voeding wel stabiele voltages levert, dus de 12V- en 5V-lijnen doormeten met een multimeter op een molex.
Software hiervoor is onbetrouwbaar, de BIOS iets betrouwbaarder, maar daar kan je niet meten onder load.
Drivers verwijderd, ja. Het eerste wat ik heb gedaan is mijn 8800GT deinstalleren.
Het leek erop dat dat goed is gegaan want ik schoot in VESA modus op 800x600.
Ik heb driversweeper niet gebruikt.

Die voltages kan ik niet meten, ik heb geen multimeter. Is het waarschijnlijk dat het zoiets is?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Gebruik DriverSweeper eens om je oude Nvidia-drivers volledig te verwijderen. Erg handig tooltje.
Voltages uitlezen kan ook met software zoals HWMonitor, SpeedFan of Everest.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:52:
Gebruik DriverSweeper eens om je oude Nvidia-drivers volledig te verwijderen. Erg handig tooltje.
Voltages uitlezen kan ook met software zoals HWMonitor, SpeedFan of Everest.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

DANK ! (beiden)
Dit was inderdaad het probleem! Na de `driversweep' sloot windows netjes af en reboote de boel.
Nu dat bijna meteen crashende BFBC2 nog oplossen (want ik had gehoop dat dat daarmee ook opgelost was)