[PDF] Omzetting leidt tot tabelopmaak-aanpassing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 09:50
Hallo allemaal,

De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met een onderzoek. Hierbij heb ik in Excel tabellen met resultaten gemaakt en deze door middel van knippen en 'plakken speciaal: Afbeelding (enhanced metebestand)' in Word 2007 geplakt. De in Excel aangemaakte tabellen zijn voorzien van verschillende 'randen' voor een nette afwerking. In Word ziet dit er perfect uit.

Als ik nu echter mijn Word-document wil omzetten naar PDF dan valt het mij op dat de 'randen' van de tabellen wisselend een dikkere/dunnere dikte krijgt. Dit verschilt per tabel maar ook binnen een tabel (aangezien iedere tabel over meerdere randen beschikt) varieert de dikte van de randen. Dit ziet natuurlijk niet netjes uit.

Hoe kan ik bovenstaand probleem oplossen? Het geheel dient namelijk omgezet te worden naar PDF en er kan dus niet vanuit Word-2007 worden afgedrukt. Ik heb al wat instelling nagelopen, maar dit biedt geen oplossing tot dusver.

Ik maak gebruik van Adobe Acrobat 9 Pro Extended en de PDF-documenten worden rechtstreeks vanuit Word gegenereerd door middel van het aanwezige, specifieke tabblad.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 08:28

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Is het probleem ook als je inzoomed op de lijnen? En als je de pdf afdrukt krijg je het dan ook te zien op de print?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147180

Word 2007 heeft een ingebouwde PDF-conversiefunctie. Mijn ervaring is dat het daarmee wel een correct resultaat oplevert. Wat daarbij ook heeft geholpen is "Microsoft XPS Document Writer" als standaard instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Freddy_Fish schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:31:
Is het probleem ook als je inzoomed op de lijnen? En als je de pdf afdrukt krijg je het dan ook te zien op de print?
Ja, bij het inzoomen (groter dan 100%) doet het probleem zich ook voor. Bij iedere inzooming wisselen de lijndiktes zich dan ook telkens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:40

Standeman

Prutser 1e klasse

Persoonlijk heb ik nog nooit een PDF printer / writer gezien die gecompliceerde word documenten 100% perfect omzet. In iedergeval de writers die ik heb uitgeprobeerd (CutePDF, PDF 995, Bullzip PDF printer en nog een paar).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 08:28

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Als je op 3200% ingezoomed zou zitten zijn de lijndiktes waarschijnlijk wel even dik. In de meeste gevallen zie je dit alleen op je scherm en zodra je gaat printen is alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Anoniem: 147180 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:45:
Word 2007 heeft een ingebouwde PDF-conversiefunctie. Mijn ervaring is dat het daarmee wel een correct resultaat oplevert. Wat daarbij ook heeft geholpen is "Microsoft XPS Document Writer" als standaard instellen.
Ik zie even niet hoe ik hierbij te werk moet gaan. Gaat dit ook vanuit het 'afdrukken'-venster en dan "Microsoft XPS Document Writer" als printer te selecteren? Dan krijg ik namelijk de enkel mogelijkheid om het rapport als .xps-formaat op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Freddy_Fish schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:53:
Als je op 3200% ingezoomed zou zitten zijn de lijndiktes waarschijnlijk wel even dik. In de meeste gevallen zie je dit alleen op je scherm en zodra je gaat printen is alles weer ok.
Nee, ook bij het printen levert dit verschillen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 10:23
Jewie schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:54:
[...]

Ik zie even niet hoe ik hierbij te werk moet gaan. Gaat dit ook vanuit het 'afdrukken'-venster en dan "Microsoft XPS Document Writer" als printer te selecteren? Dan krijg ik namelijk de enkel mogelijkheid om het rapport als .xps-formaat op te slaan.
Als ik het goed heb zit dit niet standaard in Word, maar kan je dit als plugin installeren via de Microsoft-site. Dan kan je rechtstreeks printen naar PDF.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De weergave in Word is afhankelijk van de printerdriver (het is een tekstverwerker, geen DTP). Dus levert het instellen van een standaarddriver zoals XPS voorspelbare resultaten.

De Microsoft-pdf-bakker print niet naar pdf, maar slaat direct op als pdf. Een in dit kader belangrijk verschil. Inderdaad wil je die even proberen, gratis te downloaden voor Off2007.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Ik heb de betreffende plugin inmiddels gevonden en geinstalleerd. Dit werkt inderdaad perfect! Probleem is opgelost.

Voor de geinteresseerden: http://blogs.techrepublic.com.com/msoffice/?p=367.
Pagina: 1