Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:00

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
De situatie is als volgt: vorig jaar had ik een conflict met een klant welke niet wilde betalen. Echter was er een opdracht getekend en bovendien had hij 70% van de opdrachtsom betaald (dus hij was gewoon akkoord met de opdracht). Alle reden voor mij om ook die overige 30% te vorderen, vele mails gewisseld uiteindelijk een incassobureau erop gezet en die hebben voor mij netjes deze 30% ook weten terug te krijgen (na een paar maanden).

Echter nu is het zo dat als je een incassobureau inschakelt deze het geld 30 dagen moeten vasthouden voordat je als opdrachtgever het geld krijgt. Ze hebben in december mij het verzoek gestuurd om de zaak af te ronden en hiervoor heb ik een formulier met mijn rekeningnummer e.d. opgestuurd, ze zouden betalen binnen 15 werkdagen. Dit is nu enkele maanden geleden :') . De persoon die mijn zaak behandelt werkt er echter niet meer en zijn vervanger heeft nu al enkele weken 'privéomstandigheden'.

Ik heb ze afgelopen weken elke week gebeld en de (arrogante) miep die opneemt kan niets voor mij betekenen, ze stuurt elke keer een mail naar de persoon die mijn dossier zou moeten behandelen maar die is er maar zelden. Sowieso reageren ze niet op mijn mails.

Nu begin ik het een beetje zat te worden en zit ik te denken om in ieder geval de wettelijke handelsrente maar eens op te gaan eisen, dit is voor zover ik kan vinden 8% en gaat om een bedrag van zo'n 113 euro 9 euro per maand, dat twee maanden is wel mooi meegenomen weer }) .

Mijn vragen:
• Incassobureau heeft zaak gewonnen, mij het verzoek gestuurd voor mijn rekeninginformatie, ik stuur document terug en ze reageren niet meer, ik heb helaas geen ontvangstbewijs van deze brief. Hoe sterk sta ik als ik bijvoorbeeld vanaf januari 2010 de wettelijke handelsrente opeis.
• Is er een wettelijke handelsrente geldig op deze transactie? En is dit 8%?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

http://www.rijksoverheid....at-is-het-percentage.html

Inderdaad 8% per jaar ~ 0,65% per maand (als ik goed reken). Kan ook 9,5% zijn, afhankelijk van precieze datums.
Aangenomen dat je een contract met ze hebt, en dat lijkt me wel, kan dit vast. (IANAL). Staat er een harde datum in het contract, of alleen in alg. voorwaarden oid? Als dat laatste: heb je ze zelf al een uiterste datum gegeven?

Maar verwacht niet perse 'te winnen', ze doen zelf de hele dag niets anders dan dit soort dingen dus weten vast elk trucje ;)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 07-04-2010 15:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Je hebt inderdaad gelijk, de rente is per jaar |:( . Dat maakt het niet minder rauwig.

Er staat op de verklaring eindafrekening dat er binnen 14 werkdagen zal worden uitbetaald. Maar ik heb dus geen ontvangstbevestiging van deze verklaring, en om deze per aangetekende post te sturen ging mij toen wat ver.

Natuurlijk kennen ze alle trucjes, daarom schroom ik ook niet om alle kanonnen in te zetten.

En stuur ze vandaag een herinnering, deze heb ik al verschillende keren per e-mail gestuurd, deze zal ik printen en bijvoegen.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33

Kettrick

Rantmeister!

LauPro schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:27:
Ik heb ze afgelopen weken elke week gebeld en de (arrogante) miep die opneemt kan niets voor mij betekenen, ze stuurt elke keer een mail naar de persoon die mijn dossier zou moeten behandelen maar die is er maar zelden. Sowieso reageren ze niet op mijn mails.
Ik zou i.p.v. elke week overgaan op twee keer per dag bellen, succes gegarandeerd. Brieven e.d. komen op de stapel en niemand doet er wat mee, dat schiet niet op. Als je elke dag belt is iemand je vanzelf zat en gaat aan het werk :)

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Allemaal leuk en aardig maar die mevrouw geeft zelf aan dat ze er *niets* aan kan doen behalve het neerleggen bij meneer. Maar ik zal morgen nog eens bellen dan schijnt hij er te zijn.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Alles verzamelen en aangetekend versturen en eisen dat ze het binnen 14 dagen overmaken. Als ze dan nog steeds niet overgaan dan zou ik je advocaat erop zetten.

39

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:57

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Maak een nieuwe case aan tegen hunzelf, dan kunnen ze het zelf uitvechten. Duurt alleen dan weer 3 maanden voor je het misschien krijgt :P.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Thanatoss schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:50:
Maak een nieuwe case aan tegen hunzelf, dan kunnen ze het zelf uitvechten. Duurt alleen dan weer 3 maanden voor je het misschien krijgt :P.
Dan beloon je ze nog flink ook. Lijkt me geen strak plan ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Misschien is dat wel een idee trouwens >:) want de salesmanagers daar werken los van de mensen die de zaken behandelen :P . Vandaag weer gebeld en ze komen er maandag op terug. Dit icm mijn formele brief weten ze mijn standpunt.

Verwijderd

Je hebt een overeenkomst gesloten met het incassobureau neem ik aan, dus het niet nakomen van die overeenkomst levert gewoon een toerekenbare tekortkoming op. Ik zie ook niet echt een verweer van dat incassobureau, ze betalen je gewoon niet uit binnen de gestelde termijn. Dus stuur je ze gewoon een briefje dat je ze in gebreke stelt en dat ze daarom vanaf de dagtekening van die brief in verzuim zijn en dat je vanaf die datum de wettelijke rente rekent (over de vraag of het handelsrente is kun je twisten maar dat maakt niet uit, je kunt er ook gewoon handelsrente inzetten).

Het is gewoon een kwestie van wanprestatie, je hoeft ze niet anders te behandelen omdat zij een incassobureau zijn. Je kunt een ander incassobureau inschakelen om je geld bij het oorspronkelijke incassobureau te incasseren. Realiseer je echter wel dat ze misschien niet zo snel geneigd zijn om branchegenoten aan te pakken, dus kies zorgvuldig welk incassobureau je nu inschakelt (bij voorkeur één uit een hele andere regio).

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Het hele punt is dat ze niet inhoudelijk reageren, telefonisch alleen maar toezeggingen etc. Ik wacht heel even maandag af, als ze dan met een adequaat voorstel komen dan vind ik het wel prima.

Doen ze het niet dan gaat er direct een aangetekend schrijven de deur uit met de sommatie om binnen 7 dagen het bedrag te storten.

Ik heb even gezocht, het staat nergens expliciet in hun voorwaarden dat ze zichzelf verplichten om het geld binnen de termijn te betalen, echter staat het wel aangegeven op het formulier ter afsluiting van het dossier (14 werkdagen) en dat is voor mij voldoende.

Mijn zwaktebod is wel dat ik geen dagtekening heb van die brief, maar dit is per e-mail verzonden en dat is voor mij ook genoeg.

Alle reden om hier snel achteraan te gaan. Voor hetzelfde geld liggen alle zaken op hun gat en zitten ze nu tegen een faillissement aan te hikken. Als ze na mijn sommatie niet reageren dan zal ik zeker een incassobureau inschakelen :P .

• Kettrick
  • Laatst online: 09:33

Kettrick

Rantmeister!

LauPro schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:56:
Allemaal leuk en aardig maar die mevrouw geeft zelf aan dat ze er *niets* aan kan doen behalve het neerleggen bij meneer. Maar ik zal morgen nog eens bellen dan schijnt hij er te zijn.
Als je maar gewoon 2x per dag blijft bellen is mevrouw je snel spuugzat en gaat ze meneer wel vriendelijk verzoeken het op te lossen :).

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Hoe zie je dat voor je dan :P . Als ze zegt dat de persoon er maandag weer is, dan kan ik natuurlijk om 9:00u direct aan de lijn hangen en proberen die persoon te pakken te krijgen, en dan spreek ik hem, leg ik de situatie uit en dan moeten ze toch gaan antwoorden.

Trouwens nog een update, ze wist mij te vertellen dat het geld nog bij de deurwaarder lag, hier heb ik natuurlijk niets mee te maken, ze hebben het mij toegekend en moeten het gewoon naar mij gaan storten.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bellen dat je een schuld hebt die je wilt voldoen, maar dat je dit per se met die ene persoon wilt afspreken. Misschien is die persoon er dan wel opeens :)

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ja als ze maandag niet reageren is dat misschien wel een optie, trouwens:
Ads door Google
Incassobureau - Gratis
Reageer Nu: Uw debiteur betaalt! Géén abonnement, dossierkosten, enz
www.IntoCash.nl
:+ als ik maandag geen passend antwoord heb dan hebben zij de job wat mij betreft, toch no cure no pay :p .

• Roenie
  • Niet online
Het zou wel heel ironisch zijn.

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11 22:21
*knip* dit is geen speeltuin

[ Voor 74% gewijzigd door Rukapul op 10-04-2010 11:03 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:08
Lijkt een beetje afgekeken van *knip* De Huiskamer is 2 fora verderop.

[ Voor 51% gewijzigd door Rukapul op 10-04-2010 11:03 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Interessante zaak, ben benieuwd of het 2e incassobureau wel gaat betalen :)

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

En? 't Is nu maandag ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Helaas was ik de afgelopen 3 dagen zeer druk met andere zaken en overdag niet de gelegenheid gehad om te bellen, het is idd zeggen en schrijven woensdag (bijna donderdag) en nog steeds geen bericht of oproep gemist. Toch morgen maar eens bellen en ik zal er op aandringen dat ik echt maatregelen ga nemen, kijken of ze dan anders piept. Tbc dus...

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Tja en dan is het opeens maandag en bedenk je dat er geen belletje of mailtje vandaag is geweest ;) .

Toch heb ik afgelopen donderdag nog wel contact gehad met het bedrijf. Via de irritante secretaresse uiteindelijk de beste man te pakken gekregen die over mijn zaak gaat. Het grappige was dat hij blijkbaar mijn punten van kritiek wel met haar had doorgenomen want hij stak meteen af met een verhaal dat hij het niet juist vond dat het allemaal zo lang moest duren en dat hun antwoorden ook niet van het gewenste niveau waren. Dat kon ook niet anders met enkele honderden mailtjes per dag vertelde hij. Ik ben er verder maar niet op in gegaan maar het is hun eigen beleid om alles op de mail te hebben. Ze hadden mijn brief wél gelezen.

Anyway, hij had hetzelfde verhaal met de deurwaarder dat die het geld nog 'even' moesten storten en mijn plechtig beloofd dat hij er maandag op terug zou komen.

Morgen ga ik maar weer eens bellen en hem vertellen dat ik geen hol met die deurwaarder heb te doen en dat ze gewoon zelf dat geld maar even moeten voorschieten. Of is het wettelijk zo bedacht dat een incassobureau geen gelden mag voorschieten?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
LauPro schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:53:
... hij stak meteen af met een verhaal dat hij het niet juist vond dat het allemaal zo lang moest duren en dat hun antwoorden ook niet van het gewenste niveau ware. Dat kon ook niet anders met enkele honderden mailtjes per dag vertelde hij.
Wat een zelfkennis! Nooit meer zaken mee doen dus, als ze email beantwoorden al te moeilijk vinden.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
RemcoDelft schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:40:
Wat een zelfkennis! Nooit meer zaken mee doen dus, als ze email beantwoorden al te moeilijk vinden.
Het zijn volgens mij echt honden, dat is prima als die energie zich richt op de partijen waar ze het geld moeten ophalen (en dat is ze ook gelukt, daarover alleen maar lof 8) ) alleen ik vraag mij af wat nu precies de juiste strategie is om dergelijke honden gewillig te maken :P .

Voorlopig heb ik nog wat munitie achter de hand, dus het krijgt nog wel een staartje.

Verwijderd

Misschien nog een ideetje: branche vereniging

De incassobureaus kampen al een tijdje met een slecht imago en ik denk dat een branche vereniging van de incassobureaus graag wil horen wat voor puinhoop een van hun leden ervan maakt om met de klanten te communiceren. Probeer ook eens met andere klanten in contact te komen want je bent vast niet de enige.

Een beetje druk van collega incassobureaus en klanten kan wonderen doen. Moeten ze wel zijn aangesloten natuurlijk maarja anders was het ook een beetje je eigen fout om hun in zee te gaan.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ja het is mijn eigen schuld, dit incassobureau is inderdaad niet lid van een branchevereniging. Overigens zijn dit er maar aan handje vol volgens hun site.

Ik denk dat het zonder druk vanuit een vereniging ook wel gaat lukken, ze hebben mij gewoon zwart op wit medegedeeld dat ze zouden uitkeren en het staat op hun blad dat dat binnen 14 werkdagen zal geschieden.
edit:
Overigens zie ik bij de vereniging alleen maar de grote jongens staan, daar ben je natuurlijk ook maar weer een nummertje en heb je kans dat ze je zaak niet eens aannemen of winnen. Maar voor de volgende keer een goede tip.

[ Voor 22% gewijzigd door LauPro op 19-04-2010 21:33 ]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
27 April heb ik een toezegging gehad (per mail, zwart op wit) dat ze binnen 30 dagen uit zouden betalen. Je snapt het natuurlijk al, vorige week maar weer eens gebeld. Toen kreeg ik de dame in kwestie die over mijn dossier ging.

Vanaf dat moment ging het wel heel typerend. Ik was opeens het vervelende mannetje dat steeds belde en probeerde woorden in hun mond te leggen. Awel, mevrouw - zei ik - U doet mij de belofte dat het binnen 30 dagen zou worden uitgekeerd. U komt dus niet uw belofte na. Toen kwam de aap uit de mouw, want ze had niets te vertellen over de uitbetalingen maar de directeur. Geef mij die maar... Die was er niet en ze kon ook geen telefonische afspraak inplannen. Ik gaf aan dat ik dit buitengewoon onprofessionele afwikkeling van de zaak vond en ze zegde mij toe dat ze iedereen intern rond zou CC'en over deze kwestie.

Ik snap d'r wel, ze wil natuurlijk niet haar relatie met d'r baas op het spel zetten, lang leven loonslaafjes.

Volgende dag nog maar eens gebeld en toen direct gevraagd naar de directeur. En jawel hor, de man was blij dat ik hem belde, want het duurde allemaal zo lang, blabla. Ik confronteerde hem met de mail en hij was opeens wat minder enthousiast. Tevens vertelde ik dat ik absoluut niet blij was met de gang van zaken en dat ik zijn bureau behoorlijk incompetent vond. De toon was gezet en hij snapte zelf ook wel dat hij fout zat. Hij heeft de belofte gedaan (heb ik opgenomen) dat het geld 8 juni op mijn rekening zou staan.

Dus ik vandaag vol goede moet eens checken... en wat denk je, geen geld. Meneer nogmaals gebeld en ik moest maar eens stoppen met bellen volgens hem, ik was diegene die fouten heeft gemaakt en het punt dat hij ongeveer een half jaar lang verzuimd heeft om uit te keren had hier niets mee te maken. Bovendien had hij gezegd dat het geld vandaag op mijn rekening zou staan en niet dat het vandaag pas zou worden overgemaakt. Ik was een vervelend mannetje volgens hem. Awel, ik heb hem succes gewenst met z'n onbetrouwbare praktijken.

Wat een flapdrol. Ik zou dit zaakje liefst iets hoger willen tillen. Zijn er plekken waar je dit soort dubieuze incassobureau's aan kan melden?

[ Voor 0% gewijzigd door LauPro op 08-06-2010 15:26 . Reden: foutje in zin ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:15

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

De rechtbank?

Rail Away!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11 22:43

Jeroen V

yadda yadda yadda

http://www.nvio.nl/ ?

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroen V op 08-06-2010 15:17 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:14

ralpje

Deugpopje

LauPro schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:28:
Bovendien had hij - volgens hem - gezegd dat het geld vandaag op mijn rekening zou staan en niet dat het vandaag pas zou worden overgemaakt.
Huh? Dat is dan toch juist in z'n nadeel? Vandaag overmaken, is morgen op je bankrekening.
Als hij toezegt dat het vandáág op je bank staat, moet hij het gisteren overgemaakt hebben. Zo'n beetje, afhankelijk van over welke banken we praten, uiteraard.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
ralpje schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:24:
Huh? Dat is dan toch juist in z'n nadeel? Vandaag overmaken, is morgen op je bankrekening.
Als hij toezegt dat het vandáág op je bank staat, moet hij het gisteren overgemaakt hebben. Zo'n beetje, afhankelijk van over welke banken we praten, uiteraard.
|:( foutje mijn kant, hij heeft gezegd dat het vandaag op de rekening zou staan en vandaag zegt hij dus dat hij het zou overmaken, en hij heeft zelfs gezegd dat het is gebeurd.

Tja, ik kan er een rechtzaak van maken voor die paar euro rente, ik zal eens kijken hoeveel draagvlak er echt is, griffiekosten zijn iets van 70 euro, dus gaat dan echt een principezaak worden.

Bewuste bedrijf is geen lid van nvio, zoals gesteld zijn dat maar een paar en alleen de hele grote.

• RedHat
  • Laatst online: 09-11 02:35
Dat is een kansloos keurmerk. Die bevelen incassobureau's o.a. aan om meer geld op te eisen aan administratiekosten / incassokosten dan wettelijk toegestaan. (Onder het mom: ze betalen toch wel).

Zo voeren hun op Rapport Voorwerk II nog eens registratiekosten ( :') ), wat dus niet mag (Zie jurisprudentie). Maar incassobureau's zeggen vervolgens dat het NVIO adviseert om registratiekosten te rekenen.

Wat heb je aan een keurmerk als het keurmerk zelf malafide opereert :?

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
Wat een stel oplichters joh :o ongelofelijk.
Nu is dat over het algemeen toch m'n ervaring met sommige incassobureau's maargoed.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik was sowieso geen fan van Nvio overigens. Volgende keer zal ik het uitbesteden aan een bureau wat dichter in mijn klantenkring, dan kan men moeilijker dit soort grapjes flikken.

• Wokkels
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Waarom stuur je er niet toch een ander incassoburo op af? :)

Permanent wintericon!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Als hij wil betalen is het niet zozeer een zaak van niet willen betalen maar niet willen betalen van de handelsrente. Ik vrees dat ik daar toch echt bij de rechter voor moet zijn.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

LauPro schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:19:
Als hij wil betalen is het niet zozeer een zaak van niet willen betalen maar niet willen betalen van de handelsrente. Ik vrees dat ik daar toch echt bij de rechter voor moet zijn.
Als het morgen nog niet op je rekening staat gewoon direct een rechtzaak aanspannen en meteen een dusdanige vergoeding eisen (gemiste rente, jij moet er vrij voor nemen) dat ze gewoon het dubbele kwijt zijn. Dit gezeur heeft nu lang genoeg geduurd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Helemaal mee eens, ik heb al een adresje paraat voor het geval dat. Tbc ;) .

• Mx. Alba
  • Laatst online: 19:55

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Voor mensen die een incasso-buro'tje zoeken voor het afhandelen van een kleine incasso, ik heb goede ervaringen met Profinca. Alles wordt indien mogelijk online en via email afgehandeld, no cure no pay, ook buitenland. Ik heb zo €100 losgeworsteld van een Duitse klant die weigerde te betalen voor het werk dat ik al had gedaan aan zijn vertaalproject dat hij vervolgens zelf had gecancelled.

Ik had er eigenlijk al geen hoop meer op dat het goed zou komen, want er was al veel emailverkeer heen en weer geweest en de klant leek vol te houden; het was niet nuttig om voor zo'n klein bedrag verder te gaan dan een incassoburo. Maar toen opeens stond er €100 op mijn rekening, afzender Profinca. Dus waarschijnlijk kunnen ze het qua communicatie naar de klant toe over wat ze aan het doen zijn wel wat beter doen, maarja, het blijft "no cure no pay" dus nooit geschoten is altijd mis.

[ Voor 37% gewijzigd door Mx. Alba op 09-06-2010 17:19 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mx. Alba schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:17:
Voor mensen die een incasso-buro'tje zoeken voor het afhandelen van een kleine incasso, ik heb goede ervaringen met Profinca. Alles wordt indien mogelijk online en via email afgehandeld, no cure no pay, ook buitenland. Ik heb zo €100 losgeworsteld van een Duitse klant die weigerde te betalen voor het werk dat ik al had gedaan aan zijn vertaalproject dat hij vervolgens zelf had gecancelled.

Ik had er eigenlijk al geen hoop meer op dat het goed zou komen, want er was al veel emailverkeer heen en weer geweest en de klant leek vol te houden; het was niet nuttig om voor zo'n klein bedrag verder te gaan dan een incassoburo. Maar toen opeens stond er €100 op mijn rekening, afzender Profinca. Dus waarschijnlijk kunnen ze het qua communicatie naar de klant toe over wat ze aan het doen zijn wel wat beter doen, maarja, het blijft "no cure no pay" dus nooit geschoten is altijd mis.
Gewoon uit interesse: wat moet je dan betalen als het wel gecured wordt? Het lijkt me dat iemand voor € 100 niet echt dagen achter je Duitse klant aan gaat vangen tenzij ze echt niets beters te doen hebben.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De opdrachtgever heeft geen kosten, die worden gelijk gehaald bij die client.

Ik doe zelf ook al jaren goede zaken met Profinca, echt een aanrader.

[ Voor 32% gewijzigd door Fietsbel op 09-06-2010 17:34 ]

39

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij veel incassobureaus moet de opdrachtgever betalen voor de kosten als de schuldenaar niet betaalt. Bij "no cure no pay" worden er alleen kosten berekend als de schuldenaar betaalt; maar die kosten worden sowieso op de schuldenaar verrekend. De opdrachtgever betaalt dus in alle gevallen helemaal niets, behalve als hij zelf de opdracht intrekt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Bij mij is het nog steeds hopeloos. Van de week een ander incassobureau er achteraan gestuurd en die man kwam nu terug met een verhaal dat de eindafrekening foutief zou zijn :X . Echter deze man heeft aangegeven dat hij er niet veel heil in ziet om een ander incassobureau te achtervolgen. Ik wil 100% commitment.

Awel.... Ze verzinnen nu steeds wat nieuws. Ik ga maandag nog maar weer eens bellen, zien wel waar het strandt.

Ik zal hier zeker melding van maken bij de branchevereniging voor zover ze er wat mee kunnen doen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Als de eindafrekening niet klopt, zit er waarschijnlijk meer fout in de boekhouding. Ik heb zo'n vaag idee dat de belastingdienst daar wel in geïnteresseerd is >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Laupro: waarom vraag je niet direct een advocaat een dagvaarding op te stellen zodat je 'n vonnis kunt krijgen van een rechter? Dan ben je niet afhankelijk van de acties van een incassobureau.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bump, was wel benieuwd of je uiteindelijk je geld hebt gekregen?

39

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Mja ze hebben uiteindelijk betaald, minder dan ik had moeten krijgen maar we zijn niet meer on speaking terms dus dat zou sowieso een gang naar de rechter worden. En dat voor 200 euro oid, tja ik heb er niet zoveel meer mee.

De les is geleerd :) .

Verwijderd

*knip ongerelateerde rant*

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 22-06-2011 09:38 ]

Verwijderd

Oh ja, ik zie hier en daar ook de zogenaamde goede ervaringen met Profinca. Let op mensen: ze struinen het internet af naar fora als deze, om er een goede indruk achter te laten. Een vriendin van mij die bij een Incassobureau in Meppel werkt bevestigt de slechte naam die Profinca heeft bij de overige incassobureau's. Tevens geeft zij aan dat het gangbaar is voor dergelijke malafide bedrijven om uit naam van zogenaamde klanten een goede indruk achter te laten. trap er aub niet in. Ook hier zie ik reacties waaraan ik ten zeerste twijfel aan de oprechtheid ervan..

Mijn ervaring is ECHT en SLECHT!!!!

• Roenie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:44:
Oh ja, ik zie hier en daar ook de zogenaamde goede ervaringen met Profinca. Let op mensen: ze struinen het internet af naar fora als deze, om er een goede indruk achter te laten. Een vriendin van mij die bij een Incassobureau in Meppel werkt bevestigt de slechte naam die Profinca heeft bij de overige incassobureau's. Tevens geeft zij aan dat het gangbaar is voor dergelijke malafide bedrijven om uit naam van zogenaamde klanten een goede indruk achter te laten. trap er aub niet in. Ook hier zie ik reacties waaraan ik ten zeerste twijfel aan de oprechtheid ervan..

Dat incassobureaus negatief over elkaar spreken is niet heel vreemd natuurlijk :)

Maarre, Fietsbel (16000 postings) en Albantar (23000 postings) zijn positief. In hen heb ik dan wel weer vertrouwen. Met zo veel postings is het niet een kwestie van internet afstruinen ;)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het lijkt me inderdaad logisch dat een bedrijf dat het zelfde doet als zijn concurrenten, maar dan veel goedkoper, bij zijn concurrenten geen goede naam heeft... :D

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 22-06-2011 10:05 ]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Om meteen anderen maar te behoeden, het malafide incassobureau waar ik zaken mee heb gedaan is http://www.appointmentincasso.nl .

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:44:

Je komt niet heel geloofwaardig over als je zelf maar 3 posts hebt ;)
Pagina: 1