• The Underminer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik ben op zoek naar een 20" of grotere monitor die vooral rustig is voor de ogen. Wordt aangesloten op budgetlaptop, dus er zal niet op gegamed worden. Een te hoge helderheid bij weinig omgevingslicht vind ik nogal vermoeiend voor m'n ogen en ik wil nogal eens vergeten om de brightness (van mn 15" laptop scherm) bij te stellen.

Weet iemand een monitor met lichtsensor voor minder dan 300 euro?
Met het oog op ergonomie zou een hoogte-verstelbare voet ook handig zijn.

Moet ook een mat scherm zijn; mijn bureau staat tegenover het raam en dat spiegelt nogal.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 21:35

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom niet een normaal scherm nemen en die goed instellen (rond de 120cd/m2)? Dat is een waarde waarmee de hele DTP-industrie werkt en die gewoon goed is in een kantooromgeving.

Zelf heb ik mijn scherm ook ingesteld op die waarde en ik ga echt niet als het iets donkerder is opeens mijn scherm minder fel instellen? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

pricewatch: NEC Multisync EA231WMi-BK

Is wel een paar tientjes duurder maar wel een veel beter paneel dan al die TN troep.

• The Underminer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
Bedankt voor de suggestie Alexander, helaas is dat toch wel boven mn budget. Na wat te hebben ingelezen over panel types zit ik nu aan de syncmaster F2380 of F2380m (verschil is met/zonder hdmi) te denken (240 euro). De goedkoopste monitor zonder tn panel. Panel is PVA en een stuk sneller (8ms ipv 14ms van de goedkoopste S-IPS). Helaas geen lichtsensor, maar je kan niet alles hebben als je voor een lage prijs gaat.

edit: ghosting is best wel aanwezig bij deze monitor helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door The Underminer op 08-04-2010 18:31 ]