Load balancing Windows 7 (2 netwerk kaarten)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Hoi. Ik heb een router met 3 kabels erin. 1tje komt van mijn modem en de andere 2 steken in de 2 gigabit poorten van mijn pc.
Je zet het routertje aan en het detecteerd DHCP van de modem op een link poort en begint te werken als switch. So far so good.
Ik heb nu twee NIC in het netwerk centrum met elk een appart ip adres.
Ik kan in totaal 8 ip adressen krijgen van mijn provider.

Hoe kan ik nu gebruik maken van deze twee ip adressen ?
Ik wil dat Windows 7 aan loadbalacing doet. Zodat hij dus alle twee de NIC's tegelijk gebruikt. Dit zou mogelijk moeten zijn.
Ik wil dit vooral in combinatie met Jdownloader. Zodat als ik bv 100 rar files wil downloaden hij er 50 op het ene ip download en 50 op het andere ip download.

Of als ik upload naar rapidshare en een tweede upload start .... dat hij dan automatisch de tweede NIC gebruikt.

Ik heb op internet gelezen dat dit mogelijk is omdat windows 7 aan loadbalancing kan doen.
Alleen zou ik niet weten hoe ik dit moet doen. Alles gebruikt momenteel maar één van de twee IP adressen.
Het zou ook super zijn als mijn één NIC volledig word volgetrokken dan ik dan de andere kan gebruiken om nog wat te surfen.

Waarom wil ik dit?
Mijn modem levert 100 Mbit per IP adres en mijn ISP ook. Met een maximum van 4 kanalen.
Ik wil dit dus combineren zodat ik 400Mbit kan halen. Dit is met Docsis 3. :o
Mijn modem levert 1000 mbit.
Nu weet ik dat de poorten van mijn router maar 100 mbit zijn dus met mijn router gaat dit nooit werken.
Ik heb echter wel nog een Cisco Catalyst swich en deze kan wel 1000 mbit halen op alle poorten.

Ik probeer nu echter alleen de load balancing juist te krijgen en als dat lukt ga ik die Cisco switch halen (staat bij mijn ouders)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100Mbit per IP? Welke provider heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik heb een professioneel abonnement.
Ik betaal er genoeg voor. Het is eigenlijk voor een klein netwerk van computer aan te sluiten maar ik wil alle snelheid op 1 PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:25
Dus je hebt 4 verschillende modems staan met 4 verschillende gigabit ethernet poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag staat nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Nee, ik heb één Eurodocsic 3 modem van Telenet.
Eurodocsis 3 levert 4 download bands van 100Mbit.
Dit word door de modem geroutert over 10 verschillende ip adressen. 4 x 100Mbit/10 = 40Mbit per Ip adres.
Alleen zit er een cap van 100 Mbit op elk Ip adres. Vraag mij ook niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat nergens aangeboden worden op de site van Telenet. Heb je een directe link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik heb een op maat gemaakt Office Access Turbo abonnement.
Ik heb vroeger bij Telenet gewerkt. Dat maakte het wel iets makkelijker om zo een abonnement te krijgen. Probleem is dus dat die eurodocsis 3 modem die 400 Mbit maar maximaal aan 100 Mbit per NIC routeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

(jarig!)
Pin me op deze uitspraak niet vast, kan de thread helaas niet vinden, maar er is er 1 geweest over loadbalancing van windows.

Deze zou maar 1 netwerk kaart gebruiken naar een Target, in dit geval je router/modem vermoed ik

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:35
aangezien je nog een cisco catalyst switch hebt liggen kun je misschien gebruik van etherchannel (2 of meerdere physieke verbindingen samen 1 logische verbindingen laten maken)(werken dan samen als 2Gbit verbinding MET redundantie) meeste catalyst switches ondersteunen dat wel.

enige vraag is of je netwerk kaarten ook ehterchannel ondersteunen ?

[ Voor 8% gewijzigd door nzxtquad op 07-04-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
je kunt aan 1 netwerkkaart meerder ip's toewijzen, wijs meerdere externe ip's toe en je bent klaar.
(je moet dan wel een gigabit netwerkkaart / router hebben)

Nadeel is wel dat je dat Telenet ding als gateway moet instellen en niet als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Load balancing gaat normaal gezien via de drivers. Met mijn oud nForce5 bord kon je een suite installeren van Nvidia waarin je dat kon instellen. Bij de professionelere kaarten van Intel en Broadcom is een gelijkaardige suite geleverd. Misschien kan je daar naar zoeken op de website van de fabrikant?

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik heb een moederbord van EVGA.
Deze heeft 2 gigabit netwerk poorten. Onder windows 7 worden die herkent als Realtek PCIe GBE Family Controller.
Ik ben nu net een PCI netwerk kaart van Level One gaan kopen en heb deze op het enige PCI slot van mijn moederbord gestokken (alle andere slotten zijn Express behalve het riser slot)
In windows 7 word deze nu zonder installatie van drivers ook erkent als Realtek PCI GBE Family Controller. Ik was al bang voor driver installatie want op de cd stonden geen 64 bit drivers voor W7.
Maar blijkbaar is dit dus allemaal geen probleem. Ik zit nu via die netwerk kaart te surfen.

Nu heb ik ook nog een USB 2.0 Ethernet adapter gehaald en deze aangesloten.
Na wat gekloot met unsigned drivers (Ik heb de 64 bit Vista geinstalleerd, want er was geen W7 driver)
heb ik die nu ook aan de praat gekregen.
Deze haalt echter geen 100 Mbit maar ongeveer 90 Mbit. (snel genoeg)

Ik heb nu dus 4 netwerk kaarten en ik heb nu ook een gigabit switch.
Niet de Cisco Catalyst want die staat op een andere locatie en ik heb het ook even gecontroleerd. De poorten van die switch doen maar 100 Mbit.

Maar ik heb dus een Level One gigabit switch met 5 poorten.
Nu ga ik ff allemaal aansluiten maar daarna heb ik dus nog altijd een oplossing nodig om 4 netwerk adapter 1 adapter te maken of in ieder geval een manier om meerdere adapters tegelijk te gebruiken.

Ok klaar.
Ik heb nu 4 netwerk adapter in W7, elk met een eigen IP adres.
3 op 1000Mbit en één op 100Mbit.
Hoe kan ik nu kiezen welke adapter ik wil gebruiken voor te surfen?
Ideaal zou zijn dat er een download manager is die de verschillende netwerk adapters ziet en waar ik kan instellen welke adapter ik wil gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 07-04-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Automatisch zal niet lukken volgens mij..

Je kan wel handmatig routes toevoegen in je route tabel.
Zo laat je alle google ip adres ranges via netwerkkaart 1 gaan,
alle ranges van je news server over kaart 2
en alle rest (*.*.*.*) over de derde kaart.

Dan heb je al redelijk wat load balancing maar ook veel werk..

Andere denkwijze die mij plots binnenschiet:
Plaats een router net na je modem, waar je op de WAN interface meerdere virtuele interfaces op plaatst (dus meerdere ip's) en laat de router die allemaal reverse NAT doen naar je LAN netwerk. Zo bekom je ook load balancing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik heb iets nodig want een soort Teaming doet.
Mijn oude PC met een Nvidia chipset had dit.
Het hete teaming waarmee je twee netwerkkaarten kon teamen.
Het enige wat ik wil is dat ik met Jdownloader met de 4 verschillende IP adressen van rapidshare kan downloaden op 1 PC.
En dat ik 4 jobs tegelijk kan uploaden, elk met 1 appart IP.
Weet iemand hoe W7 nu eigenlijk bepaalt met welk IP adres hij surft ?
Het lijkt nu vrij random te gebeuren.
Wat ik wil .. kan dit wel met W7, heb ik er misschien geen server software voor nodig ?
Misschien als ik een soort proxy service op mijn computer installeer of iets dergelijks.
4 proxy's als het ware en dan kan ik in elk programma appart een andere proxy instellen of zo ?
Ik heb hier niet zo veel verstand van, ik hoop dat het technisch mogelijk is.

Iemand een oplossing die ik kan bekomen met software ?
Mijn dank is groot als ik dit aan de praat krijg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Je zou kunnen proberen die reverse NAT ipv op een router op je pc te laten werken, maar ik heb zelf geen ervaring met routing software op windows OS-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Kain_niaK schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:50:
Ik heb iets nodig want een soort Teaming doet.
Mijn oude PC met een Nvidia chipset had dit.
Het hete teaming waarmee je twee netwerkkaarten kon teamen.
Het enige wat ik wil is dat ik met Jdownloader met de 4 verschillende IP adressen van rapidshare kan downloaden op 1 PC.
En dat ik 4 jobs tegelijk kan uploaden, elk met 1 appart IP.
Weet iemand hoe W7 nu eigenlijk bepaalt met welk IP adres hij surft ?
Het lijkt nu vrij random te gebeuren.
Wat ik wil .. kan dit wel met W7, heb ik er misschien geen server software voor nodig ?
Misschien als ik een soort proxy service op mijn computer installeer of iets dergelijks.
4 proxy's als het ware en dan kan ik in elk programma appart een andere proxy instellen of zo ?
Ik heb hier niet zo veel verstand van, ik hoop dat het technisch mogelijk is.

Iemand een oplossing die ik kan bekomen met software ?
Mijn dank is groot als ik dit aan de praat krijg _/-\o_
Volgens mij gaat dat met teaming niet werken omdat je dan nog maar 1 IP eraan kan knopen dacht ik. (ten minste, dat is hoe het op de HP-servers werkt)

iRacing Profiel

Pagina: 1