Sony HT-FS3 + BD360

Pagina: 1
Acties:

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Bovenstaande heb ik als setje aangeschaft voor een redelijk scherpe prijs m.i.
Maar ik kan eigelijk nergens op internet fatsoenlijke info vinden....

Zijn er tweakers welke gebruik maken van de HT-FS3 en hoe zijn dan de ervaringen?
Ik mag hem een tijdje testen om te kijken hoe de set me bevalt, maar misschien kunnen jullie me al wat tips geven?

Gaat gebruikt worden voor het kijken naar films (dvd, blu-ray en via popcorn hour), luisteren muziek (cd, radio en ipod/iphone) en er wordt een xbox 360 op aangesloten.

Komt als vervanger van een JVC 5.1 setje (RX-11 uit mijn hoofd) en ik hoop dat dit setje fatoelijk(er) geluid geeft. Nergens in een winkel te koop/te luister, dus vandaar dat ik hem blind heb moeten kopen.

Waarom deze set; omdat ik per se 2.1 wil. En genoeg aansluit mogelijkheden voor de genoemde apparatuur.
Ook naar onkyo/harman receivers gekeken maar die zijn prijzig en te groot (passen i.c.m. met dvd niet in mijn meubel).

Kort samengevat: ervaringen please?!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Zal wel aan mij liggen, maar waarom zoeken mensen ervaringen als ze de set zelf al hebben gekocht. Normaal doe je dat soort dingen voordat je tot koop over gaat...

Waarom wil je ervaringen van anderen als jij degene bent die er straks naar moet luisteren als je daadwerkelijk tot koop over gaat, of in jouw geval je je bedenkt. Je hebt niet voor niets een periode gekregen om de set te testen. Dus test dan de punten die jij belangrijk vindt. En je hebt een vergelijke met je oude JVC-set, dus er is niemand beter in staat om de klank en sound te vergelijken tussen de nieuwe en de oude set...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• smoken
  • Nu online
Mod, je hebt helemaal gelijk.

Ik heb me weldegelijk ingelezen in het product, voor zover dat mogelijk is want er is gewoon weinig over te vinden.

Dat ík degene ben die uiteindelijk bepaal of het product bij me past, natuurlijk. Ik ben me er volkomen van bewust dat de kwaliteit van geluid iets is wat je zelf bepaalt.

Maar .... toch is het altijd handig om nog even te horen van de medemensch hoe hij / zij erover denkt.
Of er dingen zijn waar je vantevoren over na moet denken (hoe ik de genoemde apparatuur aan moet sluiten bijvoorbeeld).

Vandaar dat ik, na aanschaf, nog naar een mening van een ander vraag ....

[ Voor 81% gewijzigd door smoken op 07-04-2010 16:54 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Snap aan de ene kant ook wel dat je ervaringen wilt, zeker qua aansluiten of bijvoorbeeld bestanden die het systeem niet speelt.

Ik doel meer op het geluid: daar moet je nu eerst zelf actief gaan vergelijken tussen de JVC en de Sony. Want nu heb je nog geen informatie over eventuele dingen waar je op moet letten en dan valt nu juist het verchil op hoe het in jouw oren klinkt. Straks komt er misschien iemand die zegt dat de HT-FS3 een slechte weergave van hoog heeft. En sommige mensen (ik zeg niet dat jij zo bent) gaan dan die mening over nemen en daardoor ook opeens dat weergave van hoog missen. Omdat je het wilt horen omdat anderen dat ook hebben. En daarmee moet je oppassen. Want zoals gezegd het is jouw setje en jij moet het geluid goed vinden, dat is het belangrijkste en niet wat anderen vinden. Dus sluit beide apparaten aan en luister dezelfde muziek, dan hoor je pas goed of je met de Sony er voor- of achteruit op gaat ten opzichte van de JVC.

Maar iets anders:
De HT-FS3 heeft wel drie maal HDMI ingangen, maar alleen met Pass Through. Dus je zal altijd naast de HDMI kabel nog een andere audiokabel moeten leggen. Dus de PS3 gaat dan met HDMI naar de HT-FS3 of meteen naar de tv (komt op hetzelfde neer) en dan nog een aparte optische kabel voor het geluid. Idem met de Blu-ray speler en de PopcornHour. Dus met deze drie apparaten heb je dan meteen alle ingangen van de set bezet. Als de set nu over HDMI Processing had beschikt had je alles via één HDMI kabel kunnen laten lopen, maar dat is met deze set dus niet mogelijk. Dat zie je ook terug in dat de set maximaal Dolby Digital en DTS aan kan en geen DTS HD Master Audio en Dolby TrueHD. Echter is het de vraag of je dat echt nodig hebt omdat het "maar" een 2.1 set is :)

• smoken
  • Nu online
Kijk mod, en nu geef je dus dingen aan die ik niet snap .....

Niet snappertje 1:
Ik moet meer aanlsuiten dan net gemeld, was er 1 vergeten.
Het gaat zich om: popcorn, xbox, blu-ray én Humax.
Nu gaat dat dus niet lukken, want er zijn (maar) 3 ingaande HDMI's en 1 uitgaan (wat doet die uitgaande dan?). Op zich geen probleem, sluit ik de xbox aan op de TV. Maar .... moet ik nu voor het geluid van de popcorn, blu-ray én Humax een apart audio kabeltje aanleggen? En waar leg ik dat dan naartoe? .... snap het passthrough principe niet denk ik.

Niet snappertje 2:
Ik koop de HT-FS3 als set met een Blu-Ray spelert, de set heet dan BDV-360FS (klik)
Op de site van sony staat duidelijk te lezen bij de specificatie's van deze set:
"Beleef de actie van binnen met Dolby Digital TrueHD en DTS-HD Master Audio-decodering"

Maar dit is dus stierenpoep?
Of zorgt de Blu-Ray voor het HD geluid en voert de receiver het uit (hetgeen mij raar lijkt als deze het niet kan verwerken zoals jij aangaf ...)

Verwarrend allemaal 8)7

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Normaal sluit je alle apparaten aan op de ingangen van de receiver, van de receiver gaat er dan één HDMI kabel (vanaf de HDMI Out) naar de tv. Op die manier gaat er maar één kabel naar de tv en is het netter. Daar is die HDMI Out dus ook voor.

Sowieso kan ik de HT-FS3 niet vinden op de Nederlandse Sony site, maar alleen op die van de Engelse. En daar staat niets van DTS HD en Dolby TrueHD vermeld. Maar het is sowieso tegenstrijdig. Op de ene pagina staat "signal pass through via HDMI" en op de andere staat weer "HDMI Repeater". Idem met de Nederlandse site van de BDV-360FS. Daar staat inderdaad op de ene pagina "Dolby Digital TrueHD en DTS-HD Master Audio-decodering", maar bij specificaties staat er alleen Dolby Digital en DTS bij de aanwezige decoders. Ook LPCM, maar dat is dan de decoder in de Blu-ray speler en niet in de HT-FS3 die jij hebt staan en onderdeel van de set is.

Oftewel: Sony is weer lekker bezig...
Maar als je die HT-FS3 toch hebt staan kan je het zelf testen. Blu-ray speler met HDMI naar een HDMI ingang van de HT-FS3. HDMI kabel vanaf de HDMI out naar de tv. En dan een Blu-ray er in en kiezen voor een HD Audio-track als DTS HD of Dolby TrueHD. Heb je geluid dan heeft de set toch HDMI Processing (Repeating), heb je geen geluid dan is het HDMI Pass Through.

Mocht je geluk hebben en HDMI Processing hebben dan sluit je drie apparaten aan op de HDMI ingangen van de HT-FS3. Deze zouden dan geen losse audiokabel nodig hebben aangezien beeld en audio over dezelfde kabel gaan. En met HDMI Processing kan de set het audiodeel van het videodeel scheiden en apart weergeven (audio over de speakers en beeld naar de tv). Het vierde apparaat kan je dan inderdaad direct naar de tv doen en met een optische kabel naar de set. Want die optische ingangen heb je dan dus over. Ik zou de Blu-ray sowieso via HDMI doen omdat je dan wellicht HD Audio hebt.
Mocht de HT-FS3 toch geen HDMI Processing hebben maar HDMI Switching dan heb je dus te weinig aansluitingen om je vier apparaten aan te sluiten aangezien je dan beide aansluitingen (HDMI en optisch) nodig hebt...

• smoken
  • Nu online
Ik mag toch hopen dat de info op de site van Sony klopt,heb ze namelijk ook nog gebeld om te vragen of de set inderdaad HD geluid ondersteund, en ze gaven aan van wel. Maar op de een of andere manier bekruipt me een beangstigend gevoel.

Ben dus blind op de specificatie's afgegaan op basis waarvan ik er dus ook vanuit ging dat ik de apparatuur met alleen een HDMI zou kunnen aansluiten.

Maar ja, we zullen zien. Morgen komt hij binnen als het goed is.
Via Redcoon gekocht, als hij niet goed is .... retour .....
Maar hoop het eigelijk niet, heb nu al nachten slecht geslapen van overwegingen e.d. :X

• smoken
  • Nu online
Sjit, nog een dagje langer in twijffel blijven ......
Pakketje staat nog niet in het systeem van GLS, dus het zal pas morgen worden (zal wel vanuit Duitsland komen of zo).....

Jammer.

• smoken
  • Nu online
Net nog even met Sony gebeld.

Vriendelijke werknemer stond me te woord en haalde uit hun eigen datbase dat:

Bij de algemene specificatie's vermeld staat dat de set in zijn algeheel HD geluid kan afspelen, dus dat zou fijn zijn.

Daarnaast gaf hij aan dat zijn specificaties staat dat de HDMI aansluitingen geen repeater zijn, maar dat ik wel alleen maar een HDMI kabel nodig heb voor zowel geluid als beeld ..... ??

We zullen morgen wel zien, voor mij wordt het steeds minder duidelijk eigenlijk ....

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

smoken schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:56:
Daarnaast gaf hij aan dat zijn specificaties staat dat de HDMI aansluitingen geen repeater zijn, maar dat ik wel alleen maar een HDMI kabel nodig heb voor zowel geluid als beeld ..... ??
Als je maar een kabel nodig hebt voor zowel audio als beeld dan is het wel een HDMI Repeater. Dus die helpdeskert spreekt zichzelf ook lekker tegen...

Enne Smoken: als je iets toe wilt voegen aan een eerder geplaatst bericht gebruik dan de edit-knop. Op deze manier kick je je eigen topic telkens omhoog.

• smoken
  • Nu online
zow, komt ie:

Gisteren de BDV-360FS binnen gekregen, uitgepakt en geinstalleerd.
Vandaag ..... wordt alles weer terug in de dozen gestopt .....

Wat ging er mis? 1 ding maar, de bas ..... die is er namelijk niet?
Gaf mijn "oude" jvc set me trillingen van buik tot tenen, de Sony weet me niet te raken.
Toch wel belangrijk voor je film beleving vind ik.

Wel wil ik mededelen dat de set toch écht over HDMI repeater beschikt.
Ik had alleen maar HDMI kabels nodig om alles te laten functioneren.
Ook het HD geluid werd gewoon afgespeeld , maar volgens mij is dat fake ......
Ik had namelijk de blu-ray via HDMI op de set aangesloten en toen speelde ie een HD soundtrack af, maar tevens had ik een digitaal tulp kabeltje (snappen jullie dan wat ik bedoel?) aangeloten op mijn oude set en die speelde de HD track ook af?! (een set van meer dan 5 jaar oud .....)

Nou, tevens een nieuwe bestelling bij Redcoon gedaan welke pas wordt uitgevoerd als ik mijn volledige bedrag terug komt: Onkyo TX-SR308 Sony BDP-S370, hierop sluit ik mijn huidige JVC speakers aan....want die klinken blijkbaar toch wel super .....

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

smoken schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:13:
Wel wil ik mededelen dat de set toch écht over HDMI repeater beschikt.
Ik had alleen maar HDMI kabels nodig om alles te laten functioneren.
Aan Sony dan om de informatie op hun site aan te passen. Want de informatie klopt dus van geen kant: aan de ene kant zou de speler HD Audio af kunnen spelen, maar beschikt dan weer niet over de decoders. En dan ook nog die helpdeskmedewerker die zegt dat de speler wel HD Audio heeft maar geen HDMI Repeater 8)7
Ik had namelijk de blu-ray via HDMI op de set aangesloten en toen speelde ie een HD soundtrack af, maar tevens had ik een digitaal tulp kabeltje (snappen jullie dan wat ik bedoel?) aangeloten op mijn oude set en die speelde de HD track ook af?! (een set van meer dan 5 jaar oud .....)
Digitaal tulp kabeltje staat veelal bekend als een digitale coax kabel, maar over die kabel krijg je van je leven geen HD Audio. Niet omdat je set meer dan vijf jaar oud is, maar omdat HD Audio meer bandbreedte nodig heeft dan wat dit soort kabels kunnen leveren. Je hebt voor HD Audio altijd HDMI nodig om het over één kabel te krijgen, of meerdere analoge kabels om met meerkanaals in- en uitgangen te werken.

Maar denk dat je oude set gewoon de core van de HD Audio heeft gepakt en die heeft afgespeeld. Dus dat je op de Blu-ray speler wel DTS HD aan het afspelen was, maar de JVC set kreeg gewoon "normale" DTS binnen. In elke HD-track zit namelijk de gewone track, zodat je ook op oudere sets nog steeds kan afspelen.

• smoken
  • Nu online
Ik denk haast dat het een uitlopend product is en dat Sony er wenig aan zal veranderen !
Zaten ook allemaal Engelse stekkers aan, dus import, terwijl dat niet in de omschrijving stond (van redcoon)

Hoop maar dat ik het volledige bedrag terugkrijg, stuk piepschuim doormidden .....
Iemand ervaring ermee hoe redcoon hier mee omgaat?

Misschien helpt het dat ik er ook iets nieuws koop ....
Hoop het maar ....
Pagina: 1