ATI IGP troubles, op zoek naar videokaart voor HTPC

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 11:00
Heb momenteel allemaal problemen met mijn integraded ATI RADEON HD4200 igp. Waar het op neer komt is dat deze problemen veroorzaakt wanneer hij met hdmi is aangesloten, wel handig voor een HTPC. Zo start hij in eerste instantie goed op; maar wanneer de tv uitgaat begint de computer te flippen. Als ik de tv weer aandoe dan krijg ik geen beeld meer van de pc en bij rebooten ook niet meer. Ik moet hem dan een tijdje uit laten staan wil het beeld weer terugkomen.

Efin de 4xxx series heeft problemen met hdmi (maak ik op van ervaringen van anderen), en volgens mij is dit nog niet verholpen door ATI. Handig trouwens dat de 785g chipset vaak wordt verkocht als ultiem htpc moederbord, maar toch wel wat problemen heeft juist voor dit doeleinde.

Ik ben nu dus op zoek naar een videokaart voor mijn HTPC want ik wil stabiliteit.

Eisen:
-Geen problemen met HDMI!
-Geluid over hdmi kunnen sturen
-Hardwarematig HD materiaal kunnen decoden (standalone HTPC)
-Dual aansluiting (iig HDMI en DVI.. of HDMI en HDMI tegelijk kunnen aansturen)
-Passief gekoeld
-Budget ~50 euro
-Eventueel een klein spelletje kunnen spelen. Misschien dat ik in de toekomst nog eens in de huiskamer will kunnen CODMW2 kunnen spelen. Hoeft verder niet op hoge settings oid, gewoon beetje vloeiend lopen. Dit is verder geen dealbreaker.

Er zijn een heleboel ATI Radeon HD 5450 variaties op de markt. Dit lijkt mij persoonlijk wel wat, maar ik weet niet of deze ook problemen hebben met hdmi/stabiliteit. Mensen hier ervaringen mee? Verder maakt het merk van de chipsetbakker me niet uit, dus nvidia opties zijn ook welkom.

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01 09:26
Probeer eens in Catalyst control center het tv signaal uit te schakelen voordat je de tv uitschakeld.

Verwijderd

hebben zo nog steeds het probleem met hdmi?
Ook last van gehad met de ati 780 chip.

Ding weigerder via hdmi te werken .
Het werkte wel maar alleen als ik geen ccc installeerde.

Dus alleen drivers installeren zonder ccc en de ati tray tools gebruiken om alles in te stellen .

• Wizzing
Ik heb de kaart inmiddels aangeschaft... super eindelijk werkt alles! Ik had verder geen zin meer om me in allemaal bochten te wringen om het probleem te verhelpen. Zo iets fundamenteels moet het gewoon goed en stabiel doen.

Helaas kreeg ik na het installeren nog wel BSOD problemen (die had ik al).. maar beeldproblemen niet meer. Die BSODs kreeg ik omdat er bestanden beschadigd zijn geraakt tijdens het vele uitvallen. Ik heb toen windows opnieuwgeinstalleerd en nu werkt alles goed.

Over de kaart.
Ik kan HDMI & DVI (15 meter redelijk goedkope kabel) tegelijk gebruiken
Geluid over HDMI werkt perfect
HD bestanden afspelen werkt naar behoren.
Computer is niet meer uitgevallen en lijkt ook geen problemen te hebben met standby.

[ Voor 6% gewijzigd door Wizzing op 11-04-2010 23:32 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om eerlijk te zeggen verbaas mij dit om te lezen de G780 en G785 zijn inderdaad chipsets welke uitermate geschikt zijn voor HTPC's. Beide chipsets zijn veelvuldig gebruikt in de BBG's en door mensen in het HTPC topic(s). Zelf gebruik ik al ruim een jaar een Gigabyte moederbord met de G780 chipset hierop heb ik een HD ready Panasonic Plasma scherm aangesloten, dit werkt gewoon super, zowel beeld als geluid.

Het is zelfs zo dat het touch screen in de Origen X15e behuizing automatisch uit gaat wanneer ik de TV inschakel, de focus is dan ook direct op het plasma scherm. (touch screen is via VGA aangesloten)

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 12-04-2010 01:14 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Vind het ook vreemd heb hier Gigabyte met een 780G boardje en een J&W Minitx 785G (met win7)boardje heb nergens problemen mee en gebruik ook de HDMI uitgang. Zal wel iets met fout zijn gegaan tijdens installatie o.i.d.

• Wizzing
Het zou kunnen dat er iets anders bij mij aan de hand was.. maar mijn problemen kwamen wel redelijk overeen met andere gebruikers op verschillende fora.

De problemen begonnen eigenlijk toen ik begon te experimenteren met de standby functie. Maar zowieso was er het probleem dat als ik mijn HDMI tv uitzette het beeld van de pc uitviel (soms liep pc vast) en dat het beeld niet meer terug kwam. Ook naar een herinstall hield ik deze problemen.
Ik heb echter wel het complete catalyst pakket erop gezet (versie 9.8 als ik het goed heb)... de nieuwste gaf nog meer problemen, en niet zoals als oplossing aangeraden werd alleen de drivers zonder catalyst.

Enfin ik heb nu een losse videokaart die perfect werkt.. dus ik ben allang blij dat ik nu alles kan doen.

Hebben jullie geen problemen met standby?
Pagina: 1