Heb momenteel allemaal problemen met mijn integraded ATI RADEON HD4200 igp. Waar het op neer komt is dat deze problemen veroorzaakt wanneer hij met hdmi is aangesloten, wel handig voor een HTPC. Zo start hij in eerste instantie goed op; maar wanneer de tv uitgaat begint de computer te flippen. Als ik de tv weer aandoe dan krijg ik geen beeld meer van de pc en bij rebooten ook niet meer. Ik moet hem dan een tijdje uit laten staan wil het beeld weer terugkomen.
Efin de 4xxx series heeft problemen met hdmi (maak ik op van ervaringen van anderen), en volgens mij is dit nog niet verholpen door ATI. Handig trouwens dat de 785g chipset vaak wordt verkocht als ultiem htpc moederbord, maar toch wel wat problemen heeft juist voor dit doeleinde.
Ik ben nu dus op zoek naar een videokaart voor mijn HTPC want ik wil stabiliteit.
Eisen:
-Geen problemen met HDMI!
-Geluid over hdmi kunnen sturen
-Hardwarematig HD materiaal kunnen decoden (standalone HTPC)
-Dual aansluiting (iig HDMI en DVI.. of HDMI en HDMI tegelijk kunnen aansturen)
-Passief gekoeld
-Budget ~50 euro
-Eventueel een klein spelletje kunnen spelen. Misschien dat ik in de toekomst nog eens in de huiskamer will kunnen CODMW2 kunnen spelen. Hoeft verder niet op hoge settings oid, gewoon beetje vloeiend lopen. Dit is verder geen dealbreaker.
Er zijn een heleboel ATI Radeon HD 5450 variaties op de markt. Dit lijkt mij persoonlijk wel wat, maar ik weet niet of deze ook problemen hebben met hdmi/stabiliteit. Mensen hier ervaringen mee? Verder maakt het merk van de chipsetbakker me niet uit, dus nvidia opties zijn ook welkom.
Efin de 4xxx series heeft problemen met hdmi (maak ik op van ervaringen van anderen), en volgens mij is dit nog niet verholpen door ATI. Handig trouwens dat de 785g chipset vaak wordt verkocht als ultiem htpc moederbord, maar toch wel wat problemen heeft juist voor dit doeleinde.
Ik ben nu dus op zoek naar een videokaart voor mijn HTPC want ik wil stabiliteit.
Eisen:
-Geen problemen met HDMI!
-Geluid over hdmi kunnen sturen
-Hardwarematig HD materiaal kunnen decoden (standalone HTPC)
-Dual aansluiting (iig HDMI en DVI.. of HDMI en HDMI tegelijk kunnen aansturen)
-Passief gekoeld
-Budget ~50 euro
-Eventueel een klein spelletje kunnen spelen. Misschien dat ik in de toekomst nog eens in de huiskamer will kunnen CODMW2 kunnen spelen. Hoeft verder niet op hoge settings oid, gewoon beetje vloeiend lopen. Dit is verder geen dealbreaker.
Er zijn een heleboel ATI Radeon HD 5450 variaties op de markt. Dit lijkt mij persoonlijk wel wat, maar ik weet niet of deze ook problemen hebben met hdmi/stabiliteit. Mensen hier ervaringen mee? Verder maakt het merk van de chipsetbakker me niet uit, dus nvidia opties zijn ook welkom.