beamer dv225 start niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben Mar en nieuw in dit forum:
Ik heb een liesegang dv225 beamer, die niet wil starten met een gebruikte (vlgs.zeggen goede UHP lamp ).
Ik heb de beamert al gereset, werkt ook niet.Het rode storingslamp (ledje) gaat vrijwel direkt branden bij inschakelen van de powerswitch.(ventilator loopt 1 seconde)
Je hoort geen geluid van hoogspannings activiteit die nodig is om de lamp te ontsteken.
Ook kan ik de optopcoupler/s niet vinden.
Wie kan mij verder helpen of weet nadere bijzonderheden over deze beamer (UHP 120 volt 170Watt lamp)
groeten Mar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:42

Rmg

wat zijn de exacte meldingen op de display en de lampjes. staat hierin je probleem dan omschreven?
http://www.liesegang.com/...nerhandbuecher/bdv225.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie,
Ik heb de manual die je mij hebt gestuurd, maar toch bedankt.
Op de beamer zit geen display.
Na het starten met de power switch als eerder vermeld, gaat de stand by schakelaar aan. Druk je hierop om verder te starten, dan gaat na een korte spin van een fan in de beamer, de rode led( lampstoring ) branden en is er geen verdere activiteit meer.
Ik heb de beamer opengemaakt en gezien dat op de hoogspanningsprint een nederlandse sticker zit. Daar zijn kennelijk al problemen mee geweest. Verder meten o.i.d. durf ik niet,want hoogspanning blijft gevaarlijk, zeker voor een leek.
Mij bedoeling is om de opto coupler/s uit te schakelen, maar ik kan ze niet te vinden.
Ik wil er een ander soort lamp inzetten met een andere voeding, want dit loopt langzamerhand financieel
uit de hand.
Mar