Ik heb al twee jaar een Linksys WRT160N waarvan ik nooit last had tot recent. Ik kon altijd snel downloaden via wireless op mijn Mac Mini. Ik heb Ziggo alles in 1 Extra en haalde mijn downloads snel binnen(700mb binnen 30 minuten).
Toen kreeg ik de Ubee modem en merkte ik dat het langzaam werd, ik heb meerder malen met Ziggo contact gehad gezien iedereen last heeft van de Ubee modem dus ik dacht ligt wel eraan.
Vandaag heb ik uitgebreid speedtest gedaan met Ziggo hun eigen speedtest site, direct op de modem, via wireless router en via bekabeld router en kwam ik achter dat de router wireless heel langzaam is.
Direct aangeloten op de modem en ook via bekabeld router krijg ik:
Ping: 17ms - Down: 71.6 mbit - Up: 9.2 mbit
Via Wireless:
Ping: 17ms - Down 37.8 mbit - Up: 9.1 mbit
Zo te zien verlies ik download snelheid via de wireless terwijl ping en upload wel goed blijven.
Via Google kwam ik niks tegen die op dit lijkt... dingen die ik al geprobeerd heb om te kijken als het helpt:
Heeft iemand een idee waaran het kan liggen? Heeft het router wireless een limiet aan downlaod per mbit dat ie niet verder gaat dan wat ik nu krijg? Ik kom er echt niet uit waar aan het kan liggen.
Toen kreeg ik de Ubee modem en merkte ik dat het langzaam werd, ik heb meerder malen met Ziggo contact gehad gezien iedereen last heeft van de Ubee modem dus ik dacht ligt wel eraan.
Vandaag heb ik uitgebreid speedtest gedaan met Ziggo hun eigen speedtest site, direct op de modem, via wireless router en via bekabeld router en kwam ik achter dat de router wireless heel langzaam is.
Direct aangeloten op de modem en ook via bekabeld router krijg ik:
Ping: 17ms - Down: 71.6 mbit - Up: 9.2 mbit
Via Wireless:
Ping: 17ms - Down 37.8 mbit - Up: 9.1 mbit
Zo te zien verlies ik download snelheid via de wireless terwijl ping en upload wel goed blijven.
Via Google kwam ik niks tegen die op dit lijkt... dingen die ik al geprobeerd heb om te kijken als het helpt:
- Channel op 11 gezet, hielp niet, snelheid bleef hetzelfde als op channel 1
- Beacon interval van 100 op 50 gezet
- Fragmentation Threshold op 2201 gezet
- RTS Threshold op 2202 gezet
Heeft iemand een idee waaran het kan liggen? Heeft het router wireless een limiet aan downlaod per mbit dat ie niet verder gaat dan wat ik nu krijg? Ik kom er echt niet uit waar aan het kan liggen.
MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70