Ik zit hier al dagen mee te rommelen maar kom er maar niet uit; ik heb de volgende code om alle werknemers in de dropdown weer te geven;
Dit werkt allemaal prima bij input formuliertjes, alleen bij een record updaten word het moeilijk; ik wil dat er één waarde SELECTED meekrijgt zodat deze standaard geselecteerd is bij het openen van de pagina en dat deze ook dezelfde waarde behoud in de database als er geen wijzigingen worden gedaan. De werknemer ID die selected moet zijn staat in de tabel diensten. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <?php $sqlOptions = "SELECT voornaam, achternaam, id from werknemers ORDER BY voornaam"; $resultOptions = mysql_query($sqlOptions); echo '<select name="werknemer"><option value="0">--Select--</option>'; while($opt = mysql_fetch_array($resultOptions)) { echo '<option value="'.$opt['id'].'">'.$opt['voornaam'].' '.$opt['achternaam'].'</option>'; } echo '</select>'; ?> |
Dit werkt allemaal prima bij input formuliertjes, alleen bij een record updaten word het moeilijk; ik wil dat er één waarde SELECTED meekrijgt zodat deze standaard geselecteerd is bij het openen van de pagina en dat deze ook dezelfde waarde behoud in de database als er geen wijzigingen worden gedaan. De werknemer ID die selected moet zijn staat in de tabel diensten. Hoe krijg ik dit voor elkaar?