[WIN7] "u bent niet bevoegd ... te wijzigen"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 11:07
Omdat ik gek werd van deze melding, heb ik windows nu al meerdere keren opnieuw geinstalleerd.
Steeds zonder resultaat.
Misschien dat iemand enig idee heeft waar het aan kan liggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~beudeker/afbeeldingen/fout1.JPG

En zodra ik klik ok, dan vraag hij of ik het bestand wil overschrijven. Doe ik dit niet dan is het bestand 1kb en onbruikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~beudeker/afbeeldingen/fout2.JPG

Dit gebeurd bij alles wat ik download, of ook maar wil opslaan met welk programma dan ook.
Het maakt ook niet uit welke locatie ik kies, ik wil gewoon snel even wat downloaden en bij alles moet (wel!) drie keer klikken. Niet veel maar wel uiterst irritant.

Ik hoop dat iemand meer weet...

[ Voor 13% gewijzigd door pruimenpit op 07-04-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik dacht heel even aan een rechtenissue. Je bent administrator met alle rechten? Gastaccounts uit of aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Jejking schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:36:
Ik dacht heel even aan een rechtenissue. Je bent administrator met alle rechten? Gastaccounts uit of aan?
Ik ben de enige gebruiker met administrator rechten. Gasten accounts staan uit. Gewoon nieuwe windows installatie. Het betreft een originele windows home premium 64bit versie.

[ Voor 8% gewijzigd door pruimenpit op 07-04-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weet je zeker dat het 'niet uitmaakt welke locatie', omdat dit probleem afaik enkel onder /users/ en /program files/ zou zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Ik lees dan op internet allemaal mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossingen.
Kan het een bug zijn in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
SinergyX schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:38:
Weet je zeker dat het 'niet uitmaakt welke locatie', omdat dit probleem afaik enkel onder /users/ en /program files/ zou zijn.
Welke locatie dan ook, het is heel frustrerend. Ik wil soms gewoon 10 dia's opslaan vanaf de RUG, dan kies ik een map (pdf's whatever) en dan werkt het nog steeds niet. Na nog een keer opslaan werkt het wel uiteraard.

Heb laatst geprobeerd om mijzelf álle rechten te geven, in computerbeheer kun je dat instellen met lastige menu's, maar ook zonder resultaat.

[ Voor 13% gewijzigd door pruimenpit op 07-04-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:46
Zou het niet iets hardwarematigs kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het gekut hier is dat zelfs de gebruiker in z'n eigen profiel niets mag opslaan. Maar, welke software gebruik je Niek? Als je dingen download, dan is dat zeker van een website, en gebruik je hier IE voor? Probeer het eens met een andere browser, zoals Opera of Firefox.

Maak ook eens een bestand aan (Word document ofzo) en kopieer deze naar verschillende locaties. Mag dat wel altijd (zolang je in je eigen profiel blijft)?

De error geeft ook aan dat het naar een netwerklocatie gaat (U ben niet bevoegd bestanden in deze netwerklocatie te wijzigen). Is je desktop een redirect naar een server? Even iets meer informatie over je omgeving is wel handig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Hero Of Time schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:35:
Het gekut hier is dat zelfs de gebruiker in z'n eigen profiel niets mag opslaan. Maar, welke software gebruik je Niek? Als je dingen download, dan is dat zeker van een website, en gebruik je hier IE voor? Probeer het eens met een andere browser, zoals Opera of Firefox.

Maak ook eens een bestand aan (Word document ofzo) en kopieer deze naar verschillende locaties. Mag dat wel altijd (zolang je in je eigen profiel blijft)?

De error geeft ook aan dat het naar een netwerklocatie gaat (U ben niet bevoegd bestanden in deze netwerklocatie te wijzigen). Is je desktop een redirect naar een server? Even iets meer informatie over je omgeving is wel handig.
Het probleem zit hem denk ik niet in wélk programma, maar de manier waarop hij checkt dat ik administrator ben. De tweede keer werkt hij telkens wel. Ik heb meerdere browsers gebruikt (ie, firefox, chrome) allemaal het zelfde. Het geldt niet alleen voor browsers, ook in MS office werkt hij niet altijd.

Ik heb hier overigens geen server staan, dus daar kan het niet aan liggen, het is een schone installatie.

Een word bestand kopieren van locatie naar een andere locatie werkt prima. Alleen opslaan. Misschien vanaf temp map naar een andere dat dat voor problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Precies, daar denk ik namelijk ook aan. Ik heb hier al vaker dit soort probleem gezien, waarbij het vanaf je temp of temporary internet files kwam. Dit zou dan ook de melding over netwerklocatie verklaren. Wat krijg je als je UAC volledig uitschakelt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SinergyX schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:38:
Niet op je Desktop doen scheelt ook - dit zie je met name als je UAC aan hebt staan en je als administrator-user loopt te werken.
Dan ben je in feite nep-admin doordat je met gestripte tokens & Folder Virtualization aan het werk gaat.

Als je dan toch met alle geweld in Full Admin mode wil werken en dat mag je zelf weten, dan kun je ook UAC gewoon de nek omdraaien.
Anders gebruik je een normale user account (dus geen lid van Local Admins) en werk je met een UAC user & pass prompt.

[ Voor 45% gewijzigd door alt-92 op 07-04-2010 17:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit soms als ik met PS CS4 iets probeer op te slaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Hero Of Time schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:53:
Precies, daar denk ik namelijk ook aan. Ik heb hier al vaker dit soort probleem gezien, waarbij het vanaf je temp of temporary internet files kwam. Dit zou dan ook de melding over netwerklocatie verklaren. Wat krijg je als je UAC volledig uitschakelt?
UAC is al volledig uit. Dat heb ik allemaal al uitgeschakeld om het te proberen op te lossen...
Op google zijn meerdere mensen, en ook op gathering maar niemand weet een oplossing. Lijkt wel een bug te zijn ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
alt-92 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:03:
[...]

Niet op je Desktop doen scheelt ook - dit zie je met name als je UAC aan hebt staan en je als administrator-user loopt te werken.
Dan ben je in feite nep-admin doordat je met gestripte tokens & Folder Virtualization aan het werk gaat.

Als je dan toch met alle geweld in Full Admin mode wil werken en dat mag je zelf weten, dan kun je ook UAC gewoon de nek omdraaien.
Anders gebruik je een normale user account (dus geen lid van Local Admins) en werk je met een UAC user & pass prompt.
Ik zal wel ff wat proberen, maar ik denk dat het resultaat boekt aangezien ik hier al weken mee bezig ben.
Ik denk het lost zichzelf op als ik opnieuw windows installeer en dan gewoon 1 account aanmaak. Zonder succes helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

(jarig!)
Je zou even een logje kunnen maken met behulp van Process Monitor. Misschien komt daaruit de precieze oorzaak.

Gewoon programma starten. Filteren op standaard laten staan. Controleren dat hij aan het loggen is. Dan je bestand opslaan, waarna je vervolgens het loggen met Process Monitor stopt. Dan zou je je log kunnen exporteren (kies wel voor het native formaat).

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Niekiodjdj schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:35:
Omdat ik gek werd van deze melding, heb ik windows nu al meerdere keren opnieuw geinstalleerd.
Heb je die volledig geformateerd en een legitieme Windows er netjes op gezet?

Als dat het geval is dan denk ik niet dat je het probleem bij dingen die je installeert moet gaan zoeken.

Beschadiging aan het installatie medium en de hardware lijken mij een vrij onwaarschijnlijke oorzaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
TaraWij schreef op donderdag 08 april 2010 @ 00:27:
[...]

Heb je die volledig geformateerd en een legitieme Windows er netjes op gezet?

Als dat het geval is dan denk ik niet dat je het probleem bij dingen die je installeert moet gaan zoeken.

Beschadiging aan het installatie medium en de hardware lijken mij een vrij onwaarschijnlijke oorzaak...
Ik al twee maal geformatteerd en mijn windows home premium erop gezet. Zelfs dan doet hij al raar in het begin. Ik snap er niets meer van, ook niet echt mogelijkheden tot oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Sorry voor de kick maar heeft iemand al een oplossing voor dit probleem? Ik kan verder niets vinden en een klant van mij + een collega hebben hier ook last van.

Hier nog een topic wat ik kon vinden op GoT maar ook zonder antwoord.
[win 7] u bent niet bevoegd om bestanden in deze netwerk....

Hier een screen van het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lgM4Lj92VxFNnvwLT8ZkbMIu/full.png

De users zijn admin en proberen bestanden in mijn documenten op te slaan. De normale plaats zou je zeggen..
Google brengt verder ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 14:33

dutch_camel

It's Orange!

Ik heb zoiets ook eens meegemaakt.
Had Windows XP, met 2e HDD.

Op geen gegeven moment van XP naar Win7 gegaan (XP eraf, Win7 erop). Ik had toen wat dingen nodige van die 2e HDD, en deed cut/paste op mijn Win7 desktop. En kon niets meer met de bestanden.
Bleek dus dat de bestanden de rechten hadden van de XP installatie, waardoor ik geen rechten had. Heb mezelf owner gemaakt van de bestanden, en alles ging weer goed. Dat owner maken heb ik toen ook meteen maar voor een aantal directory's op de 2e HDD gedaan om dit in de toekomst te voorkomen.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
dutch_camel schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:12:
Ik heb zoiets ook eens meegemaakt.
Had Windows XP, met 2e HDD.

Op geen gegeven moment van XP naar Win7 gegaan (XP eraf, Win7 erop). Ik had toen wat dingen nodige van die 2e HDD, en deed cut/paste op mijn Win7 desktop. En kon niets meer met de bestanden.
Bleek dus dat de bestanden de rechten hadden van de XP installatie, waardoor ik geen rechten had. Heb mezelf owner gemaakt van de bestanden, en alles ging weer goed. Dat owner maken heb ik toen ook meteen maar voor een aantal directory's op de 2e HDD gedaan om dit in de toekomst te voorkomen.
Gaat hier om 2 volledig nieuwe legale installaties. En na de melding kan je de bestanden wel gewoon opslaan, dat is het vreemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Ik heb dit ook eens gehad. Toen ik alle eigenaars en rechten van alle bestanden had overschreven werkte het wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Hulkiedulkie op 02-07-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MADG0BLIN schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:15:
[...]

Gaat hier om 2 volledig nieuwe legale installaties. En na de melding kan je de bestanden wel gewoon opslaan, dat is het vreemde.
UAC + Admin user + HomeGroups aan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
UAC staat op het laagste niveau, zijn admin user en homegroups heb ik verder niets aan geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan staat dat wel aan. Zet die eens uit?
En wat noem jij het laagste nivo, disabled of aan met minimale bemoeienis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Homegroup services stonden al op manual, nu op disabled gezet.
UAC staat uit. Slider staat helemaal naar beneden en de registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\EnableLUA staat op 0 wat volgens mij uit betekent.

Zal het in de gaten houden wat het nu doet.
Pagina: 1