alle online games hebben lag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een toshiba l500d 11j specificaties zijn:

Processor
Processor-kloksnelheid 2200 MHz
Processorfamilie AMD Turion Dual Core
Processor model AMD Turion™ X2 Dual-Core RM-74
Geïnstalleerde processorcache 1 MB

Resolutie 1366 x 768 pixels
Beeldscherm Toshiba TruBrite® HD TFT
Beeldformaat 16:9

Intern geheugen 4096 MB
Intern geheugentype DDR2 RAM
Geheugenlayout 2 x 2048 MB
Kloksnelheid geheugen 800 MHz

Grafische adapter ATI Mobility Radeon™ HD 4570
Grafische adapter, soort geheugen DDR3 VRAM
Grafische adapter, fabrikant ATI
Dedicated video memory 512 MB
Video-adapter, bus PCI Express

besturingssysteem Windows 7 Home premium

en nu heb ik probleem bij elk spel dat hij gewoon normaal loopt en dan begint hij zomaar te laggen
ik speel veel cod 4 en cod 2 en bij cod 2 heb ik hele tijd een fps van 91 en zak zakt hij naar 30 ongeveer en dat duurt een halfe minuut en dan gaat hij weer naar 91 en bij cod 4 heb ik een fps van 80 ong. en die zakt ook naar 30

hoop dat jullie kunnen helpen
want ik dacht dat ik cod 2 sowieso wel zonder problemen kon spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 23:13

Nikeo

Jawelles

Je laptop is niet bepaald een gamingmonster. Wordt hij niet gewoon te warm na een tijdje zodat hij de grafische kaart terugklokt? Lees de temperaturen eens uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
temperatuur op dit moment is 40 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutsy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 16:25
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn PC. In games als CoD MW2 en Heroes of Newerth ging de framerate na een willekeurig aantal minuten omlaag, om daarna weer te stijgen en vervolgens weer te zakken.
De FPS bleef steeds langer rond de 20 hangen.

Toen ik de temperatuur van mijn videokaart (8600 GT) ging checken, was die idd veel te hoog (bijna 100 graden Celcius). Ik was te laat met mijn constatering, een dag later begaf mijn videokaart het tijdens het film kijken.

Niet heel vreemd achteraf, mijn PC stond tussen twee kasten en de kaart was passief gekoeld.

Anyway, "symptomen" zijn hetzelfde, dus check idd je temperaturen even, vooral tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, is het echt nodig dat je met 80-100 fps werkt? als het kan, zet het op iets van 30-50. minder zwaar op de videokaart, minder temperatuurstijging en dus langer spelen.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geen idee hoe ik die fps naar beneden krijg
want het vreemde vindt ik dat een klasgenoot precies dezelfde laptop heeft en hij heeft nooit last van lagg en heeeft ook net zulke fps waarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

in COD4 kun je console (~ toets) openen en dan /set com_maxfps (vul gewenste fps in)
dan gaat hij maar tot het aantal fps dat jij invult. maybe een tijdje cappen op 50fps zoals Sariel al zegt.
dus dat zou dan worden: /set com_maxfps 50
eens kijken of je wat verschil merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er even mee bezig geweest en hij stond op 85 en tussen de 30 en 50 nog steeds lagg en heb hem nu op 20 staan en heb net een level gedaan en ging super goed en nu is de volgende map geload en nu laggt hij weer

en de tempratuur is 3 graden gestegen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat is er mis met een framerate van 30? Onder de 20 begint het imo pas echt storend te worden, met zichtbaar schokkend beeld enzo.

Wat jij meemaakt is trouwens geen "lag", dat is wanneer je vertraging hebt bij online games door een te hoge ping. Je hebt enkel last van een inzakkende framerate. Ik zou de oorzaak ook zoeken in een processor of videokaart die na een tijdje gamen te warm wordt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Lag is een internetverbinding die af en toe traag is, dit zijn framedrops.

Heb je GPU-Z op de achtergrond draaien en loggen?

edit:
Spuit elf... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Ghost Dog op 07-04-2010 13:06 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb everest op de achtergrond draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb er nog steeds last van en mijn ping schiet ook omhoog van 50 ong naar 200-999:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Misschien moet je het dan zoeken op je internet. Iets wat meedraait of iets waardoor het opeens heel erg druk wordt op je lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/774428386.png

even testje gedaan

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een hoge ping zorgt niet voor framedrops. Een cpu of gpu die ineens terugclockt zorgt wel voor een algeheel traag systeem, wat ook (deels) de hoge ping kan verklaren.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja oké maar hoe zorg ik dat hij niet terugclockt?

en mijn tempratuur word ook steeds hoger hij is nu 46

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De temperatuur van wat?

Er zijn twee temperaturen die er toe doen, te weten je cpu (processor) en je gpu (grafisch). En enkel op dat ene moment wanneer je een probleem krijgt tijdens het gamen. Als je daarna eerst je spel afsluit en gaat kijken zijn ze misschien al meer dan 10 graden gezakt. Als je laptop niets aan het doen is, is de temperatuur op dat moment niet interessant.

Kan Everest eigenlijk de temperatuur van je gpu wel laten zien? Probeer anders eens GPU-Z zoals hierboven genoemd werd. Speedfan is ook wel een goede optie.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn normale waarden voor een gpu die van mij is nu 82 graden zal even kijke hoeveel het word als die laggt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb nu even gespeeld en hij is nu 96 graden heb geen lagg gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

96 graden is erg warm en zou voor problemen kunnen zorgen. Zijn de ventilatieopeningen van de laptop wel netjes vrij? Op wat voor ondergrond staat ie? (bijv een lekker dik en isolerend tafelkleed? :P)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij staat op een houten tafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:00:
96 graden is erg warm en zou voor problemen kunnen zorgen. Zijn de ventilatieopeningen van de laptop wel netjes vrij? Op wat voor ondergrond staat ie? (bijv een lekker dik en isolerend tafelkleed? :P)
depends, mijn studio 15 met dezelfde videokaart word max 102.5° (gemiddeld rond de 92°)

dat lijkt misschien warm (en dat is het ook) maar ik heb nog geen last van framedrops gehad, ik ik draai op 1080p, dus met gpu bottleneck.

de kaart van TS klokt blijkbaar wel terug, draait eens rthdribl en prime95 (google) een uurtje, en kijk met GPU-Z of de clocks van je kaart de hele tijd op max blijven.
als dat het geval is dan klokt je kaart terug, daar valt niet zoveel tegen te doen (behalve het stof verwijderen)

proof:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=195064&format=full&ext=.png
(boven de 95° begint de gpu load weergave behoorlijk te buggen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Op het moment gaat het meer over hardwareproblemen dan echt met de spellen zelf.
Dit topic zal ik dan ook naar Videokaarten & Beeldschermen verplaatsen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze alebij geprobeerd en mijn clock snelheid daalt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

...waarbij je op dat moment ook geen lag had?

darkstone heeft een verkeerde link gebruikt voor zijn plaatje, volgens mij wou hij dit posten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Bw6BDNIdmOPtVqTHfi1YStIs/full.png

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

0% load en toch 101°C?
Of is dit even heel snel Alt+Tab tijdens gamen?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:09
*BastiaanCM hoort een framedrop (framerate) probleem
Dat is niet hetzelfde als lag.

Het moge duidelijk zijn dat je videokaart veels te heet word. Doet de ventilator het wel ? Zit hij niet vol met stof, hoe is het gesteld met de rest van de koeling en luchtcirculatie ?

[ Voor 53% gewijzigd door BastiaanCM op 07-04-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost Dog schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:15:
0% load en toch 101°C?
Of is dit even heel snel Alt+Tab tijdens gamen?
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:17:
[...]
(boven de 95° begint de gpu load weergave behoorlijk te buggen...)
naast de temp staat trouwens MAX, als je het nog niet had gezien..

en nee, ik heb nog nooit framedrops gehad met TF2, en daar bereik ik deze temp regelmatig (een half uurtje geleden zelfs 103°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/1016/gpue.gif

toen had ik lag

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lol @ temperatuur. Als je de laptop op zijn kop houdt komt er een kopje warme thee uit :D
Overigens heb je geen lag want dat is wat heel anders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad kan er water op koken:P

oké wat is het dan framedrop of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem gevonden :)

6 stappenplan voor te hele laptop:

1. haal al het stof uit je FAN, met een compressor oid
2. probeer een undervolt, desnoods underclock (al maakt dat in mijn ervaring geen zak uit, het verschil tussen 680 en 805 mhz bij mij is 5° 8)7 ja ik heb hem geoverclockt..)
3. schaf een notebook cooler aan (zon stand met fans erin)
4. vernieuw de koelpasta
5. wacht op de winter
6. koop een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo oud is hij niet half jaartje denk ik nog niet eens maar zal wel even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:15:
zo oud is hij niet half jaartje denk ik nog niet eens maar zal wel even kijken
7. Breng em terug obv garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:24:
[...]

7. Breng em terug obv garantie
als hij nog maar een half jaar oud is is dat ook wel een goed idee, inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en wat is dan een goede reden om te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en ik zal morgen nog wel even kijken bij die klas genoot van mij hij heeft dezelfde laptop wat zijn temperatuur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:24:
en ik zal morgen nog wel even kijken bij die klas genoot van mij hij heeft dezelfde laptop wat zijn temperatuur is
Je mag best de edit (img)http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif[/]) knop gebruiken in plaats van steeds een nieuwe posting te doen.

Garantie claimen voor iets lijkt werkt, maar door gebruik(en) ervan buitensporig heet word, lijkt me niet dat garantie dan gaat lukken. Zoals gezegt, cap je FPS binnen die games en dan is de temperatuur waarschijnlijk ook een stuk lager of undervolt je GPU, wellicht dat het scheelt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 07-04-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

CptChaos schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:35:
[...]
Je mag best de edit (img)http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif[/]) knop gebruiken in plaats van steeds een nieuwe posting te doen.

Garantie claimen voor iets lijkt werkt, maar door gebruik(en) ervan buitensporig heet word, lijkt me niet dat garantie dan gaat lukken. Zoals gezegt, cap je FPS binnen die games en dan is de temperatuur waarschijnlijk ook een stuk lager of undervolt je GPU, wellicht dat het scheelt. :)
Ik zou zeggen garantie is je recht en claim het nu het nog kan. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten... Laptop die te warm werd onder voor de laptop normale omstandigheden. Ik heb hem welliswaar 3 keer mogen inleveren. Maar uiteindelijk mijn geld dus terug gekregen omdat het aan de laptop lag!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dus dan kijk ik morgen even hoe warm die andere laptop wordt en als daar veel verschil in zit dan bel ik thosiba wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:22:
en wat is dan een goede reden om te zeggen?
Hetzelfde als je meldt in je topicstart? No offence, maar ik vind je (gezien je reacties op onze tips etc.) wel gemakkelijk aangelegd. Uiteindelijk komt het er op neer dat jij het probleem niet vindt en dus garantie zou kunnen claimen. De laptop wordt dan onderzocht en indien deze perfect blijkt te functioneren moet je misschien onderzoekskosten betalen wat natuurlijk terecht is. Blijkt hij idd defect dan krijg je gratis reparatie of vervanging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idem, als iets wat nota bene op standaard clocks draait (die van mij draait met een OC van ruim 15%) al hitteproblemen krijgt, dan is dat gewoon een productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Touchdomex schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:38:
Ik zou zeggen garantie is je recht en claim het nu het nog kan. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten... Laptop die te warm werd onder voor de laptop normale omstandigheden. Ik heb hem welliswaar 3 keer mogen inleveren. Maar uiteindelijk mijn geld dus terug gekregen omdat het aan de laptop lag!
Voorr je überhaupt garantie krijgt, dient de (web)shop aan te tonen dat er niets aan de hand is met de laptop. Als dat niet het geval is, hoeft de leverancier ook geen garantie of RMA te geven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb net thoshiba gebeld en ik stuur hem naar hun op want had net een testje gedaan met furmark en hij werd na een kwartiertje al 114 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Je kaart is dus veelste heet geworden helaas.
Ik moet mijn oude pc ook nog eens nakijken qua tempratuur. want na 3,5 jaar kreeg ik rare blokjes in me scherm en heb toen gelijk een nieuwe pc gekocht. Van duo2core E6600 2GB naar i7-860 6GB ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Pagina: 1