Ander subnet dan het interne van WAN-router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:30
Ik had in mijn thuisnetwerk al mijn netwerkspul op 10.0.0.x draaien. ( /255.0.0.0).

Sinds gisteren heeft KPN echter mijn ADSLrouter ( Experia Box SX551 ) geupdate met nieuwe firmware.
Nu staat het interne ip vast op 192.168.2.x. 8)7
Dat is knap vervelend en ik wil dit niet. Ik wil gewoon weer mijn 10.0.0.x reeks terug in m'n LAN.

Volgens mij heb ik genoeg aan een extra router die achter mijn ADSLmodem zit (192.168.2.x) en die de boel omzet naar 10.0.0.x.
Dus: internet --> ADSL Router --> 192.168.2.x <--router--> 10.0.0.x <-- LAN

Maar als ik op internet zoek dan vind ik alleen maar VPN en ADSL routers, maar die hoef ik niet.
Ik wil gewoon een lan-router....

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen gebruiken om mijn 192.168.2.x verkeer te routen naar 10.0.0.x ?
Of wordt 't toch een dure managed switch ?

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ja dit kan met een gewone router, maar dat ga je 2x natten en dat is vies
Waarom wil je perse op de 10range zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
SLeddert schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:48:
Sinds gisteren heeft KPN echter mijn ADSLrouter ( Experia Box SX551 ) geupdate met nieuwe firmware.
Nu staat het interne ip vast op 192.168.2.x. 8)7
Zet je computer even in dezelfde range.
Browse naar het default ip adres van de router
Verander ip-adres naar je eigen range (of voeg het toe. Kan vaak ook).

Met een extra router ga je veel meer tijd kwijt zijn.

edit: heh, lees net dat je sommige instellingen niet mag wijzigen? Waarom lees/vraag je het trouwens niet in het [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 12 topic?

[ Voor 17% gewijzigd door _H_G_ op 07-04-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:30
_H_G_ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:13:
edit: heh, lees net dat je sommige instellingen niet mag wijzigen? Waarom lees/vraag je het trouwens niet in het [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 12 topic?
Ik vraag 't niet in het KPN InternetPlusBellen topic omdat ik geen problemen met internetplusbellen heb.
Ik wil eigenlijk alleen een apparaat dat mijn 192.x naar de 10.x reeks kan routen.

@Lucky: ik wil gewoon graag in de 10.x.y.z reeks werken omdat ik dat fijn vind. 't is een gewoonte en ik wil best een router erbij kopen als het hiermee kan.
Maar kijk eens in de T.net pricewatch: welk merk en type router kan dit ? Ik vind er namelijk geen enkele.... 't zijn allemaal adsl of vpn routers....

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SLeddert schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:58:
Maar kijk eens in de T.net pricewatch: welk merk en type router kan dit ? Ik vind er namelijk geen enkele.... 't zijn allemaal adsl of vpn routers....
Dan zoek je niet goed. Ik doe zelf hetzelfde met een Apple AirPort Extreme achter een Draytek Vigor. Inderdaad gebruikt dat dubbel-NAT maar ik zie daar geen probleem in. Werkt al een hele tijd prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:22
Elke router kan dat, anders is het namelijk geen router. Ik vind het nogal een vreemde manier maargoed als jij je er gelukkig bij voelt dan moet je het zeker doen. 2x NAT kan, maar een erg nette oplossing is het niet.

Maar je kunt dus het interne netwerk op dat KPN geval niet zelf aangeven? Vind ik opzich al vreemd genoeg.

EDIT: Je moet ik jouw geval natuurlijk wel naar een zogenaamde kabelrouter zoeken (dus met een ethernet WAN poort).

[ Voor 15% gewijzigd door The Realone op 07-04-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Zoals boven is aangegeven, een machientje met DHCP functionaliteit (hetzij een router of een simpel servertje) is wat je zoekt.
Maar dat is toch allemaal overbodig als je je apparaten op je 192.168.x.x range laat happen? ben je ook verzekerd dat je netwerk in de lucht blijft als je RG een update krijgt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een tijdje geleden in een soortgelijk topic werd opgemerkt dat je bij kpn.nl oid een privé pagina hebt waar je je gewenste subnet en meer kan instellen. Dan wordt dat van buiten af in het modem geschoten.
Geen idee of het waar is, maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
@kKaltUu: DHCP is niet echt van belang, het gaat om de routing functionaliteit. Hij wil immers 2 verschillende netwerken (waarvan 1 totaal niet gebruikt gaat worden maargoed) dus dan moet hij ook iets hebben wat daar tussen route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
_H_G_ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:13:
[...]

Zet je computer even in dezelfde range.
Browse naar het default ip adres van de router
Verander ip-adres naar je eigen range (of voeg het toe. Kan vaak ook).

Met een extra router ga je veel meer tijd kwijt zijn.

Dat is knap .... want dan zit die in een heeel ander subnet en kan die zijn router niet bereiken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Het is toch niet zo moeilijk om je PC in het subnet van je router te zetten. Als je dan toch je IP gaat veranderen is dat maar een hele kleine moeite. Hij verwoorde het echter niet goed. Overigens blijkt het probleem te zijn dat je juist het interne LAN niet aan kunt passen op dat KPN geval.

Als de TS gewoon zijn host gedeelte hetzelfde houdt lijkt het mij niet zo heel moeilijk te onhouden om voortaan het alom bekende 192.168.x.x te moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
LuckY schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:28:
Dat is knap .... want dan zit die in een heeel ander subnet en kan die zijn router niet bereiken :z
Dat zet ik er toch bij in m'n edit.. Maffe providers: ik was allang vertrokken >:)
Pagina: 1