Fireworks CS4 dwingt thema "windows 7 Basic" af

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje over op windows 7 (legaal). Werkt allemaal prima, behalve als ik met fireworks CS4 aan de slag wil.

Wanneer ik Fireworks opstart krijg ik de melding "The color scheme has been changed to Windows 7 Basic". Deze melding heb ik pas sinds een tweetal weken. Op zich vind ik dat al vreemd, maar zolang ik er mee kan werken is dat geen punt.

Het thema wordt inderdaad veranderd. Echter werkt Fireworks vervolgens stotterig. Cursor blijft hangen, slepen van objecten zit soms vertraging in, toetsenbordaanslagen worden onnodig herhaald (als test intyp bij Google komt er af en toe na een korte freeze 'testtttttttttt' te staan) Kortom: niet lekker werkbaar en ik zoek een oplossing zodat fireworks niet langer afdwingt dat windows 7 basic thema gebruikt moet worden.

Wat ik zelf al gedaan heb:

- Basic thema zelf instellen (zodat ik toch kan mss normaal kan werken zonder Aero) en vervolgens met fireworks aan de slag (ipv on-the-fly windows het thema in te laten stellen). Biedt geen soelaas. Blijft stotterig.

- gegoogled: adobe forums gevonden, alleen geen oplossing voorhanden (oplossing die genoemd werden betroffen de compatibiliteitsmodus van windows 7 icm de executable van fireworks, biedt geen soelaas)

- alle software die recent geinstalleerd (onder meer een codecs pack) is, deinstalleren. Biedt ook geen soelaas.

Ik zelf zit te denken: windows 7 zal wel onthouden dat fireworks opgestart wordt en zodoende al beslissen dat het basic-thema ingesteld moet worden door bijvoorbeeld een entry in de registry (windows houdt die programma's bij die niet meer aero kunnen werken).

Kan iemand me verder helpen??

[UPDATE]

Mijn specs: alienware M9750 met 2x een 8700M GPU, sli disabled (heb 2x een 22-inch IIyama scherm aan de laptop hangen via VGA en een DVI aansluiting), psyhics aan, 2 GB RAM, 2x 120GB SATA hdd 7200 rpm in RAID0

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:16

amaterasu

In memory of Cj

Werkte voorheen wel alles op aero theme en zonder shockjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, alles werkte feilloos en plezierig... ik kan niet precies het moment achterhalen waarop het fout ging...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee waar ik kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost! Als iemand hier ook last van heeft: Fireworks blijkt terug te schakelen op het moment dat de 'plugins' ingeladen worden.

Ik had quicktime op mijn computer staan via een ouder codec pack. De nieuwe quicktime geinstalleerd via apple.com en voila, het probleem is opgelost!

Waarom Fireworks echter Quicktime of andere codecs voor nodig heeft snap ik niet...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 14:19 ]