LCD van Simrad radar vervangen/herstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:48
Het gaat even niet om Pc's of laptops maar ik denk dat een eventuele oplossingen wel toepasbaar is hiervoor, vandaar dat het een mod-gehalte heeft.

Mijn vader heeft voor in een nieuwe boot twee radarschermen gekocht. Nu zitten er in het ene scherm een aantal (vrij ondiepe) krassen.

Voor het scherm zit een zachte laag, geen glasplaat.

Is het mogelijk om deze krassen er met iets uit te poetsen/polijsten of iets dergelijks.

Het gaat om zo'n scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.marine-electronics-reviews.com/image-files/simrad-nx45.jpg

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Als je scherm net gekocht hebt, dan kun je toch terugbrengen?
Anders garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Schermen tweedehands gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Probeer een beetje displex. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Op de site van displex staat 'Let op, Displex kan niet op een Touchscreen of TFT scherm worden gebruikt. ' ... eventueel gewoon simrad even vragen wat zij adviseren?
Alhoewel ik niet snap wat touchscreen en tft (technieken) met het materiaal van een scherm te maken heeft maar ach.

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 07-04-2010 11:19 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:24
Lijkt me dat het krassen in een coating of de anti-reflectie laag zijn. Die zijn niet eenvoudig te verhelpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 22:33

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Het is een beetje vaag, maar het zou kunnen zijn dat ze bedoelen dat je het niet direct op het daadwerkelijke TFT scherm moet gebruiken, maar hooguit op het raam wat ervoor zit. Sommige touchscreens werken ook dmv een laag bovenop het scherm, dus dat is wel logisch.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Dit is in ieder geval geen touch screen, dus ik zou het eens kunnen proberen. Ga vanmiddag ook eens de bovenste kap eraf schroeven om nou te kijken wat er wel en niet losgehaald kan worden.

Wellicht zou ik ergens een display op de kop kunnen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Is het zo erg dan? Lijkt mij dat de moeite en kosten niet in verhouding zijn voor een paar krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hangt nogal van de laag af die er op zit. Vaak is dat een soort kunstof laag of coating. En dan zal je niet veel succes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Als het voor een boot is, zou het wel eens kunnen zijn dat er een plastic "voorzetraampje" gebruikt wordt om het LCD te beschermen (als je er op drukt dan zie je niet meteen drukvlekken, net als bij een GSM), dat geeft meteen ook een betere waterdichtheid wat wel eens handig kan zijn in een boot. Wellicht kan je net dezelfde producten gebruiken als bij krassen in een GSM worden gebruikt (als je een oude GSM hebt: maak daar krassen in en probeer die eerst weg te werken, ervaring opdoen voor je het "echt" doet).

Als je zou gaan demonteren, let dan goed op voor waterdichtheid, seal niet beschadigen en evt met wat vaseline insmeren voor het terug dichtdoen is wel zo handig. Ook kan het zijn dat er een gasvulling zit in het scherm om condensatie te vermijden, na het opendoen kan je hier opeens last van krijgen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:47

KoudeAardbei

Moderator

wij verkopen in de winkel ook 'display polish', ga vanmiddag voor je testen of het op een touchscreen ook helpt (heb nog wel een oude star liggen hier ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Perfect alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

hebben vast nog wel eentje die al open geweest is, als het werkt stuur ik hem voor je op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
KoudeAardbei schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:03:
[...]

hebben vast nog wel eentje die al open geweest is, als het werkt stuur ik hem voor je op ;)
Ik heb zelf al een potje Displex hier... ben alleen benieuwd of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

zou het niet doen, word heel dof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ook als je daarna de polish weghaalt met water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Even een update:

1. Displex gekocht

2. Op de gok geprobeert. Goed gepolijst. Stukje voor stukje. Flink doorgezet.

3. Resultaat: Scherm als nieuw! Perfect! Moet het nog testen als hij aangesloten zit, maar kan me niet voorstellen dat je dan nog iets ziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:08
displex is top. je moet alelen zorgen dat het transparant is en niet dat er een of andere gekke coating opzit.

bij mijn nokia 7610 werd alles super dof:) daarentegen op een 3310 werkt het super

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Klopt, maar het werd in het begin super dof, daarna door polijsten en toen was het resultaat super. Het kostte wel enige moeite :) Maar dan heb je ook wat ;)

Pagina: 1