[SSL]ssl_error_bad_cert_domain fout

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Beste medetweakers,

Ik zit al een dag te stoeien met een probleem, ik ben bezig met het verhuizen van een website (hierna www.test.com) van een single server setup naar een cluster en met het opzetten certificaat loop ik tegen een probleem aan.

Op de huidige website draait dit certificaat al, zonder problemen. Als ik dit certificaat op de nieuwe server configureer en mijn hostfile aanpas (www.test.com laat verwijzen naar het nieuwe ip) krijg ik de melding " ssl_error_bad_cert_domain" in firefox en vergelijkbaar in IE.
Firefox geeft aan dat het cerfiticaat alleen geldig is voor www.test.com en test.com, dit lijkt dus in orde omdat ik mijn browser toch echt heb gestuurd naar https://www.test.com. Als ik vervolgens via "Certificaat ophalen" het certificaat bekijk, klopt deze gewoon.

Ik heb gecontroleerd of er niet meerdere virtual hosts op hetzelfde ip waren geconfigureerd, en nog ongeveer 100 andere wijzigingen geprobeerd, allemaal zonder geluk,
Mijn virtualhost voor de betreffende website begint ong zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
NameVirtualHost www.test.com:443

<IfModule mod_ssl.c>
<VirtualHost www.test.com:443>
    ServerName   www.test.coml:443
    ServerAlias  www.test.com
[....]
</VirtualHost>
</IfModule>

Mijn vraag is: wat kunnen de mogelijke oorzaken zijn, doet de SSL check een soort van reverse DNS lookup waar uit komt dat www.test.com helemaal niet verwijst naar het ip wat ik in mijn hostfile heb gezet en hij daarom het certificaat als ongeldig bestempeld?

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Serversoftware en Windows Servers :)

In principe wordt er geen reverse DNS check gedaan.