Lightbox i.c.m. een IFRAME

Pagina: 1
Acties:
  • 610 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op www.stormvogelsvs.nl/test.htm heb ik onder de TAB activiteiten een lightbox staan in een iframe. Als ik de foto's uitklap wordt de foto zichtbaar in het IFRAME.

Is er een mogelijkheid om deze (pop-up) vanuit het IFRAME naar het hele scherm te halen? Op de betreffende site kan ik hier niets over vinden en een duidelijke oplossing heb ik elders ook niet niet kunnen vinden.

Heeft iemand hier suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Ik zie dat je werkt met Frames en IFrames, die kunnen alleen in hun eigen gebied renderen/tekenen.
Je zou natuurlijk wel de grote van het IFrame aan kunnen passen op het moment dat je een foto laat zien.

Netste methode zou het gebruik zijn van DIV's inplaats van Frames, dan kan je simpel een fullscreen overlay maken.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:35:
Op www.stormvogelsvs.nl/test.htm heb ik onder de TAB activitieten een lightbox staan in een iframe. Als ik de foto's uitklap wordt de foto zichtbaar in het IFRAME.

Is er een mogelijkheid om deze (pop-up) vanuit het IFRAME naar het hele scherm te halen? Op de betreffende site kan ik hier niets over vinden en een duidelijke oplossing heb ik elders ook niet niet kunnen vinden.

Heeft iemand hier suggesties?
Volgens mij gaat je dat niet lukken. Sowieso zou ik de site zonder iframes maken, nergens voor nodig.

(en check de spelfout op de site. waar het hoofd vol van is ;) )

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:43:
Ik zie dat je werkt met Frames en IFrames, die kunnen alleen in hun eigen gebied renderen/tekenen.
Je zou natuurlijk wel de grote van het IFrame aan kunnen passen op het moment dat je een foto laat zien.

Netste methode zou het gebruik zijn van DIV's inplaats van Frames, dan kan je simpel een fullscreen overlay maken.
Heb je daar iets van voorbeelden of een uitleg van bij de hand. Ik werk zelden met <div> maar als dat het enige is wat werkt zal ik mij er toch in moeten gaan verdiepen......

Dank alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kijk niet alleen naar div's, maar gewoon naar algemeen goed HTML gebruik ;)

Dit is een goed startpunt: http://home.parse.nl/~michiel/semantiek.html

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

Het is misschien wel mogelijk, door de scriptreferenties van Lightbox in het topframe te plaatsen, en deze dan via het iframe aan te roepen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:36:
Het is misschien wel mogelijk, door de scriptreferenties van Lightbox in het topframe te plaatsen, en deze dan via het iframe aan te roepen.
Dit snap ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:39
Je moet het niet in een iFrame doen, dat heeft mijns inziens totaal geen nut.
Daarbij heb je een spelfout gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WiertOmta schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:15:
Je moet het niet in een iFrame doen, dat heeft mijns inziens totaal geen nut.
Daarbij heb je een spelfout gemaakt...
Maar hoe dan wel. Als niemand een voorzetje geeft, leer ik het nooit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33
Voorzetje is al gegeven: Gebruik een <div> tag. Met dynamisch html/javascript kan je een div omvormen tot wat je maar wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:18:
[...]

Drie hints:
  1. div
  2. CSS
  3. overflow
Verder heeft het heel weinig nut om thumbnails danwel lightboxes op je site te zetten als je thumbnails gewoon alsnog door de browser verkleinde versies van het grote bestand zijn. Op die manier moet de client alsnog complete MB's tegelijk aan images binnentrekken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als de browser gaat verkleinen ziet het er in de meeste gevallen vrij crappy uit, in tegenstelling tot thumbnails die op een fatsoenlijke manier verkleind zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

wheez50 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:22:
Voorzetje is al gegeven: Gebruik een <div> tag. Met dynamisch html/javascript kan je een div omvormen tot wat je maar wilt :)
Dat is niet echt handig want daarmee maak je je site wel afhankelijk van Javascript.
WiertOmta schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:15:
Je moet het niet in een iFrame doen,
iFrame, is dat een digitaal fotolijstje van Apple? :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Sebazzz schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:36:
Ik vrees dat dat niet zal gaan werken ;). Frames renderen allen binnen zich eigen, en niet erbuiten.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

AW_Bos schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:51:
[...]

Ik vrees dat dat niet zal gaan werken ;). Frames renderen allen binnen zich eigen, en niet erbuiten.
Een iframe maakt deel uit van dat 'eigen' dus ik zie niet waarom dat niet zal werken. Uit de losse pols:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<!doctype html>
<html>
 <head>
  <script type="application/javascript" src="lightbox.js"></script>
  <script type="application/javascript">
    function activateLightbox(imageUrl) {
     // iets
    }
   </script>
 </head>
 <body>
  <iframe src="fotoalbum.html"> (inhoud van fotoalbum body:)
    <a href="foto.jpg" onclick="document.top.activateLightbox('foto.jpg')">Foto</a>
  </iframe>
 </body>
</html>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sebazzz schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:47:
[...]

Dat is niet echt handig want daarmee maak je je site wel afhankelijk van Javascript.
Hoeveel zichzelf respecterende browsers (zelfs mobiele browsers!) ken jij die daar moeite mee hebben? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
AW_Bos schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:51:
[...]

Ja, je zou dan de lightbox-scripts in het top-frame moeten stoppen, en vanuit de iframe een referentie maken naar de scripts in het top-frame. Met alle mogelijke XSS-problemen van dien.
De echte oplossing is zoals al herhaaldelijk aangedragen: geen frames gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

NMe schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:05:
[...]

Hoeveel zichzelf respecterende browsers (zelfs mobiele browsers!) ken jij die daar moeite mee hebben? :)
Er hoeft maar een foutje in je javascript te zitten en heel je website doet het niet meer. Daarnaast zal de standaard implementatie navigeren niet makkelijker maken. En ik weet niet in hoeverre Google door zo'n site kan of zal navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als jij fatsoenlijke HTML gebruikt dan zal google hier prima mee overweg kunnen hoor. Het hoeft navigeren ook helemaal niet lastiger te maken of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:01:
[...]

Een iframe maakt deel uit van dat 'eigen' dus ik zie niet waarom dat niet zal werken. Uit de losse pols:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<!doctype html>
<html>
 <head>
  <script type="application/javascript" src="lightbox.js"></script>
  <script type="application/javascript">
    function activateLightbox(imageUrl) {
     // iets
    }
   </script>
 </head>
 <body>
  <iframe src="fotoalbum.html"> (inhoud van fotoalbum body:)
    <a href="foto.jpg" onclick="document.top.activateLightbox('foto.jpg')">Foto</a>
  </iframe>
 </body>
</html>
Ik heb deze in alle vormen en maten geprobeerd, maar ik kan er geen soep van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:30

Aganim

I have a cunning plan..

Sebazzz schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:58:
[...]Dat is niet echt handig want daarmee maak je je site wel afhankelijk van Javascript.

-

Er hoeft maar een foutje in je javascript te zitten en heel je website doet het niet meer.
Dan kunnen we CSS, PHP en XHTML ook direct het raam uit gooien. Als je daar fouten in maakt, kan het ook gebeuren dat je volledige website het niet meer (goed) doet.

Zo'n probleem is het gebruik van javascript niet, ook niet voor Google, mits goed toegepast. Denk maar eens aan AJAX. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Aganim op 07-04-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat al lang niet meer over mijn vraagstelling in de eerste post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:14:
Ik denk dat er weinig meer over te zeggen valt...

Wat is trouwens sowieso de reden dat je een frameset gebruikt? Die linker en rechter frame zijn helemaal leeg. Enige wat het doet is dat de scrollbalk op de verkeerde plek gaat staan.

En die iframe, is dat omdat je de data die daar komt in een los bestand wilt hebben? Dat kan veel makkelijker met een include. <?php include 'bestandsnaam.html'; ?> is al genoeg.

[ Voor 44% gewijzigd door mcDavid op 07-04-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Aganim schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:06:
[...]

Zo'n probleem is het gebruik van javascript niet, ook niet voor Google, mits goed toegepast. Denk maar eens aan AJAX. ;)
Daar doel ik juist op. Als je AJAX toepast, hoe zeker is het dat Google daar goed doorheen navigeert? Een goede vuisregel blijft gewoon dat Javascript een toevoeging moet zijn, geen vervanging.
Terw_Dan schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:20:
Als jij fatsoenlijke HTML gebruikt dan zal google hier prima mee overweg kunnen hoor. Het hoeft navigeren ook helemaal niet lastiger te maken of wat dan ook.
De HTML is het probleem ook niet. Het afhankelijk maken van JS wel.

[ Voor 39% gewijzigd door Sebazzz op 07-04-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:18:
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:54:
Ik heb deze in alle vormen en maten geprobeerd, maar ik kan er geen soep van maken...
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:14:
We zitten hier niet om handjes vast te houden zeg. Je reacties schitteren allemaal door gebrek aan eigen inzet. Als je het van ons wil voorgekauwd krijgen ben je aan het verkeerde adres op GoT. We verwachten hier dat je zélf ook moeite doet. Als je dan zegt "Ik heb deze in alle vormen en maten geprobeerd, maar ik kan er geen soep van maken" dan zie ik graag wat je dan hebt geprobeerd (toon dan de code zoals je 't had) en als je zegt "Dit snap ik niet" dan hoor ik graag wat je niet snapt.

De mensen die hier in dit topic reageren doen moeite voor je; het minste wat je kunt doen is zelf ook wat moeite doen. Als je ergens niet in thuis bent, iets niet snapt, whatever dan zoek je zaken op, ga je tutorials volgen etc. En niet "dit snap ik niet" zonder verdere info roepen. Wegens gebrek aan eigen inzet gaat dit topic echter dicht. Probeer het gerust opnieuw, maar hou je dan aan onze Quickstart en denk mee.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 07-04-2010 22:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.