ADVIES cambridge audio - en de rest

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik ben van plan om 1 dezer dagen naar de plaatselijke hifi-zaak te gaan. Het probleem is, ik lees veel goeds over de Cambridge Audio 650-reeks, en de plaatselijke hifi-zaak verdeelt dit niet, maar wel Denon, Marantz, Rotel en Yamaha. Het kan zijn dat ik erna een verdeler van Cambridge Audio opzoek, maar voor nu wil ik weten wat de hifi-zaak zegt over zijn eigen producten.

Voor diegene die bekend zijn met deze producten, ik zoek dus een hifi set in de prijs/kwaliteit verhouding van die CA's. Kunnen jullie mij producten aanraden uit het Denon-, Marantz-, Rotel- en Yamaha-gamma? Het probleem is dat er meestal geen prijzen op internet te vinden zijn. Dus is het moelijk in te schatten, hoe die prijs/kwaliteit verhouding nu is.

Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

ZodiacQ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:07:
Hoi,

Ik ben van plan om 1 dezer dagen naar de plaatselijke hifi-zaak te gaan. Het probleem is, ik lees veel goeds over de Cambridge Audio 650-reeks, en de plaatselijke hifi-zaak verdeelt dit niet, maar wel Denon, Marantz, Rotel en Yamaha. Het kan zijn dat ik erna een verdeler van Cambridge Audio opzoek, maar voor nu wil ik weten wat de hifi-zaak zegt over zijn eigen producten.

Voor diegene die bekend zijn met deze producten, ik zoek dus een hifi set in de prijs/kwaliteit verhouding van die CA's. Kunnen jullie mij producten aanraden uit het Denon-, Marantz-, Rotel- en Yamaha-gamma? Het probleem is dat er meestal geen prijzen op internet te vinden zijn. Dus is het moelijk in te schatten, hoe die prijs/kwaliteit verhouding nu is.

Alle hulp is welkom!
Ik zie dat je al een beetje ingelezen hebt! Cambridge Audio is inderdaad een goed merk, als je lokale zaak dit niet distribueert kun je een andere zaak overwegen. Mocht je gehecht zijn aan die zaak, of er vaker komen, dan is het enige advies wat we je kunnen geven om eerst eens een paar sets te luisteren bij die zaak. Vraag eens of hij wat goede combinaties wil aansluiten in jouw budget, en kijk eens wat je lekker vind klinken. Kom dan even terug met een wat specifiekere vergelijking, er zijn namelijk zat sets in die prijs, maar het gaat erom wat jij lekker vind klinken natuurlijk.

Success!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 07-04-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
CA is inderdaad een goed merk. Voor we echter vergelijkbare types van andere merken kunnen noemen moeten we eerst weten wat je zoekt. Ik kan uit je post namelijk niet echt opmaken of je een receiver, dvd-speler, stereoversterker of cd-speler zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 10:00
Heb zelf CA en ben daar zeeeeeeer gelukkig mee.
En het is niet echt ergens mee te vergelijken, het is een typische sound.
Zo is het bijv scherper dan marantz en sneller dan Denon (vond ik).
Voor mij was het in iedergeval een stuk prettiger en completer dan marantz/denon enz .
Mag en kan eventueel komen luisteren bij me (omg Breda)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Ik ben op zoek naar een stereo hifi-installatie: versterker, cd-speler (cd, sacd) en tuner. Misschien dat ik er ook een nieuwe platenspeler bij koop. Dit wordt namelijk mijn eerste stap in de betere hifi. Dus een kompleet nieuw systeem.

Btw ik woon in Midden-België dus Breda is wat ver weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Agh waar een wil is is een weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Pimmetje651 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:19:
Heb zelf CA en ben daar zeeeeeeer gelukkig mee.
En het is niet echt ergens mee te vergelijken, het is een typische sound.
Over het algemeen vind ik dat geen positieve uitspraak als het om hifi gaat.

Uiteindelijk gaat het er toch om, om het signaal van bv een CD zo natuurgetrouw weer te geven.
En er zijn natuurlijk wel wat kleine verschillen tussen merken onderling, maar uiteindelijk zullen ze steeds meer op elkaar gaan lijken op het moment dat ze dat ultieme streven benaderen.

Als iemand dan schrijft dat de sound van een bepaald merk nergens mee te vergelijken is, dan krijg ik de indruk dat ze niet bezig zijn om het geluids zo natuurgetrouw mogelijk weer te geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

ZodiacQ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:58:
Dit wordt namelijk mijn eerste stap in de betere hifi. Dus een kompleet nieuw systeem.
En bij het aanschaffen van een nieuwe set is het een no-go om meer dan een uur of twee in de auto te zitten? Een complete audioset in deze range kan (zeker met de aanschaf van een platenspeler) erg in de papieren lopen. Als je vervolgens bedenkt dat de aanschaf van een set waarschijnlijk ééns in de 10 jaar voorkomt zou ik daar prima een dag voor uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:48

NvM

Pimmetje651 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:19:
Zo is het bijv scherper dan marantz en sneller dan Denon (vond ik).
Sneller geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:51

FeaR

In GoT we trust

Heel irritant is dat als je geluid altijd een scene voor loopt :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Ja sneller, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar mijn gevoel kon ik zo het beste omschrijven.
Ga zelf maar eens luisteren dan merk je het zelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Tja ik snap je beredenering, maar toch is natuurlijk ieder oor anders en speciaal en natuur getrouw is daarom ook een zeer relatief begrip .
Zo neem ik aan dat men bij het ontwerpen/bouwen enz van speakers ook daar rekening mee gehouden zal worden maar ook die klinken zo verschillend .(oké de prijs daargelaten)
En agh gevoel / gehoor enz zal altijd een discussie zijn en blijven.
mjtdevries schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:28:
[...]

Over het algemeen vind ik dat geen positieve uitspraak als het om hifi gaat.

Uiteindelijk gaat het er toch om, om het signaal van bv een CD zo natuurgetrouw weer te geven.
En er zijn natuurlijk wel wat kleine verschillen tussen merken onderling, maar uiteindelijk zullen ze steeds meer op elkaar gaan lijken op het moment dat ze dat ultieme streven benaderen.

Als iemand dan schrijft dat de sound van een bepaald merk nergens mee te vergelijken is, dan krijg ik de indruk dat ze niet bezig zijn om het geluids zo natuurgetrouw mogelijk weer te geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Pimmetje651 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:18:
Tja ik snap je beredenering, maar toch is natuurlijk ieder oor anders en speciaal en natuur getrouw is daarom ook een zeer relatief begrip .
Dat ben ik niet met je eens.

Ieder oor mag dan wellicht anders zijn, maar geluidsgolven veranderen niet omdat iemand anders er naar luistert. 1Hz blijft 1Hz, onafhankelijk van hoe je oor gevormd is.

Als je geluidsinstallatie (cd,versterker,speakers) een opname van een viool afspeelt, dan wil je uiteindelijk dat er geluidsgolven geproduceerd worden die overeenkomen met de geluidsgolven die de viool oorspronkelijk zelf heeft produceert.

Als dat zo is, dan zal het geluid natuurgetrouw voor jouw overkomen, en dat is dan volledig onafhankelijk van ieders individuele oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104659

ZodiacQ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:58:
Cambridge dealers in Belgie http://www.cambridgeaudio...?TRID=298&Title=Antwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-06 01:36
wat voor budget heb je eigenlijk ZodiacQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

mjtdevries schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:47:
Dat ben ik niet met je eens.

Ieder oor mag dan wellicht anders zijn, maar geluidsgolven veranderen niet omdat iemand anders er naar luistert. 1Hz blijft 1Hz, onafhankelijk van hoe je oor gevormd is.

Als je geluidsinstallatie (cd,versterker,speakers) een opname van een viool afspeelt, dan wil je uiteindelijk dat er geluidsgolven geproduceerd worden die overeenkomen met de geluidsgolven die de viool oorspronkelijk zelf heeft produceert.

Als dat zo is, dan zal het geluid natuurgetrouw voor jouw overkomen, en dat is dan volledig onafhankelijk van ieders individuele oor.
Tsja, dan heb je wel eerst wat referentie nodig van hoe die 1Hz toon klinkt en die heb je in de winkel niet. Wat je dus zult moeten doen is een aantal combinaties uitzoeken en beluisteren. Vervolgens de beste uitzoeken en proberen aan te geven wat je niet bevalt in het geluid. Het voordeel van een goede audiozaak is dat ze vaak behoorlijk goed kunnen voorspellen wat bepaalde merken met elkaar doen (warmer geluid van een versterker icm speakers die goed zijn in het hoog bijv) en het geheel zo beter naar jouw smaak kunnen toveren.

Een voorbeeldje: de Dali Mentor 6 vond ik dermate hoog dat het pijn deed aan mijn oren. Deze speakers staan echter erg goed aangeschreven, maar zouden voor mij dus niet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Tsja, dan heb je wel eerst wat referentie nodig van hoe die 1Hz toon klinkt en die heb je in de winkel niet. Wat je dus zult moeten doen is een aantal combinaties uitzoeken en beluisteren
Daar heb je volledig gelijk in.

Uiteindelijk zullen alle merken afwijken van het ideaal en zal de referentie wel ongeveer bij het "gemiddelde" liggen. (ik weet het, rare term in deze context, maar ik neem aan dat de bedoeling duidelijk is)

Als iemand dan echter zegt dat een set totaal anders klinkt dan alle ander merken, dan komt bij mij de gedachte dat die dus flink afwijkt van dat "gemiddelde".

Maar inderdaad blijft uiteindelijk het beste advies: luisteren, VEEL luisteren.
(Ik heb letterlijk een aantal dagen in de hifi zaak doorgebracht om mijn keuze tot 2 speakers te beperken en die dan vervolgens een week thuis naast elkaar vergeleken)
Pagina: 1