Welke racing game voor netbook?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 23:00
Ik werk de laatste tijd veel op mijn Asus netbookje (1.33Ghz Atom CPU en Intel 500 videokaart) en ben totaal niet verbaasd dat de meeste spellen totaal niet vooruit te branden zijn. Ik ben op zoek naar een racespelletje dat een goede uitdaging is in single player maar niet te zwaar qua graphics. Als de gameplay maar snel is dan ben ik tevreden :)

Ik heb zelf al geprobeerd:
  • Need for Speed Porsche: te zwaar
  • LFS: te zwaar (bovendien beter te spelen met stuurtje die ik niet heb)
  • rFactor: te zwaar
DOS spelletjes zijn waarschijnlijk te zwaar icm emulator. Ik heb DOSBOXer al geprobeerd met andere spelletjes, en dat gaat maar net.

Suggesties?

The cyclographing developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:36
TrackMania Nations Forever?
Is op lage kwaliteit prima te spelen op de minder krachtige PC's.
Echter weet ik niet of dat het genre is wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gek dat Need for Speed Porsche niet werkt.... Ik heb die nog gespeeld op mijn P3 550 met een Ati Rage 128 :X en 512MB ram. Wat absoluut niet een snel systeem was toen en nu al helemaal niet meer... Maar het speelde perfect!

Heb je niet toevallig je laptop zonder stroom of alles in de energiebesparingsstand? Want volgens mij zou Porsche perfect moeten werken....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Indd, ik heb zelfs UT 99 op 1650*1050 gedraait ofzo (scherm van vriend). Gek dat NFS porsche dan niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
Hm, de laatste keer dat ik NFS5 probeerde was in 'Super performance mode', 5% overgeklokt (en op netstroom natuurlijk), en het was vrij schokkerig zelfs in 640x480. Ik zal het nog eens proberen. Ben nu Trackmania aan het dl'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 14:53
BlackWhizz schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:54:
Indd, ik heb zelfs UT 99 op 1650*1050 gedraait ofzo (scherm van vriend). Gek dat NFS porsche dan niet werkt.
Wat btw een van de beste spellen ooit is ;)

Ontopic:

Ik zou inderdaad even kijken bij je energie/prestatie settings

It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Potatoman schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:56:
Hm, de laatste keer dat ik NFS5 probeerde was in 'Super performance mode', 5% overgeklokt (en op netstroom natuurlijk), en het was vrij schokkerig zelfs in 640x480. Ik zal het nog eens proberen. Ben nu Trackmania aan het dl'en :)
Ik zou dan goed kijken naar je systeem. Want mocht het zo zijn dat NFS Porsche slecht speelt heb je alleen maar spellen over die ouder zijn dan een jaar of 10 a 11... Aangezien dat spel absoluut niet zwaar is :o

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 14:53
Ja moet haast wel. GTA: VC draait al op een 7,5" Netbook :p

It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Grand Prix 2/3/4? Zonder dat je FPS uit het dak klimmen, zou in principe gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
Update over NFS5: na een herinstallatie crasht het spel gelijk bij het opstarten. Fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijkjeNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-06 13:40
misschien zoiets als bijvoorbeeld DTM racer zou denk ik wel draaien is een spel van ongeveer 5/6 jaar oud maar vond ik toen nog best gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:07
LijkjeNL schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:56:
misschien zoiets als bijvoorbeeld DTM racer zou denk ik wel draaien is een spel van ongeveer 5/6 jaar oud maar vond ik toen nog best gaaf
Zekers, denk dat dat met een beetje geluk nog wel lukt. Dit spel staat trouwens ook bekend onder de naam Toca Race Driver 3...

Heb het toevallig hier liggen:
"Supported 32Mb Graphics Card"
Heb je dus niet heel veel aan. Gewoon proberen zou ik zeggen 8)

Edit: Spel komt uit 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijkjeNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-06 13:40
Tromp.et schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:45:
[...]

Zekers, denk dat dat met een beetje geluk nog wel lukt. Dit spel staat trouwens ook bekend onder de naam Toca Race Driver 3...

Heb het toevallig hier liggen:
"Supported 32Mb Graphics Card"
Heb je dus niet heel veel aan. Gewoon proberen zou ik zeggen 8)

Edit: Spel komt uit 2005.
zat ik er niet ver naast met me 5/6 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Emulator met PS1 games? (gran turismo).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:25
Krijg je Need for Speed Porsche dan lekker werkend op XP? Ik ga er dan even van uit dat je een soort van XP 'lite' op het netbook hebt staan. Mij lukte dat namelijk niet zo eenvoudig. Moest er in XP tijd, unofficial patches van derden eroverheen halen.

Verder moet het makkelijk kunnen draaien omdat ik het op een Celeron 500 MHz nog heb gedraait. Misschien niet op max, dat weet ik dan niet meer zo goed, maar draaien deed het. Een van de leukere racegames uit de NFS serie wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
Het ziet ernaar uit dat mijn Asus 1101 netbookje nogal last heeft van brakke drivers. De officiele vga driver (Intel GMA 500) van Asus is hopeloos: de meeste spellen hebben een max framerate van 5fps of starten gewoonweg niet. Na het installeren van de laatste dev drivers doen een aantal spellen het een stuk sneller en is zelfs video afspelen merkbaar sneller geworden. Maar NFS5 doet het nog steeds niet.. :(

Pagina: 1