vb script aansturen met een aantal vragen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendekeizer
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-10 14:25

kendekeizer

Ieder probleem = een uitdaging

Topicstarter
Voor een SCOM Maintmode script ben ik op internet opzoek gegaan naar een script dat standaard een aantal vragen stelt en met de antwoorden een script aanstuurt.
Het script wordt nu aangestuurd met dosbox middels: MaintMode ON|OFF|STATUS [ON Duration][D][H][M]

Ik zou graag dmv een extra VB script een Windows poup genereren waarbij de gebruiker de vragen krijgt:
Maintmode ON/OFF (vinkje/button standaard ON)
Tijd: (standaard 6H)
En een OK/Cancel button.

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit in VB scripting kan maken, ik ben al enkele uren aan het googlen, wellicht heeft een van jullie de gouden tip.

Dit script gebruik ik nu voor de MAINTmode, maar start ik dus handmatig middels een dosbox.
http://derekhar.blogspot....ent-maintenance-mode.html

[ Voor 3% gewijzigd door kendekeizer op 07-04-2010 09:23 ]

Problemen zijn erom opgelost te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Dit zul je niet/moeilijk in VBScript kunnen maken. Je zult toch moeten kijken naar van VB(.NET), C# of Delphi.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10 11:42
Nou...
Met de command prompt (batch file) kan je anders een aardig eind komen.
Het zijn weliswaar geen gui-elementen als checkboxen en buttons, maar je kan bv wel de gebruiker vragen stellen, op basis waarvan je de parameters invult.
Ik noem bijvoorbeeld een set /p

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

doskabouter schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:28:
Nou...
Met de command prompt (batch file) kan je anders een aardig eind komen.
Het zijn weliswaar geen gui-elementen als checkboxen en buttons, maar je kan bv wel de gebruiker vragen stellen, op basis waarvan je de parameters invult.
Ik noem bijvoorbeeld een set /p
Uiteraard, maar dan kun je ook wel in VBScript prompts gaan genereren, zoals 'Vul het aantal uren in' of 'Klik OK om MaintMode aan te zetten of Cancel om deze uit te zetten'. Dat is echter niet erg fancy.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
daar is hta voor bedoeld. html met scripting om lokaal te draaien. zg 'active content'.
Het is alleen vaak geblokkeerd :-| misschien dat signeren van het script dan een oplossing is.
MS setups gebruiken het ook wel eens voor een keuze scherm welke voor de echte setup zit.