Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-09 17:32
Beste allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb meteen een vraag betreffende ICA.
momenteel zijn we bij ons op de zaak bezig met het opzetten van een Citrix omgeving.
Na het lezen van allerlei documentatie zijn we op het punt beheer aangekomen.
Mij is verteld dat je de servers kunt onderhouden via een RDP sessie en via het zogenaamde ICA protocol.
Kan iemand mij een duidelijk beeld geven hoe het ICA protocol werkt want de documentatie hiervan heb ik gelezen op de citrix site maar ik word hier niet wijs uit.
Wat is het verschil tussen ICA en RDP? Bij beide wordt gewerkt met remote sessies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Als je nieuw bent kun je beter eerst het beleid en de faq doornemen. Dan had je ook geweten dat je dit soort zaken prima kunt Googlen of op Wikipedia op kunt zoeken :) .

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-09 17:32
Excuus hiervoor dan, dit wist ik dus niet. Dit is natuurlijk de makkelijkste weg om dit na te vragen maar dan zal ik zelf even zoeken hierna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ICA is over het algemeen uitgebreider en zuiniger qua bandbreedte als RDP. Voor uitgebreidere info zou ik even gaan rondneuzen op het internet als ik jou was ;)