Internet valt steeds weg Windows 7 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen_125
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-03-2023
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe PC.
In elkaar laten zetten bij 4Launch, geinstalleerd met Windows 7 64 bit.

Alles prima aan de praat gekregen. Gebruik de nieuwste Firefox en Kaspersky internet security 2010.
Maar wel al sinds het begin een probleem met internet, maar ik heb er gewoon veel te weinig verstand van om dit zelf op te lossen.

Als ik de pc opstart en dan firefox open kan ik meestal eerst heel even internetten. Daarna valt internet even weg (dat zie je ook aangegeven in de balk zegmaar).Dat herstelt zichzelf en dan kan ik weer even internetten.
Maar daarna begint het; zonder dat de verbinding wegvalt kan firefox opeens geen pagina's meer laden... Heel soms lukt het opeens wer (bij het refreshen van een pagina), soms lukt het alleen weer door firefox af te sluiten en weer opnieuw te openen en soms krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat.

Verder doet alles het prima; geen andere programma's open, geen andere verbindingen met andere pc's....

Ik heb zelf geproberd de firewall wat aan te passen en in kaspesky in te stellen dat hij niet mer alle pagina's automatisch scant (of het wel een echte pagina is zegmaar), maar dat helpt allemaal niet...

Kan iemand mij op weg helpen om dit probleem op te lossen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
Kun je een tijdsindicatie geven van hoe lang het duurt dan dat je wel internet hebt?

Is het niet misschien gewoon zo dat de kabel een beetje bagger is en soms wel connectie en soms geen connectie maak? Dat had ik eerst namelijk zelf ook, gewoon de connector niet goed aan de kabel geklikt/gemaakt/of-hoe-heet-dat. Het lijkt me niet erg waarschijnlijk omdat je zegt dat Firefox geen pagina's meer kan laden terwijl in de systemtray de verbinding nog steeds goed is (dat lijkt zo).

Al met Internet Explorer of andere browser geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen_125
Het si draadloos internet; de connector is gewoon goed aangesloten.
Het wisselt een beetje hoe lang ik wel kan internetten; de ene keer gaat het redelijk goed en de volgende keer werkt het weer voor geen meter...

Heb het nog niet met een andere browser geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:23

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Wellicht wat meer informatie kan handig zijn, i.e. wat voor router, Wireless adapter in pc etc.
Verder is het wellicht handig om te weten of het voorheen goed heeft gewerkt of dat het alleen bij dit systeem is.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:35
...of voor een quickfix-poging eens kaspersky uitschakelen en kijken of ie t dan wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Wat voor sterkte heeft het netwerk als je wel verbinding hebt?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb nog een aantal vragen, want zo is het nog een beetje een glazen bol :).

Wat voor router gebruik je, en heeft die de laatste firmware? En hoe zit het netwerk in elkaar?

Heb je op een andere computer wel goed internet? Wat gebeurt er als je Kaspersky tijdelijk helemaal uitschakelt?

Daarnaast vind je op deze manier ook veel bruikbare tips:
Got Search

edit:
Lijkt trouwens erg op een wegvallend wireless signaal.

[ Voor 77% gewijzigd door Turdie op 07-04-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Heb je een USB wireless stick en zo ja, welke?
Hoeveel netwerken zie je vanuit je computer?
Heb je het kanaal in de router vastgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemTecS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 10:28
Schot voor de boeg...

Klinkt als het probleem wat ik heb gehad met mijn Livebox van Online/Orange/Wanadoo. Daarvan was de adapter defect (voelde ook echt warm/heet aan) waardoor op gezette tijden de adapter te weinig spanning leverde waardoor de livebox z'n werk niet goed kon doen. Nadat de adapter wat was afgekoeld kon hij weer even zijn werk doen etc etc.

Kans is klein, maar je weet het nooit; misschien heb jij hier ook last van ;) Ik heb Online gebeld en heb kosteloos een nieuwe adapter toegestuurd gekregen. Er bleek een hele serie van die adapters uitgeleverd te zijn geweest die deze defecten vertoonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen_125
Bedankt voor al jullie reacties en het meedenken!

Aan de router kan het eigenlijk niet liggen, want heb ook een netbook waarmee ik internet en dat doet hij altijd zonder problemen.

Ik maak gebruik van een Netgear WG111 wireless adapter en krijg nu inderdaad het vermoeden dat het weleens daaraan zou kunnen liggen (nooit aan gedacht eigenlijk, omdat het lijkt of ik gewoon internettoegang heb op dat moment, dus zocht het meer in de software/firewall instellingen)... Net deed ie het weer even niet, maar door de adapter aan te duwen in de usb poort kreeg ik weer gewoon een pagina te zien... Hmmm, blijft toch vreemd.

Ik houd het zo eens in de gaten, eens kijken of hier echt het probleem ligt. Zou ik op zich wel blij mee zijn, want dan is het relatief eenvoudig op te lossen...

We wachten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Wifi USB sticks staan niet echt bekend om hun betrouwbare werking.... sluit je PC eens via de ethernet poort aan, en je weet het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Je zou nog even een usb verlengkabeltje ertussen kunnen hangen, je hoort nog wel eens dat dat wil helpen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon989
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-11-2022
Hoi Ellen,

Ik heb gelijke ervaringen met zowel windows 7 64 bit (UK, ultimate), en windows 7 32 bit (NL, ultimate).
Een deel van de oplossing zit in de powermanagement. Deze zet je netwerk kaart uit als hij een bepaalde tijd ongebruikt is. (Die optie heb ik omgezet, naar dat de netwerk kaart altijd aan staat).

Ander oplossingen voor het probleem zouden kunnen zijn:
- IPv6 uitzetten
- Schakelen van netwerksnelheden (Ja, dat kan windows 7) uitzetten.

Ik weet niet meet precies hoe ik deze opties kon aanpassen. Waarschijnlijk via hardware management, en dan eigenschappen newerkkaart.

Bij mij heb ik nu wel altijd internet, al is het internet nog steeds trager dan toen ik XP gebruikte. En zijn sommige sites moeilijker bereikbaar. (bijvoorbeeld het laden van www.nu.nl kost 1 tot 3 minuten de tijd; op dezelfde compu met XP kost dat enkele seconden tijd)

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes,
Pagina: 1