Hoi,
Ik hoop dat jullie mij miss kunnen helpen met een paar lastige vragen.
1.
Een nieuwe tram wordt aangedreven door 2 parallel geschakelde elektromotoren, die iedereen een vermogen van 217kW opnemen.
De spanningsbron voor de tram wordt gevormd door de bovenleiding en de rails, waartussen een gelijkspanning van 600V wordt aangebracht.
Naast de energie voor de motoren heeft de tram ook energie nodig voor 10ventilatoren ieder van 700W en 18TL buizen van ieder 36W
--Bereken de stroomsterkte die de rijdende tram nodig heeft met volle verlichting en ventilatie van de spanningsbron afneemt.
Nou heb ik hier
10x 700W = 7000W (ventilatie)
18x 36W = 648W(verlichting)
en de 2motoren 217x 2= 434kW
Bij elkaar opgeteld is dat 441.648kW
Stroomsterkte is dan W / V = A
dus 441648W / 600V = 736.08A
Zou dat kunnen kloppen?
En dan nog paar andere vragen:
--Leg uit of op grond van de gegevens in de bovenstaande tekst op te maken is welke van de twee genoemde contactpunten van de spanningsbron de positieve pool is.
Ik denk de bovenste, maar ik zou geen idee hebben waarom
En
--Waarom is het belangrijk dat deze pool geaard is?
WTF uhh anders is stroomkring open?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de correcte antwoorden en/of uitleg?
Alvast bedankt
Ik hoop dat jullie mij miss kunnen helpen met een paar lastige vragen.
1.
Een nieuwe tram wordt aangedreven door 2 parallel geschakelde elektromotoren, die iedereen een vermogen van 217kW opnemen.
De spanningsbron voor de tram wordt gevormd door de bovenleiding en de rails, waartussen een gelijkspanning van 600V wordt aangebracht.
Naast de energie voor de motoren heeft de tram ook energie nodig voor 10ventilatoren ieder van 700W en 18TL buizen van ieder 36W
--Bereken de stroomsterkte die de rijdende tram nodig heeft met volle verlichting en ventilatie van de spanningsbron afneemt.
Nou heb ik hier
10x 700W = 7000W (ventilatie)
18x 36W = 648W(verlichting)
en de 2motoren 217x 2= 434kW
Bij elkaar opgeteld is dat 441.648kW
Stroomsterkte is dan W / V = A
dus 441648W / 600V = 736.08A
Zou dat kunnen kloppen?
En dan nog paar andere vragen:
--Leg uit of op grond van de gegevens in de bovenstaande tekst op te maken is welke van de twee genoemde contactpunten van de spanningsbron de positieve pool is.
Ik denk de bovenste, maar ik zou geen idee hebben waarom
En
--Waarom is het belangrijk dat deze pool geaard is?
WTF uhh anders is stroomkring open?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de correcte antwoorden en/of uitleg?
Alvast bedankt