Toon posts:

[MSI K7T Turbo] pin 1 op de case connector??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik was bezig met m'n pc in elkaar te steken.
Momenteel zit er in:

moederbord in kast.
proc en cooler en geheugen op moederbord
floppy in kast

ik steek alle draden erin, druk op on en er gebeurt niets. geen kick. ik dacht dat het misschien iets kan zijn met de power switch die niet goed zit ofzo. maakt het uit of die tweepolige stekker omgekeerd zit (oranje links, of rechts?)

en wat bedoelen ze met:

"Warning: Since the mainboard has the instant power on function, make sure that all components are installed properly before inserting the power connector to ensure that no damage will be done."

thx

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op vrijdag 09 maart 2001 08:23 schreef Jppr het volgende:
"Warning: Since the mainboard has the instant power on function, make sure that all components are installed properly before inserting the power connector to ensure that no damage will be done."
Bladiebla, als je de power-connector erin propt is er een kans dat de PC gaat opstarten. Zorg dus dat alles goed is aangesloten voordat je deze connector erin propt ;)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
als de pc nog niet in de sdtekker zit, moet ik me er toch niks bvan aantrekken he?

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand ervaring met de pinnetjes van de case connector?

Verwijderd

Wat je kan proberen aangezien dit een kwestie is van even contact te maken tussen de twee pinnetje deze door te lussen met een draadje en dan deze los halen als de pc aangaat. Check wel even of de rest wel goed is. Dus alleen mobo,proc en geheugen met voeding en dan power on. Geeft dan alleen rode D-LED's dan werkt ie dus.

ATX 'aan/uit' knopje is niks anders dan even een kortsluitingetje tussen twee puntjes waardoor het mobo opdracht krijgt om iets te gaan doen. Bv. in slaapstand in plaats van uit enzo verder.

Verwijderd

Topicstarter
ok, probeer ik straks.
als dat zou werken zit het probleem dan bij het knopje zelf of wat?
en als het niet werkt? wat dan?

bedankt iig

Verwijderd

Als dit wel werkt kan je het nog een keer proberen in volledig configuratie. Anders gewoon knopje vervangen.

Op mijn eigen kast 'oude' AT bigtower zat dua alleen een AT power knop. Aangezien ATX totaal anders is hier maar een 'oplossing' voor gemaakt met twee draatjes die vooruit mijn kast komen en als je die even tegen elkaar houdt springt ie aan. Zelfde geldt ook om uit te zetten.

Geen probleem om met je vingers aan te raken. Zo laag amperage dat je het zelfde voelt als je een batterij aan de plus en min vast houdt. (niks dus)

Verwijderd

Topicstarter
mag dat met een en dezelfde vinger?

ik heb het ook met een dun koperdraadje geprobeerd.

Beide werkten niet. Toch gewoon die twee pinnetjes waar de power switch normaal op zit he?

wat kan er mis zijn gegaan tijdens het bouwen. de power supply werk iig, ik heb met een volt meter die uitganger aan de buitenkant gecheckt.
Pagina: 1