Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] Knop om vorige versies direct terug te zetten

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik ben de TS van [Multi] Battlefield: Bad Company 2 - deel 11.
Hierin vinden redelijk veel mutaties in plaats en soms moet ik, omdat ik de boel dan verkloot heb, een vorige versie (middels de diff functie) terug kan zetten.

Nu vroeg ik me af, of het misschien een idee is om een knop of hyperlink toe te voegen, waarmee een vorige versie automatisch terug gezet word in de posting.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Volgens mij is het niet al te veel moeite om ff ctrl-a, ctrl-v te doen? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zolang je niet op 'Verstuur bericht' klikt blijft de oude toch bestaan?
Vaker 'Bekijk bericht' gebruiken lijkt mij dan handig. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
moto-moi schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:48:
Volgens mij is het niet al te veel moeite om ff ctrl-a, ctrl-v te doen? :)
Het is toch ook niet zoveel moeite een dergelijke knop of functie te maken? ;) Het zou mij in ieder geval een boel klikwerk schelen.
Gonadan schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:51:
Zolang je niet op 'Verstuur bericht' klikt blijft de oude toch bestaan?
Vaker 'Bekijk bericht' gebruiken lijkt mij dan handig. :)
Vaak is de code die ik dan geschreven heb goed, schijnbaar zie ik dan een foutje over het hoofd, waardoor de code opeens als tekst behandeld word of de layout vernaggelt word. Met de diff functie (omdat de TS door meerdere auteurs onderhouden kan worden) is het mogelijk een vorige versie terug te zetten. Het zou voor mij zeker handig zijn, als er een knop of hyperlink is, om die vorige versie automatisch terug te zetten. De preview is er al, dus een knop daar weer onder om die versie terug te zetten zou gewoon ontzettend handig zijn.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zo'n functie verwezenlijken is een stuk meer werk dan wat een paar keer CTRL + A, CTRL + V zou kosten, omdat iemand niet goed op zit te letten.

The devil is in the details.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Mute schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:55:
Zo'n functie verwezenlijken is een stuk meer werk dan wat een paar keer CTRL + A, CTRL + V zou kosten, omdat iemand niet goed op zit te letten.
Kan me alleen niet voorstellen dat ik de enige ben die met dit soort dingen de fout in gaat. Vandaar dat ik een dergelijke feature aanvraag.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt toch ook gewoon weer op 'Edit' klikken en dan de boel corrigeren, stel dat je een grote wijziging doorvoert of perongeluk op het knopje om een vorige versie klikt ben je al je progress weer kwijt....

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wiethoofd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:58:
Je kunt toch ook gewoon weer op 'Edit' klikken en dan de boel corrigeren, stel dat je een grote wijziging doorvoert of perongeluk op het knopje om een vorige versie klikt ben je al je progress weer kwijt....
Als je de code van de TS van het topic die ik in deze TS geef bekijkt, zul je zien dat het dan meer zoeken naar een naald in de hooiberg is, daarom ben ik zekers wel blij dat die diff functie er is, daarom zou het ook makkelijker zijn om 'met 1 druk op de knop' een vorige versie terug te kunnen draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 07-04-2010 12:36 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

CptChaos schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:31:
Als je de code van de TS van het topic die ik in deze TS geef bekijkt, zul je zien dat het dan meer zoeken naar een naald in de hooiberg is, daarom ben ik zekers wel blij dat die diff functie er is, daarom zou het ook makkelijker zijn om 'met 1 druk op de knop' een vorige versie terug te kunnen draaien.
Efficiënter zal zijn om de huidige UBB-code aan te passen: Dankzij het enteren zal dit een stuk efficiënter zijn, zelfs zonder enters is het korter en overzichtelijker.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
[tr][td][center]Crazymonkey[/][/][td][center]invisble_man_0804[/][/][td][center]TheCrazyOne[/][/][/]

naar:
[tr]
[td=,,center]Crazymonkey[/]
[td=,,center]invisible_man_0804[/]
[td=,,center]TheCrazyOne[/]
[/]

of met inspringen:
[tr]
[/]

of zelfs nog korter
[tr][td=,,center]Crazymonkey[/][td=,,center]invisible_man_0804[/][td=,,center]TheCrazyOne[/][/]

Zelfs je [th] geef je een [center] mee, terwijl deze standaard al gecentreerd wordt, beetje dubbelop ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Wiethoofd op 07-04-2010 12:45 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wiethoofd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:40:
[...]

Efficiënter zal zijn om de huidige UBB-code aan te passen: Dankzij het enteren zal dit een stuk efficiënter zijn, zelfs zonder enters is het korter en overzichtelijker.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
[tr][td][center]Crazymonkey[/][/][td][center]invisble_man_0804[/][/][td][center]TheCrazyOne[/][/][/]

naar:
[tr]
[/]

of met inspringen:
[tr]
[/]

of zelfs nog korter
[tr][td=,,center]Crazymonkey[/][td=,,center]invisible_man_0804[/][td=,,center]TheCrazyOne[/][/]

Zelfs je [th] geef je een [center] mee, terwijl deze standaard al gecentreerd wordt, beetje dubbelop ;)
Zo word de code leesbaarder, maar kan ik minder er in kwijt... Die center tags kan ik wel weghalen, dan komen er weer tekens een paar beschikbaar, maar dat is natuurlijk niet waar ik hier op doel.

Wel top dat je meedenkt overigens!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

CptChaos schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:50:
Zo word de code leesbaarder, maar kan ik minder er in kwijt... Die center tags kan ik wel weghalen, dan komen er weer een paar beschikbaar, maar dat is natuurlijk niet waar ik hier op doel.
Niet waar dat je minder kwijt kunt, zie zelfs m'n laatste regel, die is wel even 4 tekens korter :P
Gebruik je die 4 tekens voor 4 enters zit je op je originele aantal tekens _maar_ overzichtelijk.

Toch nog even gecontroleerd:
code:
1
2
3

Na submit (178 bytes)
code:
1
2
3
4
5
6
7
[tr]
[/]

Na submit (119 bytes)

[ Voor 27% gewijzigd door Wiethoofd op 07-04-2010 13:02 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wiethoofd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:53:
[...]

Niet waar dat je minder kwijt kunt, zie zelfs m'n laatste regel, die is wel even 4 tekens korter :P
Gebruik je die 4 tekens voor 4 enters zit je op je originele aantal tekens _maar_ overzichtelijk.

Toch nog even gecontroleerd:
code:
1
2
3

Na submit (178 bytes)
code:
1
2
3
4
5
6
7
[tr]
[/]

Na submit (119 bytes)
Oke, dankjewel, dit bespaard een boel ruimte, maar nogmaals, dit is niet mijn werkelijke verzoek.
Ook begrijp ik dat dit (zeker in de toekomst) een boel fouten bespaard, hierover ga ik dan ook mijn hoofd spreekwoordelijk buigen.

Al waardeer ik je hulp zeer!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

CptChaos schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:36:
maar nogmaals, dit is niet mijn werkelijke verzoek.
Ook begrijp ik dat dit (zeker in de toekomst) een boel fouten bespaard, hierover ga ik dan ook mijn hoofd spreekwoordelijk buigen.
Juist door zo te werken hoeft de 'vorige versie terugzetknop' niet toegevoegd te worden.
Slim gebruik maken van de UBB, de 'Bekijk bericht' knop zwaar misbruiken voordat je submit en anders de fout dmv een edit corrigeren zijn zo te doen.

Hoe denk je anders dat het gaat als je in je eentje een topic start bij moet houden, dan krijg je geneens een Diff te zien, maak je een fuck-up mag je hopen dat je de boel nog zelf kunt herstellen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mute schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:55:
Ik denk dat het eigenlijk nog wel meevalt, aangezien dezelfde functie al aanwezig is voor moderators :) Maar goed, ik ben niet de kenner in dit geval ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Outerspace schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:41:
[...]

Ik denk dat het eigenlijk nog wel meevalt, aangezien dezelfde functie al aanwezig is voor moderators :) Maar goed, ik ben niet de kenner in dit geval ;)
Wuh? Dan weet jij meer dan ik. Ik heb zelf de diff-functie ook gehad als nieuwsposter zijnde en ik kon dus wel oude versies van posts zien, maar er was geen knop die oudere versies herstelde.

The devil is in the details.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34

crisp

Devver

Pixelated

CptChaos schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:50:
[...]
Zo word de code leesbaarder, maar kan ik minder er in kwijt...
Dat is een probleem dat op de planning staat om opgelost te worden :)

en tabellen zou nu eenmaal een ramp, in HTML en dus ook in RML/UBB. Tabellen zijn eigenlijk ook helemaal niet bedoelt voor opmaak, helaas worden ze daar op GoT wel het meest voor gebruikt...
[...]

Dat laatste blijkt, want zo'n functie bestaat (zoals Mute ook aangeeft) helemaal niet.

[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 07-04-2010 16:46 ]

Intentionally left blank

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik denk dat het eigenlijk nog wel meevalt, aangezien dezelfde functie al aanwezig is voor moderators :)
Waar dan? Die ken ik niet :P

edit: zie dus hierboven, zegt trage_harry.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 07-04-2010 16:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

8)7
Ik dacht dat jullie diffjes konden terug zien, dat gaat dus niet via een knopje? My bad!

[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 07-04-2010 16:51 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34

crisp

Devver

Pixelated

Outerspace schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:50:
8)7
Ik dacht dat jullie diffjes konden terug zien, dat gaat dus niet via een knopje? My bad!
Ja, wij kunnen diffs zien, maar we kunnen niet een vorige versie met 1 knopje terugzetten :Y)

Intentionally left blank

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:52:
Ja, wij kunnen diffs zien, maar we kunnen niet een vorige versie met 1 knopje terugzetten :Y)
En mijn vraag is juist, om een dergelijke knop toe te voegen... :Y

Dan is de circel weer rond...

Ik denk dat het zeker (ook voor mods) een toegevoegde waarde heeft.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als mod zou ik het zelfs veel liever niet dan wel hebben. Ik zie liever heel bewust wat ik wel/niet terugzet tijdens modden. Liever copypaste dan klik&foetsie. Levert bij een terug gezette edit die later weer anders wordt geedit vervelende forks, dan is een overzicht wat waar wanneer erg lastig. Dus vanuit een mod-oogpunt: liever niet :)
En bij aanpassen van FAQ's etc: die bewaar en bewerk ik voor zover ik daar de laatste tijd wat mee heb gedaan dan offline in kladblok zodat spaties/enters etc niet uitmaken.

Maar goed, dat is offtopic.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 07-04-2010 17:34 . Reden: gededit -/- d ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:34:
Als mod zou ik het zelfs veel liever niet dan wel hebben. Ik zie liever heel bewust wat ik wel/niet terugzet tijdens modden. Liever copypaste dan klik&foetsie. Levert bij een terug gezette edit die later weer anders wordt geedit vervelende forks, dan is een overzicht wat waar wanneer erg lastig. Dus vanuit een mod-oogpunt: liever niet :)
En bij aanpassen van FAQ's etc: die bewaar en bewerk ik voor zover ik daar de laatste tijd wat mee heb gedaan dan offline in kladblok zodat spaties/enters etc niet uitmaken.

Maar goed, dat is offtopic.
Er kan dan eventueel natuurlijk ook een onclick aangehangen worden met daar aan een return confirm... :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dan blijft het fork-probleem.

Overdreven voorbeeld:

'bla' -> warez-request -> terugzetten en request foetsie

dat maakt 's nachts warez uitwisselen, of andere ongewenste dingen doen, al te makkelijk. Liever niet dus. Maar dan krijg jet het forking-probleem:

'bla' -> 'foo' -> terugzetten -> 'bar' -> terugzetten -> 'baz'

Nu heb je opeens een boomstructuur nodig om te zien wat is gewijzigd in wat. Lijkt me onoverzichtelijk worden.

Maar goed, ik ben geen devver. Wilde wel even een andere blik duidelijk maken. Ik zal me er verder buiten houden :P

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:31:
Dan blijft het fork-probleem.

Overdreven voorbeeld:

'bla' -> warez-request -> terugzetten en request foetsie

dat maakt 's nachts warez uitwisselen, of andere ongewenste dingen doen, al te makkelijk. Liever niet dus. Maar dan krijg jet het forking-probleem:

'bla' -> 'foo' -> terugzetten -> 'bar' -> terugzetten -> 'baz'

Nu heb je opeens een boomstructuur nodig om te zien wat is gewijzigd in wat. Lijkt me onoverzichtelijk worden.

Maar goed, ik ben geen devver. Wilde wel even een andere blik duidelijk maken. Ik zal me er verder buiten houden :P
Ah, maar ik bedoel het niet als algemene functie!
Ik bedoel het voor topics waarbij meerdere auteurs zijn, waar die diff functie dus beschikbaar komt.
Pagina: 1