Nieuwe (stille) videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 708 views

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ik heb vandaag de ENGTS250 1G videokaart gekocht, op aanraden van de verkoper, alleen maakt deze kaart ontzettend veel lawaai (vanaf de ventilator), net geprobeerd om anno 1404 op de hoogste settings te spellen, en dat was nog veel erger, dus ik ga deze morgen dus weer terug brengen.

ik zoek dus een kaart in de zelfde prijsklasse 100/120 euro die de nieuwste games op een 1920*1200 beeldscherm fatsoenlijk moet kunnen spelen.

enige probleem is dat ik vrij weinig van videokaarten af weet, en niet meer zo snel op een verkoper moet afgaan.

:)

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07-2025

Peter91

<=]

Je kan een passief modelletje zoeken. Maar of je voor die prijs veel beter uit komt weet ik niet..

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=hd5770 deze zijn relatief stil.. Maar niet zo stil als passief natuurlijk.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:26
d-russo schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:42:
ik zoek dus een kaart in de zelfde prijsklasse 100/120 euro die de nieuwste games op een 1920*1200 beeldscherm fatsoenlijk moet kunnen spelen.
Wat je zoekt is eigenlijk niet mogelijk met je budget, want als je fatsoenlijk wilt gamen op 1900*1200 dan raad ik je een Ati 5770 en die maakt niet al te veel lawaai. Maar is natuurlijk ook niet echt stil en is misschien niet echt een kaart waar je alle nieuw games op 1900*1200 gaat spelen, want de geheugenbus kan misschien een probleem worden. Je moet even wat reviews zoeken van de 5770 op de resolutie die je speelt. Al met al denk ik dat een 5770 toch het beste voor je uitkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door An1mA op 07-04-2010 01:46 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-02 19:50
An1mA schreef op woensdag 07 april 2010 @ 01:45:
[...]

Wat je zoekt is eigenlijk niet mogelijk met je budget, want als je fatsoenlijk wilt gamen op 1900*1200 dan raad ik je een Ati 5770 en die maakt niet al te veel lawaai. Maar is natuurlijk ook niet echt stil en is misschien niet echt een kaart waar je alle nieuw games op 1900*1200 gaat spelen, want de geheugenbus kan misschien een probleem worden. Je moet even wat reviews zoeken van de 5770 op de resolutie die je speelt. Al met al denk ik dat een 5770 toch het beste voor je uitkomt.
Ik heb zelf de Sapphire Vapor-X HD5770 a 160 euro, ietsje duurder maar zeer stil!
Speel helaas wel op een iets kleinere resolutie (1600 * 900), maar haal met alles op high/max nog makkelijk 60fps. Dat zou dus ruimschoots voldoende moeten zijn voor 1920 * 1200. De geheugenbus is geen probleem, ik ben van plan om binnenkort CFX te gaan draaien in 8x 8x modus en dan is er nog genoeg bandbreedte over...

[ Voor 0% gewijzigd door Zandpad op 07-04-2010 01:52 . Reden: Typo ]

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:26
@Zandpad ik bedoelde de geheugenbus op de kaart zelf, maar hij moet zelf maar even reviews gaan bekijken hierover. Maar wellicht moet ie wat iets meer spenderen aan een videokaart, maar dan heeft ie hoogst waarschijnlijk wel de kaart die hij zoekt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Verwijderd

I heb een ATI 5850 met Scythe Musashi video kaart koeler. Daar zitten twee regelbare fans op. Ik heb die fans op het minimum staan, waarbij je ze niet hoort en in spellen komt de kaart niet boven de 60 graden uit.

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02 10:53
De fan aansluiten op een controller en zorgen dat de temp. binnen beperken blijft.

xVortexx D3

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
Of je koopt een GTS250 van MSI, met zo'n mooie Lightning koeler d'r op. Die schijnen ook gruwelijk stil te zijn :)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Volgens mij bestaan die kaarten gewoon niet.

Verwijderd

Je kan voor 140 een passieve HD5750 krijgen van club 3D. Daar mee wil het wel, maar niet met alles vol open.

Verwijderd

Zandpad schreef op woensdag 07 april 2010 @ 01:52:
[...]

Ik heb zelf de Sapphire Vapor-X HD5770 a 160 euro, ietsje duurder maar zeer stil!
Speel helaas wel op een iets kleinere resolutie (1600 * 900), maar haal met alles op high/max nog makkelijk 60fps. Dat zou dus ruimschoots voldoende moeten zijn voor 1920 * 1200. De geheugenbus is geen probleem, ik ben van plan om binnenkort CFX te gaan draaien in 8x 8x modus en dan is er nog genoeg bandbreedte over...
Dat kaartje kakt echt wel in op1920x1200. Als ik de ts was zou ik door sparen en voor minimaal 1 5850 gaan
voor die resolutie.

• dr86
  • Niet online
bedankt voor de reacties tot nu toe,
opzich maakt het niet zo veel uit dat een kaart geluid maakt, want mn pc zelf hoor je ook wel, maar op een niveau dat het niet storend is, de s250 maakte echt storend geluid.

en qua prijs id 100/120 mn richtlijn, als die 20 of 30 euro duurder is maakt het niet zo veel uit, maar een kaart van 200/300 euro is wel weer ver boven mijn budget.

maar als ik bijvoorbeeld bij alternate op de 5750 zoek, krijg ik een lijst met verschillden merken die allen de 5750 chipset gebruiken, maar wat is het verschil tussen al die kaarten?

http://www.alternate.nl/h...at1=009&cat2=474&cat3=000

Verwijderd

d-russo schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:14:
bedankt voor de reacties tot nu toe,
opzich maakt het niet zo veel uit dat een kaart geluid maakt, want mn pc zelf hoor je ook wel, maar op een niveau dat het niet storend is, de s250 maakte echt storend geluid.

en qua prijs id 100/120 mn richtlijn, als die 20 of 30 euro duurder is maakt het niet zo veel uit, maar een kaart van 200/300 euro is wel weer ver boven mijn budget.

maar als ik bijvoorbeeld bij alternate op de 5750 zoek, krijg ik een lijst met verschillden merken die allen de 5750 chipset gebruiken, maar wat is het verschil tussen al die kaarten?

http://www.alternate.nl/h...at1=009&cat2=474&cat3=000
Zoals ik zei: je hoeft helemaal geen nieuwe kaart te kopen, gewoon een andere koeler erop die gemaakt is om stil te zijn (en regelbare fan):

http://www.scythe-usa.com...002/scvms1000_detail.html

Daar staat dat de GTS250 is ondersteund.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd de ventilator aan te sturen met Rivatuner? Volgens verschillende reviews is deze kaart normaal gezien redelijk stil, wat mij doet vermoeden dat de ventilator temperatuurgeregeld zou moeten zijn. Mogelijk draait jouw exemplaar continu op 100%, of gewoon altijd te snel.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De HD5750 is trouwens vergelijkbaar met de GTS250 qua prestaties. Als je een goede airflow in je kast hebt zijn passive-kaarten natuurlijk het stilste maar ik vind het bij een beetje dikke videokaart toch wel handig om er een actieve koeler op te hebben. De standaardmodellen van de HD5750 zijn nog wel goed hoorbaar maar de versies met speciale koelers als de vapor-X zijn erg stil, dus als het geluid belangrijk voor je is moet je niet de goedkopere modelletjes nemen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

FastFred schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:44:
Of je koopt een GTS250 van MSI, met zo'n mooie Lightning koeler d'r op. Die schijnen ook gruwelijk stil te zijn :)
Hoe kom je daar bij, de MSI kaarten maken altijd herrie. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Trouwens iedereen roept wel leuk een paar videokaarten maar wie weet wat voor PC hij nu heeft?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 12:12 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:10:
Hoe kom je daar bij, de MSI kaarten maken altijd herrie. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Wat een nutteloze uitspraak :P Er zijn zo enorm veel MSI videokaarten, waarvan sommigen met een referentiekoeler, en anderen met een eigen ontwerp. Elk merk heeft zijn stille en minder stille videokaarten. De twin frozr koeler van MSI wordt doorgaans geroemd om zijn stilte.

Zo kan ik ook zeggen: Asus kaarten maken altijd herrie! Want ik heb een HD4670 van Asus die superveel lawaai maakt, en daarvoor heb ik eens een X800 XT van Asus gehad die ook veel lawaai maakte. Maar Asus heeft ook heus wel stille kaarten.

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:17:
De twin frozr koeler van MSI wordt doorgaans geroemd om zijn stilte.
Dat is het juist, de reference kaarten zijn stiller.
De Twin Frozr, Twin Frozr II en Lightning maken juist meer herrie.
Zelf een GTX260 Lighting getest kabaal wat die maakte was niet normaal gewoon.

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb zelf een Asus HD4870 1GB Dark Knight editie, die zou stil moeten zijn. Ik vond dat het ding alsnog een pokkeherrie maakte (als de rest van je kast stil is...). Bij de aanschaf van mijn videokaart heb ik er op gelet dat ik zelf een 120mm fan op de heatsink zou kunnen monteren. Dat heb ik dan ook vrij snel na aankoop gedaan, en nu is de kaart super stil, en komt bijna niet boven de 50C uit. Met een beetje overklok speel ik alle games op 1920x1200, meestal op hoogste instellingen. Je hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te hebben om leuk te kunnen gamen, misschien is een 2e hands kaartje wel wat voor je (gezien het budget).

• dr86
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:10:
[...]

Trouwens iedereen roept wel leuk een paar videokaarten maar wie weet wat voor PC hij nu heeft?
heb dit er nu in zitten:

DualCore Intel Core 2 Duo E6550, 2333 MHz (7 x 333)
ATI Radeon HD 2600 PRO (512 MB)
Asus P5KC
3072 MB DDR2-800 (400 Mhz)

• dr86
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:00:
Heb je al eens geprobeerd de ventilator aan te sturen met Rivatuner? Volgens verschillende reviews is deze kaart normaal gezien redelijk stil, wat mij doet vermoeden dat de ventilator temperatuurgeregeld zou moeten zijn. Mogelijk draait jouw exemplaar continu op 100%, of gewoon altijd te snel.
heb de kaart terug gebracht, want kreeg ook de stuurprogrammas niet fatsoenlijk geinstaleerd, maar hij draaide inderdaad op 100% vanaf het moment van opstarten, nu zit mn oude videokaart er weer in.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit is voor een groot deel toch wel erg basic opzoekwerk. Je hebt nog nergens blijk gegeven van enig opzoekwerk van jouw kant en dat is toch wel het minste dat ik van een dergelijk topic verwacht.
Helaas ga ik hier dus een slotje opzetten. Ik raad je van harte aan Het algemeen beleid goed door te lezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.