NAS vs Mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 16:34
De vraag waar ik, en misschien vele anderen, mee blijf zitten is welk apparaat het best past bij welk type gebruik. Een NAS of een Mediaspeler met netwerkaansluiting hebben namelijk een aantal vergelijkbare functies. Ik hoor graag wat jullie er van denken.

Eisen;
-Ik wil via mijn laptop mp3's van de draadloze schijf afspelen op mijn hifi installatie. Op deze schijf moet dan een ieder geval een digitale coax out zitten.
-Ik wil op een draadloze harde schijf opgeslagen blu ray films van +/- 8GB via HDMI kunnen afspelen op mijn beamer. Het geluid van de film moet dan weer via mijn versterker.

Wensen, niet noodzakelijk;

-Als de schijf ook kan functioneren als draadloze router/modem.(dus bekabelde ethernet aanluiting)
-Direct op de schijf dowloaden zonder dat ik mijn laptop aan hoef te hebben staan.
-Radio via mijn laptop afspelen op mijn hifi.
-TV kijken op mijn laptop
-Als ik mijn huidige externe harde schijf kan aansluiten op de schijf.(3.5)
-Als ik mijn huidige blu ray speler kan koppelen aan de schijf.

Ik heb een dell studio 15 laptop (1558) met core i5 en wireless n card.

NAS
http://tweakers.net/pricewatch/cat/685/nas-behuizingen.html
opvallend
pricewatch: Iomega iConnect Wireless Data Station

mediaplayers;
http://tweakers.net/pricewatch/cat/655/mediaspelers.html
Opvallend
pricewatch: Popcorn Hour C-200
pricewatch: Popcorn Hour A-200 (verschil met C-200 is mij onduidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Men kijkt wat met beide apparaten mogelijk is, men weegt dat af tegen de wensen en eisen en voila.
Je hebt dus sowieso een mediaspeler nodig omdat je films wilt kunnen afspelen. Vraag is welke eisen je stelt aan de netwerk mogelijkheden en of er mediaspelers zijn die daar aan voldoen. Zo niet, dan twee apparaten nemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
Ik vraag me af of ik sowieso een mediaplayer nodig heb, in principe zitten alle functies voor het afspelen van media op mijn laptop, als ik van daar uit een nas kan aansturen zou het dan niet ook moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

als jij je laptop telkens erbij wilt pakken om een film af te spelen op je beamer, en aan je stereo wilt hangen voor mp3's dan is inderdaad een nas voldoende.

Het voordeel van een mediaplayer is dan wel weer, dat je dan je laptop op kan bergen. Muziek en films zet je op de mediaspeler, en het ding bedien je via een afstandbediening en je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
job schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:50:
als jij je laptop telkens erbij wilt pakken om een film af te spelen op je beamer, en aan je stereo wilt hangen voor mp3's dan is inderdaad een nas voldoende.

Het voordeel van een mediaplayer is dan wel weer, dat je dan je laptop op kan bergen. Muziek en films zet je op de mediaspeler, en het ding bedien je via een afstandbediening en je tv.
Goed punt! Ik heb alleen geen tv. De enige manier om door i tunes te browsen is dan dus het beeldschermpje van zo'n mediaplayer. Dit lijkt me niet echt overzichtenlijk of vergis ik mij daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wexxel schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:23:
[...]

Goed punt! Ik heb alleen geen tv. De enige manier om door i tunes te browsen is dan dus het beeldschermpje van zo'n mediaplayer. Dit lijkt me niet echt overzichtenlijk of vergis ik mij daar in?
Zonder TV heb je imo geen ene f*** aan een mediaspeler :) Je hebt wel een beamer lees ik, maar die kun je toch ook als 'tv' gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 07-04-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja maar je beamer met z'n dure lampen gebruik je denk ik liever niet als mp3 browse scherm. Kan je er natuurlijk wel een klein tv'tje voor kopen maar das ook weer geld uitgeven.

Als jij je laptop wilt gebruiken en dat geen probleem vind dan lijkt dat me de beste keuze.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
Tsurany schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:24:
Ja maar je beamer met z'n dure lampen gebruik je denk ik liever niet als mp3 browse scherm. Kan je er natuurlijk wel een klein tv'tje voor kopen maar das ook weer geld uitgeven.

Als jij je laptop wilt gebruiken en dat geen probleem vind dan lijkt dat me de beste keuze.
Ik wil mijn laptop daar ook voor gebruiken alleen wil dan wel kunnen rondlopen met mijn laptop.
Ik hoopte dus dat het mogelijk zo'n mediaspeler of NAS draadloos te bedienen vanaf mijn laptop.

@ XeNeRgY ; aan die beamer heb ik helaas niets daarvoor, die zet ik echt alleen aan voor een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik heb een HTPC in elkaar gezet met een paar TB erin (2x 1.5) en een SSD (30GB) als boot disk. Lekker snel, media speler en NAS in 1

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
Roeligan schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:21:
Ik heb een HTPC in elkaar gezet met een paar TB erin (2x 1.5) en een SSD (30GB) als boot disk. Lekker snel, media speler en NAS in 1
Dat is een zeer goede oplossing maar wel wat boven budget, 175 is wel de max zeg maar.
Ik denk dat ik het anders aan moet pakken. Ik heb het iets aangepast, dit zijn de routes van signalen en data;

Geluid; laptop>>draadloze verbinding>>opslag met mp3 bestanden>>coax kabel*>>versterker
Beeld : laptop>>draadloze verbinding>>opslag met videobestanden(1080p)>>HDMI>>beamer

Ik wil als het ware inloggen op een opslagmedium en van daaruit mediabestanden afspelen.
De laptop neemt dus de functie over die de tv normaal heeft in de combinatie met een mediaplayer, zonder aan een kabel te zitten.

Het opslagmedium moet iig een ''digital audio(coax) out'' en HDMI hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door wexxel op 08-04-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de muziekbestanden en de films via de laptop afgespeeld kunnen worden kan een usb-externe harde schijf opslagruimte bieden.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:41:
Als de muziekbestanden en de films via de laptop afgespeeld kunnen worden kan een usb-externe harde schijf opslagruimte bieden.
maar dit is dan weer niet draadloos af te spelen op mijn versterker. Ik wil kunnen communiceren met een medium dat digital coax out heeft en mp3 afspeelt.

[ Voor 3% gewijzigd door wexxel op 09-04-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
mmm, ik had toch niet verwacht dat dit nog zo lastig zou kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

wexxel schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 10:01:
mmm, ik had toch niet verwacht dat dit nog zo lastig zou kunnen zijn
Het is helemaal niet lastig, je probeert alleen een aantal functies te combineren die meestal niet in 1 apparaat zitten - tenzij je dat zelf maakt. Het valt me mee dat het ding geen koffie hoeft te zetten van je.

Tip: Kijk eens naar de Xtreamer Pro, NAS en mediaspeler in 1. Moet je nog wel een router bij kopen dan. En een koffiezetapparaat.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
[b]Het valt me mee dat het ding geen koffie hoeft te zetten van je
Lol, eentje waar van die nespresso cupjes ingaan, en dat ik met mijn laptop een smaakje kiezen kan!

on topic: tnx for the tip , ik ga even naar die Xtreamer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op de mediaspelers die je noemt kan je ook mpd installeren. Je kan dan gewoon op je laptop een playlist maken met een mpd client waarna de mediaplayer die afspeelt. Je hoeft dus ook niet je laptop op je tv/stereo aan te sluiten. Als je een smartphone hebt kun je ook daarop een mpd client installeren en playlists maken waardoor je telefoon een soort afstandsbediening wordt. Zelfstandig downloaden van usenet of torrents kunnen die popcorndingen ook.

Verder lijkt het me niet zo'n moeilijke afweging. Heb je vooral storage nodig en lijken de andere functies je leuk voor er bij dan neem je een NAS. Wil je media kunnen afspelen (audio/video) en lijken andere functies je leuk voor erbij dan kies je dat.

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 17-04-2010 12:53 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1