Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 13:32
Sinds een paar weken heb ik de Sony Bravia KDL-32EX500

Super mooie televisie, waar ik zeer tevreden mee ben!
Maar wat me opvalt bij films en gister avond met Harry potter (via digitale televisie)
Is dat het super helder beeld is, de mensen zijn dan heel scherp maar je ziet dat de achtergrond geanimeerd is. Alsof ze zeg maar echt ervoor lopen, in plaats van in de scene. Je zit niet meer in de film sfeer.

Beneden bij me ouders heb ik hier geen last van. Dit heb ik met meerdere films, ook die niet geanimeerd zijn. De verhoudingen kloppen niet. Ik heb al de handleiding gelezen en de beeld instellingen op verschillende manieren aangepast.

dit zijn instellingen

Beeldmodus - levendig
Verlichting - 5
Contrast - 80
Helderheid - 75
kleur - 55
kleurtint - 0
kleur temperatuur - koel
beeldscherpte - 15
Ruisonderdruk - hoog
Mpeg ruisonderdr. - uit
Motionflow - hoog
film mode - auto 1

Bij geavanceerd

Zwartcorrectie - laag
adv. contrastoptimalisatie - midden
Gamma - 0
automatische lichtdimmer - midden
helder wit - hoog
live colour - hoog

is hier een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:48
manii schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:19:

dit zijn instellingen

Beeldmodus - levendig

Bij geavanceerd
helder wit - hoog
live colour - hoog

is hier een oplossing voor
Beeldmodus op aangepast, en dan de gegevens overnemen zoals je bij levendig heb. Maar dan de helderheid iets lager. Helder wit op middel zetten en de live colour op laag of midden. Dit zorgt voor een veel beter beeld. De sony televisies willen bij extreme instellingen nog wel eens onnatuurlijk beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:00
Dit soort dingen komen inderdaad door verkeerde beeldinstellingen.

De modus Levendig is de slechtste die je kunt kiezen. Deze is alleen voor gebruik in een winkel om zo te kunnen knallen en is de snelste manier om t beeld totaal om zeep te helpen.

Op dvd's van Pixar en George Lucas (Star Wars, de laatste paar films) staat een instelprogramma. Gebruik die maar s ;)