Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goakiller900
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 09:31
Beste Got ik zoek nu eigenlijk al een tijde naar een VPN cliënt die meerdere verbindingen aan kan
maar vooral eentje die kan back-up en handmatig of automatisch ik ben eerlijk ik zag hier en daar wat staan maar aangezien ik veel vpn gebruik maar de mensen die het vragen wel vroeg ik of jullie mij hier mee kunnen/konden helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:11
Beste,

Het begint met taal. http://www.hetbegintmettaal.nl/ Ik kan geen touw aan je verhaal vastknopen. Wil je een VPN verbinding opzetten tussen een backup-server? Wil je een VPN-client die meerdere protocollen aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
OpenVPN icm rSync of andere backup software? Al heb je voor rSync niet echt een VPN nodig aangezien deze via SSH kan draaien.

[ Voor 47% gewijzigd door Joolee op 06-04-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goakiller900
nog een x

pfff

ik zoek een vpn client die te back uppen is meer niet :)
deze backup functie kan een export / import functie zijn
of dat het zelf een bestandje bij houd die je zelf kan back-uppen is ook goed

zo dat ALS er wat fout gaat dat ik niet weer 100 tot 200 verbindingen moet gaan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
goakiller900 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:28:
nog een x

pfff

ik zoek een vpn client die te back uppen is meer niet :)
deze backup functie kan een export / import functie zijn
of dat het zelf een bestandje bij houd die je zelf kan back-uppen is ook goed

zo dat ALS er wat fout gaat dat ik niet weer 100 tot 200 verbindingen moet gaan instellen
Dat is een heel ander verhaal
Maar dan kom ik alsnog uit op OpenVPN :P
De client valt te configureren met een configbestandje en wat certificaten in een mapje. Dit mapje kun je gewoon kopieëren en je hebt een backup. De server werkt eigenlijk hetzelfde, een configbestandje en wat certificaten.

//Edit: De reclame bovenaan het topic _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 06-04-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Cisco vpn client heeft ook gewoon een functie "exporteren". Wat gebruik je nu eigenlijk, want een nieuw cleint moet wel compatible zijn met de honderden configs die je nu hebt.

Weet je ook wel zeker dat je VPN wil? Waarvoor heb je honderden verbindingen nodig?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goakiller900
is niet voor mij persoonlijk meer voor een bedrijf :P die zelfs niks kon vinden en op google kon ik weinig vinden :P

ik geef open VPN als opzie en cisco jammer dat cisco verder zelfs niet werkt op 64bit want dat heb ik :)

[ Voor 32% gewijzigd door goakiller900 op 06-04-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goakiller900
HenkEisDS schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:18:
Beste,

Het begint met taal. http://www.hetbegintmettaal.nl/ Ik kan geen touw aan je verhaal vastknopen. Wil je een VPN verbinding opzetten tussen een backup-server? Wil je een VPN-client die meerdere protocollen aankan?
jammer genoeg ben ik slecht met zins vorming en dergelijk in schrift kan ik niks aan doen
Pagina: 1