Zoals de titel aangeeft ben ik op zoek naar een 5.1 speakerset + receiver (set of los) voor rond de 300-500 euro. Omdat het gemakkelijk is de weg kwijt te raken in het enorme aanbod en omdat professionele reviews niet altijd makkelijk te vinden zijn, zou ik hier graag wat advies inwinnen, dat hopelijk ook weer voor anderen van pas komt. Er is natuurlijk geen vervanger voor zelf gaan luisteren, maar dit zie ik als waardevolle aanvulling daarop.
Het is voor gebruik in een niet enorme woonkamer; het zitgedeelte is ongeveer 3,5 bij 4,5 meter. Ik zal de set gebruiken voor films (dvd en bluray), muziek, muziek-dvd, games en digitale kabel-tv. Het geheel wordt aangesloten op de pc, de ps3 en een 40" full-hd tv. Het gaat me niet om gigantisch hoog volume, maar des te meer om zuiver, helder en warm geluid. Ik ben geen kenner, heb geen referentie-kader op dit gebied.
Ik heb enkele goede kanshebbers gevonden (naar mijn niet door kennis gehinderde mening), en vraag me af: zijn dit aanraders, en wat past goed bij elkaar qua vermogen e.d?
Gevonden speakersets (hierboven gekoppeld vanuit pricewatch):
- JBL SCS 200.5 (kieskeurig, officiele site, rond de 150 euro, model uit 2004)
- JBL CS 460 (kieskeurig, rond de 175 euro, model uit 2007)
- Harman Kardon HKTS 7 (kieskeurig, rond de 280 euro, model uit 2004)
- Harman Kardon HKTS 11 (kieskeurig, rond de 350 euro (!), model van 2007 (vermoedelijk))
Gevonden receivers (hierboven gekoppeld vanuit pricewatch):
- Pioneer VSX-519V (kieskeurig, rond de 250 euro, model uit 2009)
- JVC RX-5060 (kieskeurig, rond de 180 euro, model uit 2006)
- Onkyo TX-SR507 (kieskeurig, rond de 240 euro, model uit 2009)
- Onkyo TX-SR308 (kieskeurig, rond de 280 euro, model uit 2010)
Verder sta ik open voor andere suggesties, nieuw of tweedehands, voor een totaalbedrag rond de 300 tot 500 euro totaal. Minder mag ook. Alle hulp is welkom. Als je meer informatie nodig hebt, geef ik dat graag.
Het is voor gebruik in een niet enorme woonkamer; het zitgedeelte is ongeveer 3,5 bij 4,5 meter. Ik zal de set gebruiken voor films (dvd en bluray), muziek, muziek-dvd, games en digitale kabel-tv. Het geheel wordt aangesloten op de pc, de ps3 en een 40" full-hd tv. Het gaat me niet om gigantisch hoog volume, maar des te meer om zuiver, helder en warm geluid. Ik ben geen kenner, heb geen referentie-kader op dit gebied.
Ik heb enkele goede kanshebbers gevonden (naar mijn niet door kennis gehinderde mening), en vraag me af: zijn dit aanraders, en wat past goed bij elkaar qua vermogen e.d?
Gevonden speakersets (hierboven gekoppeld vanuit pricewatch):
- JBL SCS 200.5 (kieskeurig, officiele site, rond de 150 euro, model uit 2004)
- JBL CS 460 (kieskeurig, rond de 175 euro, model uit 2007)
- Harman Kardon HKTS 7 (kieskeurig, rond de 280 euro, model uit 2004)
- Harman Kardon HKTS 11 (kieskeurig, rond de 350 euro (!), model van 2007 (vermoedelijk))
Gevonden receivers (hierboven gekoppeld vanuit pricewatch):
- Pioneer VSX-519V (kieskeurig, rond de 250 euro, model uit 2009)
- JVC RX-5060 (kieskeurig, rond de 180 euro, model uit 2006)
- Onkyo TX-SR507 (kieskeurig, rond de 240 euro, model uit 2009)
- Onkyo TX-SR308 (kieskeurig, rond de 280 euro, model uit 2010)
Verder sta ik open voor andere suggesties, nieuw of tweedehands, voor een totaalbedrag rond de 300 tot 500 euro totaal. Minder mag ook. Alle hulp is welkom. Als je meer informatie nodig hebt, geef ik dat graag.