Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-04 17:39
Zoals de titel aangeeft ben ik op zoek naar een 5.1 speakerset + receiver (set of los) voor rond de 300-500 euro. Omdat het gemakkelijk is de weg kwijt te raken in het enorme aanbod en omdat professionele reviews niet altijd makkelijk te vinden zijn, zou ik hier graag wat advies inwinnen, dat hopelijk ook weer voor anderen van pas komt. Er is natuurlijk geen vervanger voor zelf gaan luisteren, maar dit zie ik als waardevolle aanvulling daarop.

Het is voor gebruik in een niet enorme woonkamer; het zitgedeelte is ongeveer 3,5 bij 4,5 meter. Ik zal de set gebruiken voor films (dvd en bluray), muziek, muziek-dvd, games en digitale kabel-tv. Het geheel wordt aangesloten op de pc, de ps3 en een 40" full-hd tv. Het gaat me niet om gigantisch hoog volume, maar des te meer om zuiver, helder en warm geluid. Ik ben geen kenner, heb geen referentie-kader op dit gebied.

Ik heb enkele goede kanshebbers gevonden (naar mijn niet door kennis gehinderde mening), en vraag me af: zijn dit aanraders, en wat past goed bij elkaar qua vermogen e.d?

Gevonden speakersets (hierboven gekoppeld vanuit pricewatch):
- JBL SCS 200.5 (kieskeurig, officiele site, rond de 150 euro, model uit 2004)
- JBL CS 460 (kieskeurig, rond de 175 euro, model uit 2007)
- Harman Kardon HKTS 7 (kieskeurig, rond de 280 euro, model uit 2004)
- Harman Kardon HKTS 11 (kieskeurig, rond de 350 euro (!), model van 2007 (vermoedelijk))

Gevonden receivers (hierboven gekoppeld vanuit pricewatch):
- Pioneer VSX-519V (kieskeurig, rond de 250 euro, model uit 2009)
- JVC RX-5060 (kieskeurig, rond de 180 euro, model uit 2006)
- Onkyo TX-SR507 (kieskeurig, rond de 240 euro, model uit 2009)
- Onkyo TX-SR308 (kieskeurig, rond de 280 euro, model uit 2010)

Verder sta ik open voor andere suggesties, nieuw of tweedehands, voor een totaalbedrag rond de 300 tot 500 euro totaal. Minder mag ook. Alle hulp is welkom. Als je meer informatie nodig hebt, geef ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 19:46
Voor dat bedrag zou ik naar een mooie 2.0 set kijken, dan heb je veel meer kwaliteit voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-04 19:16
geert1 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:09:
zijn dit aanraders, en wat past goed bij elkaar qua vermogen e.d?
Eerste tip dan maar: kijk niet naar het vermogen. Elke set is op elkaar aan te sluiten zolang je het gewoon normaal gebruikt. Bij normaal gebruik heb je namelijk maar een Watt of vijf nodig per kanaal en ga je hard spelen dan kan je met een Watt of vijftien de buren al gek maken. En dat levert elke versterker/receiver wel zonder te mokken. Dus laat je niet verleiden door receivers met kreten als "130 Watt per kanaal". Mocht je dat wel doen lees dan vooral verder naar wat er achter staat. Dingen als op welk bereik zijn zijn gemeten en bij hoeveel Ohm. Om die Onkyo als voorbeeld te nemen: die adverteren met 130 Watt per kanaal, maar gemeten bij 6 Ohm, op één kanaal en bij 1000 Hz. Dat levert de 130 Watt op. Maar in real life gebruik je nooit maar één kanaal en bij één enkele waarde. In de praktijk blijkt dat een Onkyo ongeveer 30 Watt per kanaal doet bij normaal gebruik, dus meerdere kanalen (vijf). Bovenstaande maar als voorbeeld dat je je niet te veel op dit soort cijfers moet staren. Merken als Sony en Pioneer doen het ook op bovenstaande manier. Merken als Marantz en Denon geven het vermogen weer anders op en Harman Kardon doet het weer anders. Lang verhaal kort: alles is op elkaar aan te sluiten mits je het niet te gek maakt.

Keuze van de speakers is gewoon persoonlijk. Elke speaker heeft een andere klank en sound. En het is aan jou of je die sound lekker vindt. Dus ik kan wel zeggen dat ik B&W speakers niet fijn vindt omdat ze te warm en wollig zijn. Maar wellicht ligt jouw smaak juist wel in dat straatje, of is jouw onderbouwing van "wollig" anders dan de mijne. Dus qua speakers zou ik echt gewoon gaan luisteren. En dan vooral tussen de verschillende merken en uiteindelijk ook per set.

Enige is wel dat je hebt gekozen voor speakers die niet echt uitblinken in "warm" zijn (naar mijn inziens!). Doordat het maar een kleine behuizing is mis je vooral het midden-laag wat de speakers weer kunnen geven. Dus juist het warme. Het laag in het algemeen zal je wel hebben, maar dat is vooral door de subwoofer. Er zijn wel van dit soort setjes die dat weer kunnen geven, bijvoorbeeld de beroemde KEF Eitjes. Maar door te luisteren kom je erachter of jij dit ook vindt. Dergelijke setjes zijn bij ketens als de BCC en MediaMarkt veelal gewoon te beluisteren. Ketens als de Hobo, Stassen en RAF zijn iets te hoog gegrepen voor dit segment.

Receivers hebben ook een klankbeeld maar in mindere mate. De merken die jij noemt worden veelal omschreven als een tikkeltje warm. Maar met merken in dit segment is dat vaker zo. Receivers die het geluid echt puur (haast kil) weergeven zitten qua prijs vele malen hoger. Maar de combinatie receiver en speakers is dus ook belangrijk als je gaat luisteren.

Ik zou een lijstje maken met waar de receiver aan moet voldoen. Dus denk aan het aantal HDMI ingangen, aantal analoge ingangen, aantal S/PDIF ingangen. Maar ook het aantal uitgangen. En aangezien je Blu-ray gaat kijken zou een receiver met HDMI Processing en HD Audio ook wel leuk zijn.

Let wel dat je niet het meest ruime budget hebt, dus verwacht niet extreem veel van de komende 5.1 set-up. Voorbeeld heb ik al beschreven met het soms blikkerige geluid wat er uit dit soort setjes kan komen. Ikzelf heb liever staande speakers dan wel boekenplanken. Met dit budget vraag ik me altijd af of je beter voor een goede 2.0 (of 2.1) set kan gaan dan voor een instap 5.1. Wil je perse surround en dus 5.1 dan kan dat zeker met dit geld en dat heb je al laten zien. Maar wil je echt goed geluid dan zou ik een stereo set adviseren, wellicht met subwoofer voor de lage tonen. Die keuze is aan jou...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 00:19
Ik ga geen enorme lap tekst typen, maar voor 500 euro is het al lastig om een goede stereo set te krijgen. Van surround hoef je dus al helemaal niet veel te verwachten. Ik zou zeggen steek die 500 euro in tweedehands apparatuur. 150 voor de versterker en 350 voor 2 luidsprekers van een degelijk merk, niet al te oud. Dan heb je veel meer waar voor je geld en kan je als het budget het toelaat deze set uitbreiden naar surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344657

Ik heb op dit verhaal wel een aanvullende vraag;
Want kun je voor ±300 euro nou beter een 5.1 surround-set kopen als de HKTS 7, met subwoofer e.d. of kun je voor dit budget beter kijken naar zuilspeakers/boekenplankspeakers waarna je uitkomt op 4.0/5.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
boekenplank/zuilspeakers hebben vaak een groter frequentiebereik, waardoor je het geluid beter weergeeft, voor 300 euro zijn er ook wel redelijke boekenplankspeakers te krijgen die best aardig klinken, en die zijn waarschijnlijk een stuk beter dan die HKTS 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNN
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01-2015

TNN

K0L3N schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:49:
boekenplank/zuilspeakers hebben vaak een groter frequentiebereik, waardoor je het geluid beter weergeeft, voor 300 euro zijn er ook wel redelijke boekenplankspeakers te krijgen die best aardig klinken, en die zijn waarschijnlijk een stuk beter dan die HKTS 7
Echter heb je met een surround-set het extra bereik door de subwoofer, of heeft deze daar weinig invloed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien dat de huidige ibood wat is?
http://www.ibood.com/nl/n...e_120MX_Design_Speakerset

Ik heb er zelf geen verstand van om eerlijk te zijn, maar zit zelf wel voor een combinatie in deze prijsklasse te kijken en nu dan ook hierover te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Bedankt voor de reacties tot dusver! Aan FeaR1986 e.a. hierboven: Let wel dat ik weinig referentiekader heb en geen audiofiel ben. Ik luister nu meestal via het geluid van m'n huidige lcd-tv, wat dus echt minimaal is. Een 5.1 set vind toch meer allround, omdat ik het zowel voor games als films als muziek ga gebruiken. Misschien is 2.0 / 2.1 inderdaad wel beter qua geluid, maar toch heeft surround voor mij wel veel voordeel.

En die iBood is wel erg toevallig! Ziet er super uit voor het geld. Dit is wel ongeveer wat ik zoek denk ik. Iemand die dit aan- of afraadt?

Edit: De versterker die wordt aangeboden via iBood is gloednieuw, april 2010, en nog maar één recensie gevonden, in het Duits. Wel een erg positieve voor zover ik het kan lezen. De speakers worden over het algemeen ook goed beoordeeld, alleen de subwoofer schijnt het bij hoge volumes niet helemaal te kunnen bijbenen. Dat is in een tussenwoning echter eerder een voordeel dan een nadeel :D

[ Voor 30% gewijzigd door geert1 op 07-04-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
De iBood aangeschaft na nog wat meningen te hebben ingewonnen uit m'n omgeving. Ik heb er een goed gevoel bij, dus we gaan het zien. En horen bovendien :D

Nogmaals bedankt voor de reacties, en ik probeer even een recensie te plaatsen in de pricewatch na uitgebreid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
TNN schreef op woensdag 07 april 2010 @ 00:03:
[...]

Echter heb je met een surround-set het extra bereik door de subwoofer, of heeft deze daar weinig invloed op?
Dat extra bereik heb je wel, maar het probleem is vaak dat het geluid van de subwoofer niet mooi overloopt in dat van de sattelietluidsprekers, terwijl dat bij boekenplankspeakers juist wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ben ook opzoek naar een soortgelijke set. Ik zag die Onkyo ook bij iBood maar ik betaal liever een paar tientjes meer dat ik er goed over nagedacht heb dan binnen een paar uur te beslissen (dus geen 24u voor mij ;))
Maar ook ik ben geen audiofiel en heb ook geen extreem budget. Surround is denk ik wel een pre, lijkt me tenminste mooier met films. Ik wil ook graag een hdmi doorvoer (aantal in, 1 uit). Ik las bij die ibood versie dat er nu een hdmi 1.4 is voor toekomstige ondersteuning. Dat zou ook een fijne extra zijn, beetje voorbereid op de toekomst. Al heb ik hier geen grof geld extra voor over. Maar ik ben niet van plan binnen 2 jaar weer een nieuwe te kopen.

Ik ben verder helemaal nieuw op dit gebied, dus ik weet niet goed naar welke merken ik moet kijken voor relatief goede kwaliteit voor een voor mij betaalbare prijs.
Ik begrijp dat de speakers op smaak gekocht moet worden. Maar tot welke merken kan ik mijn zoektocht vast beperken?

Ik heb overigens ook geen bezwaar om een gebruikte set te kopen, zowel voor de versterker als de speakers. Maar ik weet niet of een gebruikte set zoveel voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Tja, voor wat je zoekt was de iBood volgens mij wel een erg goede optie. Maar ik moet 'em zelf nog ontvangen dus kan er nog niet heel veel over zeggen.

Als je op de toekomst voorbereid wilt zijn met zaken als HDMI 1.4 en andere nieuwe snufjes, is het sowieso aan te raden om een model uit 2009 / 2010 te kopen. Dan wordt tweedehands dus een stuk minder waarschijnlijk.

Qua merken hoor ik veel goede dingen over Yamaha, Onkyo, Denon, Jamo, Harman/Kadon, Bose, JBL, Canton. En iets meer in het consumenten-segment: Kenwood, Pioneer, JVC, Sony. Audiofielen kunnen je vast een stuk verder op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:15

itarix

404 soul not found

Ik ben momenteel ook opzoek naar een mooi audiosetje.
Maar ik vind het allemaal wel vaag hoor.

Ik kan bijvoorbeeld een Onkyo HT-S3305 kopen voor +-300euro
Complete set met speakers en een HT-R380 receiver.
http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S3305.html

Maar als ik dan kijk naar een losse receiver van Onkyo dan kost die ook +-300euro en dan zitten er niet eens speakers bij....
http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR308.html

Ik zie ook geen verschillen in Inputs ofzo 8)7

Nou moet ik zeggen dat ik er ook niet zo veel verstand van heb.

Ik zoek iets waar geen blikkerig geluid uit komt en waarmee ik via een optische input me geluid kwijt kan.
Gebruik het vooral in combinatie met een pc. Momenteel heeft de pc geen optische geluidskaart maar de HD4870 geeft wel geluid via HDMI dus als daar geen kwaliteitsbezwaren voor zijn kan ik dat gebruiken.

Iemand advies wat ik het beste kan nemen?

300euro vind ik eigenlijk al vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnhijink
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:38
Ik heb begin dit jaar de HT-S3200 5.1-Channel Onkyo set gekocht. (aanbieding van 250 in januari). Lijkt heel erg op de setjes die jullie nu aanhalen.Ik heb ook verschillende setjes geluisterd van andere merken in die prijsklasse. Ben tevreden met het geluid voor dat budget. Ik kan de buren er mee wekken geloof ik, er zit in ieder geval een stevige bas in. Natuurlijk hoor je dat het plastic speakers zijn als je ze tegelijk aanzet met een goede stereo set. Maar voor de meeste films is dit al 10 keer beter dan het geluid van je tv. Overigens krijg ik alleen maar positieve reacties over het geluid. Het is misschien niet zo compleet als boekenplank speakers of wat duurder spul maar voor een film is dit voor het geld denk ik heel goed vergeleken met een philipssetje van 300 euro. Je kunt overwegen om de frontspeakers te vervangen door boekenplank speakers (die je misschien al hebt) of een 2de hands setje) daar zal het geluid nog beter van worden.

Enig nadeel is dat er geen dvd speler in zit maar die heb je vast al.
overigens maak je van 80% van de aansluitingen geen gebruik.

en wat mij stoorde was dat je de 2 frontspeakers niet afzonderlijk een delay mee kon geven. ik zit namelijk niet in het midden van mijn woonkamer maar aan een zijkant. (ook hiervoor moet je naar het duurdere segment) maar eigenlijk hoor je dit niet meer tijdens een film.

Wat je ook moet beseffen is dat alle videosignalen die analoog aangeboden wordt aan de versterker niet via hdmi doorgezonden wordt. Die functie zit in de duurdere versterkers. (ik gebruik alleen hdmi)

dus voor 300 euro lijkt het mij een prima keuze. (ik heb geen dag spijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
En hoe verhoud een Onkyo HT-S3200 of HT-S3305 zich ten opzichte van een logitech z-5500?
Want ik zit eigenlijk tussen bovenstaande te twijfelen.

-Real power isn't given, it must be taken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik zou altijd voor de Onkyo gaan: het verschil is niet zo heel groot maar het is net wel de stap tussen een pc setje (al dan niet high-end pc) naar een home cinema set (al dan niet instap). Maar je zit wel net in een ander segment. Mocht je overigens van veel (te veel) bassweergave houden zou ik voor de Z-5500 gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

Ik heb de Onkyo HT-S3200 beluisterd bij de BCC en ik vind er wel mooi geluid uit komen.
Maar er zijn toch wat functies in de reciever die wat minder zijn in vergelijking met de Onkyo HT-S3305.
Het speakersetje is wel iets beter denk ik. De subwoofer is van hout en de twee voorste speakers zijn iets hoger als de achterste speaker.

Op de internationale site van Onkyo hebben ze trouwens ook de Onkyo HT-S3300 met dezelfde reciever als de HT-S3305 en hetzelfde speakersetje als de HT-S3200.

De nummering is nu wel erg verwarrend.
(opvallend trouwens dat de HT-S3300 niet op de EU site staat en deze in maart al uitgegeven zou zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 17:23
Hier hebben we Vraag en Aanbod voor.

[ Voor 115% gewijzigd door FeaR op 15-04-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
Ik ben zelf voor een z5500 gegaan. Heb er eergisteren 1 kunnen kopen voor 180 euro met bon en nog 22 maanden garantie (slechts 2 maanden oud).
Hou zelf van veel bassweergave, leuk bij de dts actiefilms en bad company 2 op de ps3.
Het setje bevalt me echt prima.
Z5500 kan ik echt aanraden, maar je moet de extra bas wel kunnen appreciëren anders kan je beter voor een andere set gaan.
Ohja en niet te vergeten de toch wat beperkte aansluitmogelijkheden.
1x tos, 1x 6chan pc, 1x coax
That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 13:20
geert1 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:09:
Gevonden speakersets (hierboven gekoppeld vanuit pricewatch):
- JBL SCS 200.5 (kieskeurig, officiele site, rond de 150 euro, model uit 2004)
- JBL CS 460 (kieskeurig, rond de 175 euro, model uit 2007)
- Harman Kardon HKTS 7 (kieskeurig, rond de 280 euro, model uit 2004)
- Harman Kardon HKTS 11 (kieskeurig, rond de 350 euro (!), model van 2007 (vermoedelijk))
Je vergeet de Infinity HCS Primus. Dit zijn iets groter formaat satelietjes, maar komt wel warmer geluid uit (hout). Op kieskeurig veel positieve reviews over. Volgens mij is Infinity een merk van Harman Kardon.
Heb de zwarte genomen i.c.m. met TX-SR507, bij BCC voor totaal 459 euro. Moet je wel snel zijn want de TX-SR507 gaat eruit.

Met alle respect, een Z5500 is natuurlijk gewoon voor de computer en niet voor je huiskamer.

[ Voor 7% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 15-04-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:02:
[...]

Je vergeet de Infinity HCS Primus. Dit zijn iets groter formaat satelietjes, maar komt wel warmer geluid uit (hout). Op kieskeurig veel positieve reviews over. Volgens mij is Infinity een merk van Harman Kardon.
Heb de zwarte genomen i.c.m. met TX-SR507, bij BCC voor totaal 459 euro. Moet je wel snel zijn want de TX-SR507 gaat eruit.

Met alle respect, een Z5500 is natuurlijk gewoon voor de computer en niet voor je huiskamer.
Hmm, die onkyo had ik beluisterd met onkyo speakers bij de bcc voordat ik de z5500 ging beluisteren en vond juist daar de verhouding prijs vs kwaliteit niet echt geweldig.
Wat wel een pluspunt is, zijn de aansluitingen oa 3x hdmi en 2x optical
Voor mij overbodig, slechts een ps3 en hd box UPC staan.
En dat probeer ik nu door te lussen via de opt out van mijn plasma (G20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
vyndrox schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:57:
[...]En dat probeer ik nu door te lussen via de opt out van mijn plasma (G20).
Veel succes met daar meerkanaals geluid uit te krijgen. Veel tv's scalen inkomende audio eerst terug naar 2.0 en dan sturen ze het pas uit via de optische uitgang. Dus kan is groot dat je maar 2.0 geluid uit je PS3 te horen krijgt terwijl de console wel gewoon meerkanaals (tot 7.1) doorstuurt. Er zijn wel wat tv's die Dolby Digital 5.1 door kunnen sturen. Maar dan blijft het weer bij Dolby, de kans dat je DTS door gaat kunnen sturen is zeer miniem. Dus ik zou vooral de PS3 lekker direct op de Z-5500 aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257580

Topics kapen is niet echt netjes :N

[ Voor 88% gewijzigd door FeaR op 15-04-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

Ik heb toch maar de knoop doorgehakt en een HT-S3305 setje gekocht.
Toen ik het bestelde stond er 2-3 dagen levertijd maar nu is ie versprongen naar 20 -25
Hoop dat ze er maar 1 op voorraad hadden of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanwaar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

Ik heb hem bij HiFicorner.nl besteld.
Directe link: http://store.hificorner.n...9299dadad26114b514e2e664f

Ik had een emailtje gestuurd over de levertijd en kreeg om 10:00 een mailtje terug met dat de levertijd 1 dag is.

Momenteel is de status terug naar 2-3 dagen dus blijkbaar hebben ze er nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is deze versie dan beter dan de HTS3200 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

Speakerset is vermoedelijk??? iets minder (voorste speakers zijn kleiner als bij HTS3200)
De HTS3300 heeft hetzelfde speakersetje alleen deze komt niet officieel in Nederland uit als ik de Onkyo site moet geloven.

De receiver heeft verder wat meer opties zoals decoderen van DTS-HD audio streams en HMDI 1.4a ondersteuning.

Edit: Mailtje gehad van Hificorner dat ie al is verstuurd :o morgen aansluiten en dan hoor je mijn ervaring ermee.

[ Voor 18% gewijzigd door itarix op 16-04-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat ons zeker horen hoe hij klinkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

Mensen ik heb hem binnen! De Onkyo HT-S3305
Eerste indruk was slecht maar dat kwam uiteindelijk door de instellingen op mijn computer.
Ik gebruik het setje namelijk uitsluitend in combinatie met mijn computer en LCD TV scherm (meestal als monitor).

Vanaf mijn ati kaart heb ik hem via HDMI doorgelinkt naar me Onkyo reciever en vanaf de reciever naar de TV.

Na het aanpassen van de instellingen is het geluid geweldig!

Nou moet ik zeggen dat ik niet echt een audiofiel ben als het niet naar blikken klinkt vind ik het al mooi _/-\o_

De interne mixer van Mediaplayer classic moest in ieder geval al uit.
In de ffshow filter heb ik vervolgens AC3 en DTS Pass trough aangezet en supported output sample formats op 16bit 24bit en AC3 gezet.

Ook belangrijk Connect to op DirectSound gezet.

Daarnaast heb ik alle audiobewerkingen die de Realtek driver doet uitgezet, die bewerkingen doet mijn reciever al.

Hierna werkten het allemaal.

MP3 / FLAC bestanden worden mooi afgespeeld via PCM zonder storende vervormingen en met mooi geluid.
Ik speel mijn stereo muziek op All channel modus af waardoor alle speakers gebruikt worden.

Bij Dolby Digital en DTS videobestanden wordt het geluid ook in dat formaat doorgegeven waarbij de reciever automatisch omschakelt naar dat formaat.

Hoe dan ook...
Ik vind dat er mooi geluid uit komt en ben zeker tevreden met het setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241044

@itarix

Goed om te horen! Ik was nog aan het twijfelen, aangezien ik niet zeker wist of het geluid via HDMI binnen was te halen (sommige Onkyo`s schijnen dat niet te kunnen)..

Ga hem ook maar bestellen nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-04 14:03
Itarix, ik ben erg benieuwd hoe het klinkt als je gewoon stereo muziek afspeelt, die fronts lijken me zo klein... Ik ben zelf net nog in de twijfelfase tussen z-5500 en losse versterker + 5.1 set, tot ik jouw topic zag van deze Onkyo.... Mooie set voor die prijs, absoluut....

Maar wil dat een beetje, stereo?

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stereo is zeeeeer mooi met dit setje , trust me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Laatst online: 20-04 14:03
Ik kom net van een luisterrondje af wat ik voor de nieuwsgierigen even ga delen. Ik wilde persoonlijk de z-5500 al een jaar voor mijn studeerkamer waar de game pc staat. Ik wil echter ook goed stereo aan kunnen sluiten. z-5500 beluisterd en deze had behoorlijk wat power. omdat ik vanmorgen dit topic had gelezen en de nieuwe losse receivers erg aantrekkelijk lijken toch even naar de onkyo gevraagd. Zodoende dus net zijn grote broer beluisterd in de mediamarkt, de HT-S5305. Het was inderdaad beter dan de z-5500 voor muziek al vond ik het nog wat 'ielig' klinken, niet echt vol zeg maar.

Toch naar de luisterruimte gegaan om een soortgelijke versterker te beluisteren met de JBL SCS 178 front en center wat ik persoonlijk echt een enorme verbetering vond, al zijn die luidsprekers ook groter, ze klinken wel een stuk voller. De beste man wilde me ook even de Infinity Primus HCS (150) laten horen. Man, dat was nog weer een stuk beter (maar die set koste daar 400 euro).

Thuis even gegoogeld, blijkt voor 240-250 euro online te bestellen. In combinatie met een instap receiver van Onkyo, Denon of Marantz (desnoods tweedehands) van 200-300 euro, heb je een set die zowel de z-5500, de Onkyo kant en klare sets als de JBL 178 wegspeelt.

Toegegeven, ik ga nu boven je 300 budget uit. 240 voor primus en 260 voor bijv Onkyo TX-SR308 zit je op 500, maar oh wat wat een verschil in geluid. Ik geloof je meteen dat dit voor 300 niet valt te evenaren, maar ik vond het verschil dermate groot dat ik dan liever nog een belastingteruggave afwacht :-)

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
In mijn lokale Mediamarkt staat een zilverkleurige Onkyo HTS 5205 voor 299,- met bijhorende speakers en woofer.
Via marktplaats kan ik echter een Onkyo TX-SR505E voor ongeveer 160,- te pakken krijgen weliswaar zonder speakers.
Verder viel mijn oog op de Yamaha RXV 365.

Zoals jullie merken zoek ik ook iets rond de prijsklasse van de TS. Ben een beetje een beginner op het HIFI vlak, dus wilde ik wel eens een andere mening horen. Qua speakers heb ik begrepen dat ik best gewoon naar de winkel ga om wat te luisteren.

Suggesties zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik houd dit topic ook even in de gaten aangezien ik ook in de markt ben voor een setje +- €500. Ik zou daar alleen aan toevoegen dat ik het liefst begin met twee fronts(en dan het liefst zuilen) en de versterker. Rears, center en woofer kunnen later volgen. Zal met dit budget echter moeilijk worden

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

Kun je die Actieve Sub dan op de juiste wijze aansluiten op deze AV- Receiver ?

Ik denk aan een set Onkyo TX-SR577 of TX-SR308/508 icm met de infnity 150 zoals hier genoemd ... Kan alleen de specs van de 578 terugvinden en deze heeft 'pure music' (als dat wat uitmaakt) geen idee of de 577 dat dus ook (al) heeft.

Dit na een hele zoektocht met complete setjes waar ik uit was gekomen op de onkyo ls-v501.

Ik draai ook wat radio en muziek maar geen discotheek. Iemand met nuttige toevoegingen in mijn zoektocht.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

Hele nacht zitten googelen, en het zou nu de Marantz NR-1501 icm met de HKTS7 of de Infinity moeten worden.
Vind de hkts7 mooi slank etc. echter volgens wat kennissen zijn ze niet geschikt voor gewoon muziek ?

Iemand een mening daarover of een alternatief. Uiteraard ken ik de muzikale beperkingen van dergelijke systemen, het hoeft geen HQ+ te zijn, maar gewoon een beetje 'normaal'.

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:25
Anoniem: 131548 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:22:
Hele nacht zitten googelen, en het zou nu de Marantz NR-1501 icm met de HKTS7 of de Infinity moeten worden.
Vind de hkts7 mooi slank etc. echter volgens wat kennissen zijn ze niet geschikt voor gewoon muziek ?

Iemand een mening daarover of een alternatief. Uiteraard ken ik de muzikale beperkingen van dergelijke systemen, het hoeft geen HQ+ te zijn, maar gewoon een beetje 'normaal'.

Thanx.
Persoonlijk vind ik de hkts7 vrij schel klinken. De 11 vind ik dan echt een stuk beter. Daar komt lekker geluid uit met veel diepgang. (Uiteraard is dit persoonlijk).

Ga zelf eens luisteren en dan zul je zelf zien/horen wat jij mooi vindt.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Laatst online: 24-04 23:28
Klein kickje. Geen nieuw topic aangemaakt, aangezien deze eigenlijk wel voldeed aan mijn onderstaande vragen:

Ik ben dus ook opzoek naar een vervanger voor mijn Creative Inspire 5500, en ben nu al enkele weken actief aan het rondlezen (voornamelijk in dit subforum Audio en Hifi), maar kan nog niet echt de knoop doorhakken.

Heb al wel wat onderzoek gedaan, en ben eigenlijk een beetje op de onderstaande spullen uitgekomen:

Speakers
- JBL SCS 178 (kieskeurig, +- 200e)
- JBL SCS 200.5 (kieskeurig, +- 150e)
- Canton Movie 80 CX (kieskeurig, +- 200e)
- Infinity Primus HCS ((kieskeurig, +- 240e)

Zover ik dus al hier heb gelezen hangt het geluid voornamelijk af van de combinatie tussen speakers/receiver.

Als receiver kwam ik voornamelijk op de Onkyo uit. Ik heb op dit moment maar 1 apparaat met HDMI, en misschien komen er (gok ik) hooguit 2 bij. 3 HDMI heb ik dan ook genoeg aan. 3 optical out is volgens mij ook voldoende. Hiermee zou ik dan op de ONKYO TX-SR308 uitkomen.

Is Onkyo voldoende, of is het beter ook nog even door te kijken voor bijvoorbeeld een Denon of iets dergelijks? En heeft de SR-308 echt meerwaarde t.o.v. de SR-307, behalve de 3D mogelijkheid (waar ik voorlopig toch niks mee ga doen). Ruimte waarin de 'set' komt te staan is overigens ongeveer 7m breed en 3m lang. Waarschijnlijk zal dit binnenkort iets groter zijn, maar qua m2 zal het niet schelen. Bedoeling is met de set ook niet enorm hard te gaan, maar het is meer bedoeld als upgrade van mijn 5500 (toevoeging van Dolby DTS + betere geluidsweergave)

En daarnaast las ik ook dat 2ehands ook een mogelijkheid is, echter heb ik het niet echt op Marktplaats bijvoorbeeld, en heb hier in de V&A ook nog niet echt iets zien staan :) Wat zijn hierbij de mogelijkheden?

Alvast bedankt

[ Voor 205% gewijzigd door Remcooo87 op 15-08-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Laatst online: 24-04 23:28
Vergeten te melden: Budget ligt tussen de 500 en 600e

Vandaag is overigens mijn oog gevallen op een Onkyo HT-S6305 (combinatie TX-SR508 en HTP-638 5.1 speakers). 529euro

Mensen hier toevallig ervaring mee? Of is het beter om de TX-SR508 (299) los te halen en dan andere speakers van ongeveer 230 erbij te zoeken?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Alle speakers in die prijsklasse missen bereik. Dus goed klinken doen ze nooit, aanvaardbaar wel.
Ik zou de versterker los kopen en dan marktplaats afstruinen naar een stel vloerstaanders. Daar heb je voor 250 euro wel wat moois tussen staan maar dan zal je de surround wens moeten laten vallen...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:06
*Kaap dit topic ook even.

Heeft iemand ervaring met de Harman/Kardon HKTS 9BQ, Ik heb namelijk de 7BQ besteld maar die hadden ze niet meer op voorraad dus kan ik hem inwisselen voor de 9BQ met korting.

Dus mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met 9BQ, sinds ik er totaal geen reviews van kan vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:04
Zelf heb ik de 507 in combinatie met Teufel Kompakt 30 "5.1 loudspeaker set" totaal 450,- euro (2009)
De subwoofer is aan de sterke kant, maar mis vooral links en rechts voor een vol geluid. De midden speaker geeft daaren tegen is goed. Conclusie de kleine satelities voor zijn iets aan de kleine kant.

Wel moet ik toegeven dat de set in een woonkamer staat welke 5 bij 5 meter groot is. Wat betreft de versteker ben ik helemaal tevreden. Werkt uitstekend met, wii, computer, mediaspeler, tv decoder, tv lcd sharp, allemaal aangesloten. Zeker icm met logitec harmony 550 afstandbediening een lust om te gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Epep op 22-12-2010 09:40 ]

Pagina: 1