KT7-RAID + V7100 TVout HELP !!!

Pagina: 1
Acties:

• dillhole
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00
Ok ik ben nu echt helemaal ten einde raad. Wat is het geval? Mijn bak blijft steeds hangen bij het draaien van 3d Games. :( De muziek blijft dan door spelen maar het beeld bevriest en ik kan vervolgens niets als op reset drukken.

FF mijn systeem:

- Athlon 1 Ghz
- Abit KT7-RAID
- Asus v7100 TVout
- 196 Mb SDRAM 133 Mhz
- 2x Maxtor 30,7 5400Rpm UDMA-100 in Raid0
- Soundblaster Live!
- Plextor 8X4X32 Brander
- Asus 12x DVD-speler
- Voeding 300 Watt

Verder zitten er nog 3 vans op mombo en videokaart, 2 minis voor hdd en 2 voor de airflow.

Ik draai nu dus w2k advanced server(winme levert hetzelfde probleem, en ja ik speel games in win2k). Het is er nooit als ik in windows werk, 100% processor belasting allemaal geen probleem windows chrashed niet Allen als ik iets met 3d ga doen.. hang. |:(

Wat heb ik al gedaan om het op te lossen:

- nieuwe VIA drivers
- nieuwe ASUS video drivers
- vage w2k Agp 4x fix
- nieuwe BIOS versie
- V7100 (zonder tvout) van huisgenoot getest in mijn bak gezet zelfde probleem.
- alleen met 1 reepje 128 Mb geprobeert helpt niets.

Ik weet gewoon niet meer waar ik het moet zoeken,in de search? levert wel wat op maar mijn pc blijft vast lopen. HELP!

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ben je tijdens het installeren van de VIA VGART (AGP drivers) ook de optie tegen gekomen om je AGP op turbo te zetten. Zo ja, niet doen (desnoods opnieuw installeren). Dit heeft bij heel veel problemen opgelost.
Tevens zou je in de Bios de AGP instellingen terug kunnen zetten naar normaal of in ieder geval een lagere waarde. Dit wil ook wel eens helpen.

Ik weet niet zeker of dit ook jouw problemen gaat oplossen, maar het is volgens mij het proberen waard.

Suc6. 8-)

Good goan

• mibl
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 16:27
VIA drivers kan je gerust op turbo zetten, maar je moet je AGP van 4x terugzetten naar 1x of 2x, dan heb je geen lockups meer. Het makkelijkste kun je dit doen met een tooltje als geforce-tweak (zie tweakfiles.com)