[iPhone] Na update niet bijwerken of herstellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
zucht....waarom ben ik ooit aan dit Apple onding begonnen? Dronken? Moment van ontoerekeningsvatbaatheid? Wellicht allebei tegelijk!

Kreeg weer een melding bij koppelen van iTunes: dat er een update voor mijn iPhone was. Die laten uitvoeren. Vervolgens de melding ''De iPhone van X kan niet worden bijgewerkt. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan'' Dat is lekker. En ook erg verhelderend.

Vervolgens ''er is een iPhone aangesloten die hersteld moet worden. Kies voor Herstellen''. Okee, zeg het maar, mr Apple.

Na herstel de melding ''De iPhone iPhone (waarom 2x?) kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan.'' Wederom lekker. En wederom erg verhelderend....

Nu zit ik dus blijkbaar in een oneindige lus. Ik moet mijn iPhone herstellen, en dat lukt dus niet.
Terwijl hij voor de ''broodnodige'' update gewoon werkte...

Iemand een idee hoe ik hier uit kom, zonder dat prutsding in de kliko te gooien?
:z

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Heel simpel waarschijnlijk. Je moet hem in recovery mode zetten. Hoe dat moet lees je hier. Vervolgens kan je hem binnen iTunes herstellen.

Overigens heb je je iPhone de naam iPhone gegeven en staat er daarom iPhone iPhone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Muthas schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:32:
Heel simpel waarschijnlijk. Je moet hem in recovery mode zetten. Hoe dat moet lees je hier. Vervolgens kan je hem binnen iTunes herstellen.

Overigens heb je je iPhone de naam iPhone gegeven en staat er daarom iPhone iPhone ;)
Leuk dat je wilt helpen, maar je hebt mijn post niet gelezen. Ik heb al geschreven dat ik hem vanuit iTunes aan het Herstellen had gezet, en dat dit nu juist (ook) niet werkt...

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Zet hem nou eerst eens in recovery mode en druk dan op herstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Muthas schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:55:
Zet hem nou eerst eens in recovery mode en druk dan op herstellen :)
Hij stond al in Recovery Mode (USB stekkertje en iTunes op schermpje van iPhone). En zoals ik heb gemeld: als ik dan op Herstel druk in iTunes, krijg ik na enige tijd de melding dat "er zich een onbekende fout heeft voorgedaan (14)''.

Waarom zit er niet gewoon een harde reset-knop op dit prul, zoals op elk digitaal apparaat?
Denken ze bij Apple soms dat er met hun geweldige gadgets niks fout kan gaan, ofzo....

[ Voor 18% gewijzigd door wvexeltweakers op 05-04-2010 23:06 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Er is genoeg te vinden over error 14. Je moet hem even verbinden met een andere computer (als je daarover beschikking hebt), kijken of die iTunes hem wel kan herstellen. Als dat niet lukt ligt het waarschijnlijk aan je device, die kan je overigens nog compleet kan resetten via settings - general - reset, ook een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Muthas schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:12:
Er is genoeg te vinden over error 14. Je moet hem even verbinden met een andere computer (als je daarover beschikking hebt), kijken of die iTunes hem wel kan herstellen. Als dat niet lukt ligt het waarschijnlijk aan je device, die kan je overigens nog compleet kan resetten via settings - general - reset, ook een poging waard.
Heb al 8 ''oplossingen'' voor foutmelding 14 geprobeerd, die geen van allen werkten.
Kun jij me uitleggen hoe ik mijn device compleet kan resetten via Settings> General> Reset, als ik niet voorbij het Recoveryscherm bij opstarten kom. Dat gaat namelijk dus niet.
En aan mijn device ligt het niet, die deed het voor deze geweldige update immers gewoon goed.
:'(

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
wvexeltweakers schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:19:
[...]

Heb al 8 ''oplossingen'' voor foutmelding 14 geprobeerd, die geen van allen werkten.
Kun jij me uitleggen hoe ik mijn device compleet kan resetten via Settings> General> Reset, als ik niet voorbij het Recoveryscherm bij opstarten kom. Dat gaat namelijk dus niet.
En aan mijn device ligt het niet, die deed het voor deze geweldige update immers gewoon goed.
Heb je al eens een andere computer gebruikt ? Dat er 2x iPhone staat komt omdat jouw iPhone alleen "iPhone" heet, die van mij heet bijvoorbeeld "Sander". Dan had er gestaan : de iPhone Sander kan niet worden bla bla .. ;).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:19:
[...]

Had je een jailbreak? Heb je T-mobile? Ik ga nu slapen en ben erg moe, maar misschien heb je iets aan http://www.ihackintosh.co...covery-mode-loop-restart/. Vanwege mijn moeheid kan het zijn dat ik dus je posts niet goed hebt gelezen en dat ik je hier helemaal niet mee verder help! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:30:
[...]
Had je een jailbreak? Heb je T-mobile? Ik ga nu slapen en ben erg moe, maar misschien heb je iets aan http://www.ihackintosh.co...covery-mode-loop-restart/. Vanwege mijn moeheid kan het zijn dat ik dus je posts niet goed hebt gelezen en dat ik je hier helemaal niet mee verder help! 8)7
Geen jailbreak, wel T-Mobile.
Welteruste...

Update: inmiddels via een andere PC geprobeerd. Ook hier weer dezelfde foutmelding, alleen een ander nummer [1603]....
Morgen dus niet bereikbaar. Thanx Apple. Dat wordt zeker geen iPad, dus.

[ Voor 16% gewijzigd door wvexeltweakers op 06-04-2010 00:00 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:12
wvexeltweakers schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:35:
[...]

Geen jailbreak, wel T-Mobile.
Welteruste...
Probeer de iPhone eens in DFU modus te zetten. Hier is genoeg over te vinden op het internet. Als de iPhone eenmaal in DFU modus staat dan zou je de iPhone zonder problemen moeten kunnen herstellen.

Het lastige alleen is om een iPhone die in "recovery-modus" staat alsnog in DFU modus te krijgen. Maar zoals ik al zei zijn daar genoeg tips over te vinden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Flatwhite schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:51:
[...]

Probeer de iPhone eens in DFU modus te zetten. Hier is genoeg over te vinden op het internet. Als de iPhone eenmaal in DFU modus staat dan zou je de iPhone zonder problemen moeten kunnen herstellen.

Het lastige alleen is om een iPhone die in "recovery-modus" staat alsnog in DFU modus te krijgen. Maar zoals ik al zei zijn daar genoeg tips over te vinden... :)
Ook al geprobeerd, krijg hem ook niet in DFU.

[retorische vraag: Wat is er mis met een gewone resetknop?]

kzie net dat er nog 2 weken garantie opzit. Dan maar snel terug naar T-Mobile, mogen die het oplossen.
Gelukkig geen jailbreak....

[ Voor 10% gewijzigd door wvexeltweakers op 06-04-2010 00:07 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

wvexeltweakers schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:58:
[...]

Ook al geprobeerd, krijg hem ook niet in DFU.

[retorische vraag: Wat is er mis met een gewone resetknop?]

kzie net dat er nog 2 weken garantie opzit. Dan maar snel terug naar T-Mobile, mogen die het oplossen.
Gelukkig geen jailbreak....
Weet je zeker dat je het op deze manier hebt gedaan?
http://www.iphoneclub.nl/...i-begrippen/3400-dfu.html

Vooral het op tijd loslaten van de powerknop vergt een nogal nauwkeurige timing.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Tourniquet schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:43:
[...]

Weet je zeker dat je het op deze manier hebt gedaan?
http://www.iphoneclub.nl/...i-begrippen/3400-dfu.html

Vooral het op tijd loslaten van de powerknop vergt een nogal nauwkeurige timing.
Yes, heb er met het horloge bijgezeten. Werkt gewoon niet. Krijg nu zelfs soms een scherm met Apple logo en daaronder een lege voortgangsbalk....

Leve de ouderwetse resetknop, was niks mis mee...

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:08
Leuk dat je steeds op Apple afgeeft en het is zeer klote voor je, weet de oplossing ook niet. Maar doe nou niet alsof het aan Apple ligt of wat dan ook. Zijn miljoenen en miljoenen die geen grote problemen hebben.
Alsof Windows of Android nooit problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je erg vaak problemen hebt met je iPhone, dan vind ik dat je het recht hebt ontevreden met Apple te zijn. Met iTunes ben ik bijvoorbeeld dan weer heel ontevreden, ondanks dat er genoeg mensen zijn voor die geen last hebben van de nadelen van iTunes.

Dat is echt geen Apple met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 18:05

MsG

Forumzwerver

Het DFU gebeuren is ook een beetje gekloot, omdat je slecht feedback krijgt. Het beeld is een poosje zwart en afhankelijk van het lang genoeg indrukken krijg je of weer opnieuw de Apple (= fout), of een zwart scherm en de melding op de PC dat er een iPhone in herstelmodus is aangesloten (= goed).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daejji schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:02:
Leuk dat je steeds op Apple afgeeft en het is zeer klote voor je, weet de oplossing ook niet. Maar doe nou niet alsof het aan Apple ligt of wat dan ook. Zijn miljoenen en miljoenen die geen grote problemen hebben.
Alsof Windows of Android nooit problemen hebben.
*knip* Nee hij is gewoon gefrustreerd dat niets helpt en dat lijkt me normaal. Windows en Android erbij halen is verder totaal irrelevant. Ben benieuwd of met de presentatie van OS 4 overmorgen ook iets bekend wordt over de nieuwe Iphone.

Rustig aan...

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 06-04-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wvexeltweakers schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:37:
[...]

Yes, heb er met het horloge bijgezeten. Werkt gewoon niet. Krijg nu zelfs soms een scherm met Apple logo en daaronder een lege voortgangsbalk....

Leve de ouderwetse resetknop, was niks mis mee...
Ik had hetzelfde nadat ik een restore wilde doen toen ik hem terug van reparatie kreeg. Maar bij mij lag het aan het kabeltje. (had nieuwe "cheapass" kabel gehaald) Nadat ik de originele kabel gebruikte ging het allemaal goed.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdragen om eruit te komen. Ik heb de iPhone inmiddels bij T-Mobile gebracht, waar ze me vertelden dat ze er sinds april 2009 al een hele hoop binnen hebben gekregen met soortgelijke problemen. Vaak doet Apple er ook niet moeilijk over, en heb je binnen 2 weken een nieuwe/gereviseerde terug.

Ik had overigens geen goedkoop B-merk kabeltje gebruikt, maar de originele iPhone connectie-kabel, dus ook dat was bij in elk geval niet het probleem.

Ik merk nu ook hoezeer ik de iPhone al mis. In de stille momenten effe headlines checken, e-mail, weerbericht, agenda even inzien. Nu ik me moet behelpen met een basic toestelletje, mis ik dat allemaal. Ik weet dat het wat dubbel klinkt: eerst afgeven op Apple, en dan klagen dat je de iPhone mist.

Ik vind het idee achter de iPhone en iTunes helemaal geweldig, maar ben best ontevreden over hoe Apple er uitvoering aan heeft gegeven. Ik zou gaan voor een hardware-resetknop op de iPhone, en een beter ontwikkeld iTunes cq. firmware-updatesysteem. Als Windows gebruiker merk ik dat er (voor het Windows-platform in elk geval) veel problemen ontstaan door/met iTunes. En dat is erg jammer.

Maar goed, aan de oplossing wordt nu gewerkt.
O-)

Samsung S23 Ultra 256GB

Pagina: 1