Mijn laptop is een Windows Vista / Kubuntu dual-boot setup waarvan de Windows partitie met truecrypt encrypted is. De truecrypt partitie is bootable, dus ik moet gebruik maken van de Truecrypt bootloader. De linux partitie wordt nogal eens geherinstalleerd voor testjes met nieuwe distro's. Nu heb ik Kubuntu 10.04 beta erop gezet. Bij de installatie viel me al op dat ik Grub niet naar een partitie mocht installeren (/dev/sda2 in mijn geval), maar alleen naar de MBR. Daar zit echter Truecrypt en die wil ik laten chainloaden naar /dev/sda2. Onder oudere ubuntu's (met grub legacy) was dat geen probleem. Grub2 doet er wat moeilijk over als ik deze naar /dev/sda2 ipv /dev/sda wil installeren. Om precies te zijn:
Embedding gaat inderdaad niet werken, maar grub legacy deed nooit moeilijk over blocklists. Waarschuwing negeren en het force vinkje gebruiken of heb ik nog andere opties?
code:
1
2
3
4
5
6
| sudo grub-install /dev/sda2 --root-directory=/mnt cp: `/mnt/boot/grub/locale/en_AU.mo' and `/mnt/boot/grub/locale/en_AU.mo' are the same file cp: `/mnt/boot/grub/locale/en_GB.mo' and `/mnt/boot/grub/locale/en_GB.mo' are the same file /usr/sbin/grub-setup: warn: Attempting to install GRUB to a partition instead of the MBR. This is a BAD idea.. /usr/sbin/grub-setup: warn: Embedding is not possible. GRUB can only be installed in this setup by using blocklists. However, blocklists are UNRELIABLE and its use is discouraged.. /usr/sbin/grub-setup: error: if you really want blocklists, use --force. |
Embedding gaat inderdaad niet werken, maar grub legacy deed nooit moeilijk over blocklists. Waarschuwing negeren en het force vinkje gebruiken of heb ik nog andere opties?
I am rubber, you are glue