[XML] Xquery user defined functions

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdewit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 20:46
Wie weet waar ik een user-defined functie in een xsd (of ergens anders) kan plaatsen? Ik heb uren achter google gezeten en snap nu de essentie van de user-defined functions, maar weet niet waar (in xsd?) ik ze moet plaatsen. Verder weet ik wel hoe ik ze kan aanroepen.

Bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
4
declare function local:order-value($po as element(purchase-order))
      as xs:double {
   sum($po/order-item/(@price * @quantity))
};

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Aangezien je xpath en xquery hierboven door elkaar haalt in de code-tag: waarmee ga je die xquery-code uitvoeren?

Verder is een bronvermelding naar http://www.stylusstudio.com/xquery/xquery_functions.html wel netjes... En daar staat nog een screenshot hoe het moet ook trouwens. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdewit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 20:46
Had geen xquery attibute bij de code tag. De code dient slechts als voorbeeld.

De functie die ik zelf moet maken moet ik inpassen binnen een bestaande namespace. Uiteindelijk zal sql server de xquery uit gaan voeren.

Een voorbeeld:

svr:getItemFactForContextOrZero(./bd-bedr-tuple:TaxData/bd-bedr:PreviouslyTemporisedInterestThisBookYearDeductible, 'instant') >= 0

geeft een bool terug, maar ik mis nog de getItemFactForContextOrZero functie uit de svr namespace. Deze zijn niet meer bereikbaar vanaf het internet. Nu heb ik wel een beschrijving van wat de functie moet doen/returnen, maar ik weet dus niet waar ik hem uiteindlijk in moet passen.