Vodafone verlening, hoe men omgaat met huidige klanten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Mijn Iphone Vodafone SIM abonnement loopt 1 augustus a.s. af. Ik zit te twijfelen tussen switchen naar T-Mobile met de nieuwste Iphone of gaan voor de betrouwbaarheid van Vodafone en overstappen op een HTC Desire toestel. Daarop heb ik met het gratis nummer gebeld voor verlengingen. Het gesprek verliep erg gehaast; ik zou 150 belminuten krijgen van 22,50 waarop het eerste jaar 50% korting gold en een internetbundel waarop 24 maanden 50% korting gold en het toestel voor 28EUR. Klonk allemaal prima. Totdat bij de afronding van het gesprek het woordje 'ondernemersbundel' viel. Ik vroeg specifiek waarom de ondernemersbundel werd genoemd omdat ik prive persoon ben en vroeg of de prijzen incl. of excl. BTW waren. Hierop werd geantwoord dat zij mij een ondernemersbundel kon aanbieden maar dat dat ex BTW was (dus 22,50 ex BTW) maar dat zowel internet als de toestelprijs inclusief BTW waren. De bevestiging zou worden gemailed. Na het gesprek ben ik gaan rekenen maar kwam niet aan de juiste maandbedragen dus heb teruggebeld. Daar werd mij doodleuk verteld dat ik een ondernemers Internet Plus bundel had gekozen en die bleek ook ex BTW te zijn. Of het toestel ook ex BTW was heb ik maar niet gevraagd... Ik zou binnen 30 minuten worden teruggebeld door degene die mij het contract had verkocht.

Na 1,5 uur heb ik zelf maar weer gebeld en heeft iemand anders de verlening geannuleerd voor me. Ik was echt woest; dat je als klant wordt voorgelogen maar dat niet alleen; als ik niet had nagevraagd over de ondernemers en internet bundel had ik nooit geweten dat de prijzen die mij werden voorgesteld allemaal ex BTW waren. Daarnaast ken ik slechts 1 internet bundel voor consumenten; mobiel internet en niet de zakelijke internet plus bundel. Dus als mij wordt verteld dat ik 50% korting krijg op internet ga ik er vanuit op de mobiel internetbundel en niet op de internet plus bundel die 15,00EUR ex BTW kost!

Ik ben al jaren lid van Vodafone maar denk er nu serieus over te stappen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
Zakelijke nummer gebeld of particulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb het nummer gebeld dat bij de Vodafone Prive (consumenten) site staat onder verlengingen:
0800-0200056

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:18
Dit zijn eigenlijk een van de weinige dingen waarvoor ik nog steeds naar een winkel van Vodafone ga. Je krijgt dan tenminste duidelijk op een papiertje te zien waarvoor je tekent. Ook is meteen duidelijk hoe het met de BTW zit.

Weet niet of een overstap je gaat helpen, zulke clowns zitten overal wel in het callcenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone zit de laatste tijd wel vaker te klooien. Ik roep net mijn my.vodafone op, staat daar dat ik ook zakelijke klant ben :? gelukkig kloppen mijn rekeningen de laatste tijd gewoon weer, maar het is me ook een feest geweest. Na 6 maanden was mijn korting ineens pleite, terwijl ik 1 jaar korting had. Het heeft 3 maanden geduurd voordat ze het hebben kunnen fixen... 3x opnieuw moeten bellen "ja meneer, ik heb het nu allemaal weer goed gezet" - maand later weer fout.
Zelfs zo vaag dat ze de verrekening apart thuissturen, terwijl ik een online rekening heb. En het wordt pas echt verrekend bij de incasso die ik op mijn bank zie staan. Niks duidelijk overzicht. Ook de ex-btw prijs crediteren ipv de incl btw prijs, dus toen kwam ik nog steeds wat te kort.

Ooit had ik vodafone gekozen voor hun betrouwbaarheid en goede service. Daar is dus weinig meer van over, want verhaal hierboven en zojuist kon ik weer eens niet bellen: "verbindingsfout"

*Het wordt eens tijd voor verandering, maar ik heb nog een jaar te gaan*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik wil wellicht overstappen van T-Mobile naar Vodafone/Hi/KPN gezien ik best tevreden ben over T-mobile, maar best vaak ik volgens mijn telefoon gewoon bereik heb, maar mensen meteen mijn voicemail krijgen. Krijg je een dag later daar een sms over. Of kun je zelf ook niet bellen dat soort gein, maar volgens mij bestaat er geen perfecte provider helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:49
Ik ga binnenkort ook weer terug naar Vodafone. Drie jaar (misschien wel langer - weet ik niet precies) lang geen problemen gehad bij Vodafone. Overgestapt naar T-mobile omdat dat goedkoper was. En inderdaad, regelmatig geen (GSM) netwerk, mensen die direct m'n voicemail krijgen en zo. Dan maar wat meer betalen voor bereikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Laatst online: 13-10 17:42
@TS: Ik denk dat je niet meteen moet overstappen. Je zit er al jaren goed, toch? Schrijf een brief (of stuur een mail) aan de klantenservice van Vodafone en leg hen voor wat er gebeurd is. Wellicht willen ze je tegemoetkomen met een leuke aanbieding om jou als klant niet kwijt te raken.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Ik ben het met je eens, als verlenger bij vodafone word je (niet alleen op die manier) genaait. Een nieuwe abbonement kan gewoon al 100 euro goedkoper zijn als een verlenging. Ik blijf me daarover verbazen...

Achja, ik blijf bij vodafone ivm het bereik. Ik ga volgend jaar studeren en wil er niet ineens achterkomen dat ik daar geen bereik heb. En voorzover ik weet heeft vodafone goed (zo niet het beste) bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Laatst online: 13-10 17:42
Icyzer schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:24:
Ik ben het met je eens, als verlenger bij vodafone word je (niet alleen op die manier) genaait. Een nieuwe abbonement kan gewoon al 100 euro goedkoper zijn als een verlenging. Ik blijf me daarover verbazen...

Achja, ik blijf bij vodafone ivm het bereik. Ik ga volgend jaar studeren en wil er niet ineens achterkomen dat ik daar geen bereik heb. En voorzover ik weet heeft vodafone goed (zo niet het beste) bereik.
Nieuwe klanten binden mag iets minder omzet opleveren. Daarbij komt ook dat klanten niet heel snel overstappen omdat men gehecht/gewend is geraakt aan een telefoonnummer.

Het is een spel. Met een beetje goed onderhandelen, haal je vrijwel dezelfde voordelen als een nieuwe klant. Ik was klant bij Orange; deze ging samen met T-Mobile. Bij het verlengen van mijn abonnement heb ik onderhandeld en net als nieuwe klanten mijn toestel gratis gehad in plaats van € 80,- bij te betalen. 9 van de 10 klanten onderhandelen waarschijnlijk niet, dus dat is snel verdiend :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000

aKra

Intentionally left blank.

Ik zit in het zelfde schuitje... Ik wil graag weg, maar de kwaliteit is gewoon over het algemeen goed bij Vodafone. Ze zijn de enige die 3,6Mbps Internet aanbieden voor een nette prijs. Nu moet je wel voor lief nemen dat de ping +/- 300ms waardoor de site later begint met laden en dat je maar in de praktijk 1-2Mbps haalt, maar dat is meer dan 192/128Kbps bij de concurrenten.

Een verlenging gaat moeizaam, ondanks dat ze me niet kwijt willen gaan ze het nu anders spelen en gewoon zo lang mogelijk uitstellen zodat ik mijn hoge 'standaard' abonnement blijf betalen (zeggen dat ze de X10 niet kunnen leveren, en nu de Desire/Bravo niet omdat ze deze niet aan bestaande klanten willen uitgeven). En dan ben je er lekker klaar mee, een iPhone bieden ze me graag aan, maar dan moet ik teruggebeld worden (wat dus niet gebeurd en dus lekker tijd rekt).

Het doet me wel geloven dat ze inderdaad op de personeelskosten aan het besparen zijn, niet door lange wachttijden want die heb ik nog niet gemerkt, maar wel door de onkunde nu van het personeel die je zoals eerder in het topic besproken hoort gewoon dingen zegt op te lossen maar niks gebeurt. Ben nog steeds bezig met m'n 50% korting op mijn Internet bundel van vorig jaar. Ze geven me elke keer gelijk, maar elke keer staat de creditering er niet op. Zelfde verhaal voor de zogenaamde 'sms verdubbelaar', ga regelmatig over de bundel heen omdat mijn SMS'jes niet een 1/2 minuut pakken maar één hele (slimme minute rounding trick). Maar creditering ho-maar. De ene medewerker zegt, ik zet dan nu de verdubbelaar voor u aan, de andere zegt stond al aan bij het afnemen van het abonnement en de volgende zegt dan weer u heeft daar geen recht op.

En niet vergeten de nieuwe abonnementen, € 0,30 ct. per minuut buiten de bundel terwijl ze nog zeggen "neem uw thuistarief mee op reis! € 0,25 ct. p minuut!" en daarop inhaken in de voorwaarden dat ook nog eens benadrukken maar ben wel benieuwd wat ze nou factureren. SO's (sim only) zijn alle minuten minute-rounding, de SMS verdubbelaar vergeten aan te zetten levert ze zo weer 30% extra omzet op! En dan maar achteraf proberen nog eens je facturen 10 x goed te zetten.

Ik weet het niet meer... Ik zie door de bomen het bos niet meer... :X ;(

Libertel (service & kwaliteit), o Libertel (service & kwaliteit), where art thou? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je weet dat een abo verlengen niet verplicht is he? Als je tevreden bent met wat je nu betaalt en met je huidige telefoon, gewoon dat houden. Als je tevreden bent met je telefoon maar niet met wat je betaalt, schakel over naar SIM-only.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000

aKra

Bedankt voor je onderbouwde mening CyBeR ;)

Ja, waarom denk je anders dat ik de volle mep betaal op het moment? Omdat ik wacht op een goede aanbieding, echter, zit het niet allemaal mee helaas... En over mijn telefoon tevreden zijn, ik had verlengd met de Xperia X1 en die is 2-3 maanden later de doos terug in gegaan en vervangen door een HTC Magic waar ik nu ook niet meer tevreden over ben (dus naar de HTC Desire wil).

En een simpele Excel sheet met berekeningen laat zien dat SO belachelijk duur is door de rare minute rounding en de slinkse manier van minuten meenemen (en eerder laten verlopen dan dat van een abonnement met toestel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:11
Dat is een van de redenen dat ik altijd naar een winkel ga.
Zelf geen papieren rotzooi met verlengingen/opzeggingen en nummerbehoud en dergelijke. Gewoon vertellen wat je wilt. Netjes alles op papier, wat je gaat betalen enzo, dan pas tekenen ;)

Zo had ik een aantal maanden geleden zonder problemen weer een overstap van kpn naar t-mobile gemaakt. Scheelde me 7 euro per maand (Ongeveer zelfde bundel) en het toestel was 100 euro goedkoper dan een verlenging bij kpn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

aKra schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:22:
Bedankt voor je onderbouwde mening CyBeR ;)
Oh sorry maar ik had 't ook niet tegen jou :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1