Toon posts:

mijn oude PC upgrade vraagjes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
sinds mijn Laptop een trojan heeft(is nu wel verwijderd maar ik hoor opeens dat er muziek wordt afgespeeld dus er moet zeker iemand op mijn pc zitten rommelen) heb ik maar ff mijn oude desktop PC naar beneden gehaald. berg stof weggehaald ETC. schone PC met alleen windows XP erop.

nou zijn de hardware die erop zit nogal oud denk ik. hier zijn mijn specs:
Moederbord: MSI 850 Pro2 (MS-6523)
Moederbord chipset: intel temaha i850
processor: Intel Pentium 4, 2000 MHz (20 x 100)
Ram: 786MB (PC800 RDRAM)
video kaart:NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (64 MB)

en nog veel extra dingen maar dit zijn dus de belangrijkste punten.
Graag wil ik mijn moederbord houden. maar bijv mijn video kaart is tja slecht denk ik. ik wil graag games van deze tijden spelen. maar welke processor/videokaart/ram/voeding raden jullie mij aan?

Bedankt voor de aandacht.

PS: ik gebruik everest om te kijken wat er in mijn pc zit maar nergens zie ik hoeveel watt mijn voeding is???

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-02 05:10

F.West98

Alweer 17 jaar hier

waarom installeer je je laptop niet opnieuw??
en verder. volgens mij wordt dit gesloten, je moet eerst zelf onderzoek doen

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Op basis van die specs zul je alles moet upgraden.

Het moederbord is te oud om nog te gebruiken in combinatie met hedendaagse CPU's (zelfs die van een vorige generatie).
Het geheugen uitbreiden in onmogelijk (of veel te duur).
En de videokaart is inderdaad ook aan vervanging toe.

Wat rest is de vraag of de harde schijf en de voeding nog wel even mee kunnen (en je de kosten dus deels kunt spreiden) of dat ook deze vervangen moeten worden.

PS. Je voeding achterhaal je door de kast open te maken en op de sticker te kijken die er op zit. En dan is niet alleen het wattage relevant.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook gedaan: maar ik studeer eigenlijk meer op mn laptop. maar goed.

ik verkoop mijn brommer dus ik kan wel minimaal 500 max 1000 euro uitgeven. maar stel: ik wil gewoon mijn moederbord behouden, welke processor/ETC is het beste?

net ff mijn PC open gemaakt maar ik kom alleen de sticker met: HIpot | OK, ATE | OK tegen en een serie nummer en w/pcc

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-02 11:40
Elke agp4x kaart zou moeten werken,Rimm geheugen is te vinden in vraag en aanbod (max 2GB) en processors zijn er vandaag ook een rits voorbijgkomen in V&A (P4 400mhz socket 478) keus genoeg.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:57:
ik verkoop mijn brommer dus ik kan wel minimaal 500 max 1000 euro uitgeven. maar stel: ik wil gewoon mijn moederbord behouden, welke processor/ETC is het beste?
Voor 500-1000 euro is het 100% nonsens om je moederbord te willen behouden. Voor een dergelijk bedrag heb je een hele nieuwe kast + inhoud.

Daar komt bij. Dit is een socket 423 bord. Daar kun je geen CPU meer voor krijgen. Het snelste wat er o past is die P4, 2GHz.
net ff mijn PC open gemaakt maar ik kom alleen de sticker met: HIpot | OK, ATE | OK tegen en een serie nummer en w/pcc
Als het goed is staat er een sticker op met het wattage, en welke stroomsterktes (amperages) er op de verschillende voltages geleverd kunnen worden. Als dat er niet op staat... voeding niet meer vertrouwen en vervangen.
OPELOPA schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:08:
Elke agp4x kaart zou moeten werken,Rimm geheugen is te vinden in vraag en aanbod (max 2GB) en processors zijn er vandaag ook een rits voorbijgkomen in V&A (P4 400mhz socket 478) keus genoeg.
En het is dus een socket 423 bord. Daar passen geen socket 478 CPU's op.

PS.

Gezien de situatie (alles vervangen), neem de reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2010 door en stel op basis van die adviezen een nieuw systeem samen. De hardware die je nu hebt is zo ver verouderd dat er echt niets meer mee aan te vangen valt.

[ Voor 30% gewijzigd door kalizec op 06-04-2010 16:13 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Als je moderne games wil spelen moet je die proberen die PC te upgraden. Bouw gewoon een nieuw systeem. Voor €500 gaat dat prima. Kijk bijvoorbeeld eens naar de BBG hier op GoT.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-02 11:40
kalizec schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:10:
[...]

Voor 500-1000 euro is het 100% nonsens om je moederbord te willen behouden. Voor een dergelijk bedrag heb je een hele nieuwe kast + inhoud.

Daar komt bij. Dit is een socket 423 bord. Daar kun je geen CPU meer voor krijgen. Het snelste wat er o past is die P4, 2GHz.

[...]

Als het goed is staat er een sticker op met het wattage, en welke stroomsterktes (amperages) er op de verschillende voltages geleverd kunnen worden. Als dat er niet op staat... voeding niet meer vertrouwen en vervangen.

[...]

En het is dus een socket 423 bord. Daar passen geen socket 478 CPU's op.

OEPS.

Gezien de situatie (alles vervangen), neem de reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2010 door en stel op basis van die adviezen een nieuw systeem samen. De hardware die je nu hebt is zo ver verouderd dat er echt niets meer mee aan te vangen valt.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Geen geld aan uitgeven, dit heeft geen zin.
Spaar voor een nieuwe systeem.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

We gaan allemaal nieuwe zooi kopen voor 500 euro maar even een moederbord, wat voor 50 euro al kan, slaan we over? Dan zal je moederbord een gigantische bottleneck zijn en er voor zorgen dat je enkel tweede hands prut kan kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
ok, nieuwe pc dus. kast hou ik gewoon (midi tower) heb hem zelf mooi zwart gespoten, en zit soort van glasplaat in het middel met neon lichten :P.
dus ff wat hardware bij elkaar zoeken.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je moderne games wilt spelen zal het basissysteem uit de BBG wel voldoen (athlon II x3 en HD4670 was het geloof ik, dat trekt niet alles op hoogste settings maar je kan er zeker alle spellen soepeltjes mee draaien). Als je daar nog vragen over hebt, dan kun je terecht in het [BBG aanschaf-topic] :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
ik dank jullie!
Pagina: 1