Toon posts:

(tips?) Nieuwe videokaart.. geen svhs.. + wil geen nieuwe tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oké dit is het geval;

Ik heb pas een nieuwe PC aangeschaft.. Dit systeem kwam dus met de Club3D HD 5450 512MB Noiseless Edition kaart heeft 1x hdmi 1x crt en 1x dvi uit.. Mooi dus allemaal en op mijn huidige LG W2343T ziet het er allemaal pikobello uit..

Maar mijn oud systeem had dus een asus videokaart met s-vhs uit...
Vond ik wel zo handig als ik af en toe een dvdtje/divxje wilde kijken.. gewoon lui op de bank( was doorgelinkt met kabeltje van 5 meter)

kaart die ik nu heb heeft dat dus niet..

En ik ben niet van plan een nieuwe tv te kopen omdat ik bijna nooit TV kijk..
Die tv heeft 3 scart in en s-video in.
Nu zat ik te zoeken op google en kwam dit tegen;

Afbeeldingslocatie: http://www.pid-handy-fit.de/Fotos/PMF/Computer%20Zubehoer/Kabel%20und%20Adapter/VGA%20zu%20SVHS%20inkl.%20Cinch%20Audio%20TV%20Kabel/VGA%20zu%20SVHS%20inkl.%20Cinch%20Audio%20TV%20Kabel.jpg

maar ik snap niet dat zulke kabels bestaan? je kan toch niet zomaar vga om zetten naar svhs zonder conversie?
Ik wil het liefst een zo goedkoop mogelijke oplossing aangezien het puur voor af en toe "hangen in de bank is"

Zat zelf te denken aan misschien een low budget PCI videokaart erbij te prikken met s-vhs uit..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die kabels zijn ook alleen maar bruikbaar als de kaart dat signaal ook uitstuurt (bijv de Matrox G400 serie had dat).

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:40:
Zat zelf te denken aan misschien een low budget PCI videokaart erbij te prikken met s-vhs uit..
Dat lijkt mij idd de beste oplossing. :)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:46:
QFT (Quoted for Truth).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:46:
[...]

Nog tips vioor iets cheaps?

Mijn mobo kan dit hebben;

1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (The PCI Express x16 slot conforms to PCI Express 2.0 standard.)
2 x PCI Express x1 slots
4 x PCI slots

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:53:
[...]

Nog tips vioor iets cheaps?
Kijk/vraag in V&A naar een simpel PCI kaartje met S-VHS.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik vind net dit;

Afbeeldingslocatie: http://www.comelsoft.com/images/videocards/009735_3.jpg

Alleen nog even kijken naar de output van dat ding..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 16:14 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
[quoteMijn mobo kan dit hebben;

1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (The PCI Express x16 slot conforms to PCI Express 2.0 standard.)
2 x PCI Express x1 slots
4 x PCI slots
[/quote]

Heb je in dat X16 slot niet al een kaart zitten? eerder genoemd model? Anders zou ik je een X300 aanraden. Heb ik nu ook in mijn mediacenter zitten voor de S-video in de slaapkamer (staat ook nog een CRT-TV). Werkt perfect

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Heb je in dat X16 slot niet al een kaart zitten? eerder genoemd model? Anders zou ik je een X300 aanraden. Heb ik nu ook in mijn mediacenter zitten voor de S-video in de slaapkamer (staat ook nog een CRT-TV). Werkt perfect
in dat X16 slot zit die club3d al..

werkt die radeon X300 alleen op PCI Express x16 dan?

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Heb met hetzelfde probleem gezeten, allerlei kabels uit China geprobeerd die dus niet werkten. Toen een mediaspeler op de kop getikt en uiterlijk toch maar een HD-tv gekocht.

Hoe belangrijk is voor jou die 5450 videokaart, je kan overwegen om die te vervangen voor een vergelijkbare kaart uit de 4xxx serie die wel een s-video uitgang heeft. Voor zover ik heb begrepen is er geen enkele kaart uit 5xxx serie die het heeft. Niet omdat ze het niet ondersteunen, maar omdat de fabrikanten er gewoon niet meer voor kiezen.
Pagina: 1