Optisch kabeltje

Pagina: 1
Acties:

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:22
Ik heb een vraag over geluid via optisch kabeltje toslink to toslink.

Sinds kort heb ik een Humax 5050 en een bluray home cinema set 2.1 van LG, type: HB354BS

Beide aangesloten via HDMI naar de tv… Nu heb ik er een optisch kabeltje bij gekocht, om de Humax en LG met elkaar te verbinden om het geluid van de tv zenders over de home cinema te laten lopen..

Nu moest ik telkens met de afstandsbediening van de tv van HMDI kanalen wisselen als ik de tv opnieuw opstartte..
Een vriend van me vertelde dat ik de HDMI kabel van de Humax naar de HDMI IN van de LG kon steken, en zo dus niet van kanaal hoefde te wisselen… (ideaal toch)

Maar heeft het optisch kabeltje nu nog zin die er tussen zit?

En heeft dit geen nadelige kanten voor beeldkwaliteit? Omdat de Humax nu niet rechtstreeks naar de tv gaat, maar naar de home cinema.

Thanks

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Maar nu moet je toch van kanaal wisselen op de LG?

De optische kabel kan er nu denk ik gewoon tussenuit, hetzelfde geluidssignaal gaat namelijk ook over de HDMI-kabel. Moet de LG wel audio kunnen afspelen die 'ie via HDMI binnenkrijgt.

Voor de beeldkwaliteit maakt dit niets uit, sterker nog, je hebt zelfs kans dat de LG iets als "lipsynchronisatie" toepast om beeld en geluid tegelijk te laten afspelen.

[ Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 06-04-2010 15:18 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:22
CodeCaster schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:17:
Maar nu moet je toch van kanaal wisselen op de LG?

De optische kabel kan er nu denk ik gewoon tussenuit, hetzelfde geluidssignaal gaat namelijk ook over de HDMI-kabel. Moet de LG wel audio kunnen afspelen die 'ie via HDMI binnenkrijgt.

Voor de beeldkwaliteit maakt dit niets uit, sterker nog, je hebt zelfs kans dat de LG iets als "lipsynchronisatie" toepast om beeld en geluid tegelijk te laten afspelen.
Hoef in principe niet te wisselen van kanaal op de LG, omdat ik hem altijd op de stand; HDMI IN 1 laat staan... en daar is de Humax op aangesloten via de tv.. alleen als ik een dvd/bluray ga kijken wissel ik van kanaal..

maar ik heb de afstandsbediening van de tv dus niet meer nodig, wat weer scheelt...

de LG heeft idd lipsync maar die staat op "0" en heb er verder geen last van, (bij sommige zenders overigens wel, wat ik dan aan kan passen via de Humax) maar ik heb gemerkt dat ik dat elke keer weer opnieuw in kan stellen als ik de tv weer eens opnieuw aanzet.. de humax slaat die sync niet op schijnbaar.. is een voorkomend probleem

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||