• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik vroeg mij af of iemand een handige site heeft om bijvoorbeeld actuele processors te vergelijk.
andere hardware is natuurlijk ook handig. maar nu gaat het specifiek over processors.
we moeten per jaar vele machines samenstellen of uitzoeken en nu willen we de pro's en de con's van elke processor tegen elkaar afstrepen. om zo niet elke keer alles tot in de puntjes uit te zoeken.

ben bang dat het er niet echt bij zit maar het is de moeite om te vragen vond ik.

ik maak nu veel gebruik van pricewatch en eerst toms hardware maar de toms site is niet zo actueel meer (processor charts)

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Proxx
ja zo vergelijken kon ik al wel maar we wouden nog wat performance charts erbij een beetje alla toms hardware charts. maar dan actueel.

niet dat ik de pricewatch nutteloos vind maar vind die charts van tom wel erg handig altijd

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:51
Proxx schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:27:
ja zo vergelijken kon ik al wel maar we wouden nog wat performance charts erbij een beetje alla toms hardware charts. maar dan actueel.

niet dat ik de pricewatch nutteloos vind maar vind die charts van tom wel erg handig altijd
Zoek eens op CPU + benchmark

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan kom je toch op benchmarks uit. Het ligt ook maar net aan wat je nodig hebt wat voor jou het beste systeem zal zijn. Ga je cpu intensieve dingen doen dan is veel geheugen wellicht van minder belang.

• Trubo
Als je weet wat de benchmark inhoud dan kan je dat aflezen en selecteren waarop jij wilt. Alhoewel de benchmark mogelijk een algemene score weergeeft kan je toch de prestaties tegen elkaar afwegen.

De website cpubenchmark.net geeft flink wat informatie weer bijvoorbeeld.

• Proxx
Trubo schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:11:
Als je weet wat de benchmark inhoud dan kan je dat aflezen en selecteren waarop jij wilt. Alhoewel de benchmark mogelijk een algemene score weergeeft kan je toch de prestaties tegen elkaar afwegen.

De website cpubenchmark.net geeft flink wat informatie weer bijvoorbeeld.
natuurlijk weet ik wat een benchmark is =] dit is tweakers toch :P maar die cpubenchmark is idd een hele goeie tip :D

• Trubo
Proxx schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:00:
[...]

natuurlijk weet ik wat een benchmark is =] dit is tweakers toch :P maar die cpubenchmark is idd een hele goeie tip :D
Gelukkig maar :9 ! 't was ook min of meer een reactie/aanvulling op Terw_Dan

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-01 14:41
hardware.info grafieken?
Werkt voor alle onderdelen, met keuze uit verschillende benchmarks.. Wordt vaak geupdate en je kan filteren binnen de grafieken.
www.hardware.info

Verwijderd

amd heeft een vergelijkingsschema op de site staan. azerty kan ook processoren vergelijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:23:
amd heeft een vergelijkingsschema op de site staan. azerty kan ook processoren vergelijken.
Dat is lang niet zo goed als cpubenchamrk.
Amd kan ook vergelijken, klopt, maar Intel bestaat ook nog.
En Azerty heeft niet alle processors.
Pagina: 1