Ik heb een beetje een vaag probleem ik vermoed dat het ergens in de installatie van de JRE zit, maar ik kan er mijn vinger niet helemaal op leggen.
Ik heb een stukje code dat e-mails verstuurd met een pdf als attachement. Nu werkt het op zich prima en als ik de code run op mijn ontwikkelmachine (Windows Vista) krijg ik het goede resultaat, zoals het hoort.
Ik heb al gezocht op de keywords "java mail linux mime type", maar daar kan ik weinig vinden over mijn probleem.
In de javadoc kwam ik tegen dat je een mime.types bestandje in de META-INF dir kan zetten. Dat heb ik uiteraard gedaan:
Alleen blijkt dit uit te maken en verandert er niets in de gestuurde e-mail
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik heb een stukje code dat e-mails verstuurd met een pdf als attachement. Nu werkt het op zich prima en als ik de code run op mijn ontwikkelmachine (Windows Vista) krijg ik het goede resultaat, zoals het hoort.
Echter, als ik code run op onze test-machine (RH Linux) wordt om de een of andere reden de content type niet goed neergezet------=_Part_0_31662978.1270555336632
Content-Type: application/pdf; name="foo.pdf"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment; filename="foo.pdf"
Het stukje code dat de attachement in elkaar zet is in beide gevallen identiek:------=_Part_0_14358558.1270554217229
Content-Type: text/plain; name="foo.pdf"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment; filename="foo.pdf"
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| for (MessageData md : data) { byte[] attachement = md.getData(); if (attachement != null && attachement.length > 0) { MimeBodyPart mdp = new MimeBodyPart(); // md.getMimeType() geeft ten alle tijden application/pdf terug. DataSource source = new ByteArrayDataSource(md.getData(), md.getMimeType()); mdp.setDataHandler(new DataHandler(source)); mdp.setFileName(md.getFileName()); mdp.setDisposition(Part.ATTACHMENT); multipart.addBodyPart(mdp); } } |
Ik heb al gezocht op de keywords "java mail linux mime type", maar daar kan ik weinig vinden over mijn probleem.
In de javadoc kwam ik tegen dat je een mime.types bestandje in de META-INF dir kan zetten. Dat heb ik uiteraard gedaan:
code:
1
| application/pdf pdf |
Alleen blijkt dit uit te maken en verandert er niets in de gestuurde e-mail
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.