Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tracking.log "stoppen"?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet al te lang geleden een externe harde schijf (een Freecom XXS 500 GB) aangeschaft. Werkt prima, alleen ik heb er een nogal vervelend probleem mee. Eigenlijk verbaasde het me nogal dat er maar weinig over dit te vinden valt. Ik neem toch aan dat er wel meer mensen zijn met dit probleem.

Om wat voor reden dan ook heeft Windows altijd een handle van svchost.exe open welke het bestand Tracking.log open blijft houden. Dit bestand bevindt zich in G:\System Volume Information\tracking.log. Hierdoor kan ik eigenlijk nooit de harde schijf veilig verwijderen. Zelf heb ik niets open staan dat de schijf gebruikt (het gebeurt ook als ik hem heel kort aansluit). Ik kan wel gewoon de USB stekker eruit trekken, maar dan verschijnt de schijf niet meer als ik hem daarna weer aansluit. Ik kan hem dan pas weer na een reboot gebruiken.

Is er een of andere manier om een safe removal te forceren en alle handles te sluiten?

Alvast bedankt.

P.S. Weet niet zeker of dit de juiste plek is voor de topic aangezien het ook een Windows probleem betreft.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 14:53 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk komt het probleem niet vaak voor of het wordt weinig herkend. Anders zouden er wel meer posts over zijn. svchost.exe kan waarschijnlijk uitgezet worden. En de Windows 7-knop om hardware veilig te verwijderen is meestal voldoende om de usb-harde schijf probleemloos te ontkoppereln. Dat deze knop bestaat duidt er al op, dat het niet de bedoeling is om de usb-stekker zonder meer uit de computer te halen zolang de computer aan staat. Overigens valt het ondanks de hot swap-mogelijkheid om problemen te voorkomen aan te bevelen om de externe harde schijf aan te sluiten en te ontkoppelen als de computer uit staat.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:51:
Zelf heb ik niets open staan dat de schijf gebruikt (het gebeurt ook als ik hem heel kort aansluit).
Bios detecteert de externe schijf en Windows herkent de schijf ook. Verder worden er allerlei processen uitgevoerd, zoals opslag van gegevens en van de tijd, dat het bestand het laatst benaderd werd. Als de knop om de externe harde schijf veilig te verwijderen niet gebruikt wordt worden deze acties verstoord. Dus ook als de computergebruiker geen zichtbaar extra programma uitvoert vindt er communicatie plaats tussen de computer en de externe harde schijf.

Het valt aan te bevelen om een antivirusprogramma te draaien op de computer en de externe harde schijf.

Over dit probleem is wel het 1 en ander te vinden op
->google
-> "G:\System Volume Information\tracking.log"

http://forums.techarena.in/vista-help/668288.htm

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 17:07 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

svchost.exe is, zoals de naam al zegt een serviceshost, en omvat een of meer applicaties die als service draaien. Probeer eens uit te zoeken welke service exact verantwoordelijk is voor die tracking.log zou ik zeggen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit heeft weinig echt te maken met de hardeschijf of een IO controller, maar meer met Windows zelf, daarom past dit topic dan ook beter in het subforum "Windows Clients", bij deze een kleine verhuizing.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kan je met Processexplorer niet zien welke service het is?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Orion84 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:44:
svchost.exe is, zoals de naam al zegt een serviceshost, en omvat een of meer applicaties die als service draaien. Probeer eens uit te zoeken welke service exact verantwoordelijk is voor die tracking.log zou ik zeggen.
Dat kan ik je zo wel vertellen, de tracking.log is een bestand wat normaal gesproken bij System Restore wordt gebruikt om binnen de SVI folder de wijzigingen bij te houden.

De opmerking om dan svchost maar even uit te zetten slaat natuurlijk weer als een tang op een varken, aangezien er tussen de 10 en 16 systeem processen draaien via de Service Host - dan kan je net zo goed een magneet bij je HDD houden als je de boel wil vernielen.

Maar met [google=tracking.log] had je ook http://forums.techarena.in/windows-xp-support/808417.htm kunnen vinden waar behoorlijk wat dingen in vermeld worden die je kunt nagaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1